Ivermectine

Hoi Sailor,

In mijn beleving dacht ik dat ik iemand een plezier kan doen, maar snap je reactie helemaal.
Mijn excuses!
Je kan iemand een plezier doen maar zonder details aangeven, en afhandelen via pm buiten het buiten het Forum, er wordt meegekeken
 
Ik heb een pup van 4 maanden. Volgens mij had ze last van oor dierenarts gekeken en dacht ook dat het oormijt was gezien ze ook s nachts in het stro sliep bij de fokker. De dierenarts had een middel maar dan mocht mijn dochter 3 uur niet in de buurt van de hond komen. Dat leek me geen goed idee is hardstikke giftig. Nu zei iemand oormijt is een parasiet dus je kan ook ivermectine geven.
Dosering wel wat lastig ze is 3.5 kilo. en hoevaak zou ik dat moeten geven?
 
Ik heb een pup van 4 maanden. Volgens mij had ze last van oor dierenarts gekeken en dacht ook dat het oormijt was gezien ze ook s nachts in het stro sliep bij de fokker. De dierenarts had een middel maar dan mocht mijn dochter 3 uur niet in de buurt van de hond komen. Dat leek me geen goed idee is hardstikke giftig. Nu zei iemand oormijt is een parasiet dus je kan ook ivermectine geven.
Dosering wel wat lastig ze is 3.5 kilo. en hoevaak zou ik dat moeten geven?
Voor mensen is een veilig geachte basisdosis 0,2 mg per kg lichaamgewicht.
In de pdf van het vorige bericht wordt aangegeven dat mensen zelfs langdurig werden behandeld met een vijf- tot tienvoudige basisdosis zonder nadelige bijwerkingen.
Maar of dat voor puppy's ook zo werkt?
Je zou een heel klein stukje van een tablet kunnen uitproberen.
Mijten lijken iig erg gevoelig voor een heel kleine dosis.
 
Ik heb een pup van 4 maanden. Volgens mij had ze last van oor dierenarts gekeken en dacht ook dat het oormijt was gezien ze ook s nachts in het stro sliep bij de fokker. De dierenarts had een middel maar dan mocht mijn dochter 3 uur niet in de buurt van de hond komen. Dat leek me geen goed idee is hardstikke giftig. Nu zei iemand oormijt is een parasiet dus je kan ook ivermectine geven.
Dosering wel wat lastig ze is 3.5 kilo. en hoevaak zou ik dat moeten geven?
Moest even aan onderstaande denken:
Wel even handig om te weten (indien waar):
Sommige hondenrassen zijn overmatig gevoelig voor ivermectine. Naast de gewone gevoeligheid die alle honden kennen, leidt de inname van kleine hoeveelheden ivermectine bij daarvoor overgevoelige dieren tot verlamming, coma en zelfs de dood. Deze overgevoeligheid vindt zijn oorsprong in het ontbreken van het MDR1-enzym in het lichaam van deze dieren, waardoor Ivermectine giftige bijwerkingen kan geven. MDR1-deficiëntie is bekend bij collie-achtige honden (zoals de bordercollie, Schotse collie en de Australian cattledog) maar ook bij bijvoorbeeld de (witte) Zwitserse herdershond. MDR1-deficiëntie is tegenwoordig vast te stellen in het bloed.

Dus mocht je een pup hebben van genoemde rassen dan maar beter niet geven!
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Moest even aan onderstaande denken:
Wel even handig om te weten (indien waar):
Sommige hondenrassen zijn overmatig gevoelig voor ivermectine. Naast de gewone gevoeligheid die alle honden kennen, leidt de inname van kleine hoeveelheden ivermectine bij daarvoor overgevoelige dieren tot verlamming, coma en zelfs de dood. Deze overgevoeligheid vindt zijn oorsprong in het ontbreken van het MDR1-enzym in het lichaam van deze dieren, waardoor Ivermectine giftige bijwerkingen kan geven. MDR1-deficiëntie is bekend bij collie-achtige honden (zoals de bordercollie, Schotse collie en de Australian cattledog) maar ook bij bijvoorbeeld de (witte) Zwitserse herdershond. MDR1-deficiëntie is tegenwoordig vast te stellen in het bloed.

Dus mocht je een pup hebben van genoemde rassen dan maar beter niet geven!
het is een kruizen malteser tsizu
 
Ik heb een pup van 4 maanden. Volgens mij had ze last van oor dierenarts gekeken en dacht ook dat het oormijt was gezien ze ook s nachts in het stro sliep bij de fokker. De dierenarts had een middel maar dan mocht mijn dochter 3 uur niet in de buurt van de hond komen. Dat leek me geen goed idee is hardstikke giftig. Nu zei iemand oormijt is een parasiet dus je kan ook ivermectine geven.
Dosering wel wat lastig ze is 3.5 kilo. en hoevaak zou ik dat moeten geven?
O,003 tot 0,006 mg per kg. Voor 3,5 kg is dat 0 01 mg tot 0,06 mg.


Wel lastig doseren met tabletten vsn 5 mg!

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Doxycycline met IVM kan dat samen?

Mijn zus is nu een week ziek en sinds 4dagen ook een voorhoofdsholteontsteking . Deze heeft ze regelmatig.
Op mijn aanraden is ze aan de IVM en vitamine preparaten etc… begonnen.

Doxycycline heeft de dokter nog nooit bij haar voorgeschreven ! Ze gebruiken het ook bij malaria!

Ze gaat sowieso de quercetine laten staan.
Dit schijnt niet samen te kunnen met antibiotica.

Ik heb haar geprobeerd om te praten de antibiotica te laten staan maar ze wil het toch gaan nemen.
 
Het Zelenko-protocol bestaat uit HCQ, zink en het antibioticum azitromycine. Hieruit maak ik op dat een zinkionofoor samen kan gaan met een antibioticum. Zowel IVM als quercetine zijn zinkionoforen en gaan dus wel degelijk samen met ab.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.330
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan