Ivermectine

Ja. maar je hebt het ook over ataxie en bloeddrukverlagers
De ataxie was het gevolg van teveel ivm. Haar boeddruk was toen veel te hoog. De bloeddrukverlagers waren om die bijwerking te bestrijden. Sorry als ik me niet duidelijk uitdrukte.
We zijn toen behoorlijk geschrokken. Gelukkig is het een oude taaie dame.

Hoe weet je dat zo zeker?

Mike
Omdat het niets anders kon zijn. De reactie begon een uurtje na inname en de ergste symptomen namen in een dag af. Ze heeft nooit eerder of later deze klachten laten zien, het beestje is zeer stabiel in gedrag en bestaan. Nu vermoed ik persoonlijk dat bij katten de reactie anders kan zijn dan bij mensen, aangezien bij schapen, varkens, koeien en paarden ook elk een andere dosis per kilo geadviseerd wordt. Zal iets te maken hebben met spijsvertering en bouw.

Ik weet uit ervaring dat bij mensen met k de dosis vaak hoog ingezet wordt. Ken een mevrouw van achter in de 60 met borsttumoren die misschien 55 kilo weegt. Zij slikt nu op advies van een ervaren arts 10x5mg per dag. Een week of 2 nu denk ik. Zij heeft er geen last van.

Welke dosering heb je toegediend? Welke IVM? Zaten er andere toevoegingen in? Nog nooit enige negatieve bijwerking gezien bij onze vorige kat. Ook bij onze nieuwe kat niet.

Mike

Welke dosering heb je toegediend? Welke IVM? Zaten er andere toevoegingen in? Nog nooit enige negatieve bijwerking gezien bij onze vorige kat. Ook bij onze nieuwe kat niet.

Mike
Ongeveer een halve tablet uit China van 5 mg. Ze is wat zwaarder dan de andere 2 en ik denk dat ik dat wat overschat heb. Daarvoor en daarna heb ik nooit meer meer dan een kwart gegeven. Daar doen ze het inderdaad allemaal prima op.
Misschien dat haar leeftijd ook een rol speelt. 22 is ernstig bejaard voor een kat. Verder heeft het wel een positief effect, vooral bij haar. Ze had een kale buik toen ze 15 jaar geleden bij ons kwam en naarmate ze ouder werd kale plekken op haar rug. Die groeien merkbaar dichter als ze met regelmaat een kwart pilletje krijgt.

Ongeveer een halve tablet uit China van 5 mg. Ze is wat zwaarder dan de andere 2 en ik denk dat ik dat wat overschat heb. Daarvoor en daarna heb ik nooit meer meer dan een kwart gegeven. Daar doen ze het inderdaad allemaal prima op.
Misschien dat haar leeftijd ook een rol speelt. 22 is ernstig bejaard voor een kat. Verder heeft het wel een positief effect, vooral bij haar. Ze had een kale buik toen ze 15 jaar geleden bij ons kwam en naarmate ze ouder werd een kale plekken op haar rug. Die groeien merkbaar dichter als ze met regelmaat een kwart pilletje krijgt.
Wij houden het ook op maximaal een kwart. Werkt idd prima.

Mike

• Leuk
Waarderingen: Jacq
Misschien dat haar leeftijd ook een rol speelt. 22 is ernstig bejaard voor een kat. Verder heeft het wel een positief effect, vooral bij haar. Ze had een kale buik toen ze 15 jaar geleden bij ons kwam en naarmate ze ouder werd kale plekken op haar rug. Die groeien merkbaar dichter als ze met regelmaat een kwart pilletje krijgt.

Op advies van een ervaren arts ¿¿¿ Een reguliere, dan past ie maar beter op volgens mij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.606
Leden
8.688
Nieuwste lid
Jacq
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan