Baat het niet, dan schaadt het niet.
Mike
Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
zou je zeker kunnen proberen. Heb je het nog in huis?Een collega heeft een longontsteking aan twee longen. Volgens de 'artsen' door legionella. Het is in een paar dagen zo verslechterd dat het zuurstofgehalte in zijn bloed te laag is geworden. Hij ligt nu op de intensive care met beademing. Hij heeft de corona prik van Janssen gehad. Of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar zou goed kunnen natuurlijk.
Ivermectine zou misschien wel iets kunnen doen? Misschien maar gewoon proberen.
Dank voor de mededeling Mike. In 2017 ben ik gevallen, pezen van mijn hand zwaar beschadigd, kromme vingers nu, bicep pees, schouder spier/pees en rechter borst is platter en vaak pijnlijk hoewel ik alles 'gewoon' kan gebruiken. Zal ook aver eens proberen. Hoop dat dat na 8 jaar ook nog helpt.Grappig dat je dit nu vraagt. Forumleden die hier al wat langer meelopen weten dat ik in 2021 een gekneusde rib opliep a.g.v. een auto-ongeluk waar ik bij betrokken raakte als passagier met mijn vader achter het stuur nadat we samen in een demonstratie in de bakkende zon (het was mid-juni) gedurende enkele uren in en rond Apeldoorn hadden gelopen. Ik had beter moeten weten dan mijn vader hiervoor uit te nodigen, want hij is hartpatient. Combineer dat met een flinke dosis koppigheid bij mijn vader en de aanstaande ramp was compleet, want hij wilde per se terugrijden, ondanks mijn aanbod om te rijden.
In Arnhem zag ik hem niet afremmen voor een stoplicht. Hij had zijn ogen open toen ik hem in opgewonden staat liet weten dat hij echt moest afremmen, niet wetende dat hij een blackout had met zijn ogen open. Gevolg: 3 auto's geraakt en geluklig geen gewonden, maar mijn vader werd met de ambulance afgevoerd en hij was zijn rijbewijs voorgoed kwijt. En ik? Ik dacht niets te hebben, maar de ambulancebroeder voelde mijn ribben en links deed het toch wel ontieglijk zeer. Later bleek dat ik 1 of meer gekneusde ribben had (nooit naar de dokter geweest hiervoor).
Wat heeft dit nu met IVM/AVM te majen? De ironie wil dat die dag in de ochtend, dus voorafgaand aan de demo in Apeldoorn, een pakket uit China werd bezorgd. Ik had bij ene Roli ivermectine besteld, maar ik kreeg de potjes met de beroemde groene band i.p.v. de gele, avermectine i.p.v. ivermectine. Geen tijd om me hier druk over te maken, ik moest naar een demo in Apeldoorn. De dag na het ongeluk merkte ik echter dat ik kapot ging van de pijn aan mijn linkerzijde en op mijn rechterzijde moest slapen. Dit ging wonderwel goed, maar lastig was het wel. Ik slikte paracetemol tegen de pijn en toen zei iets in mij dat ik die avermectine moest slikken. Een kneuzing kan wel 2-3 maanden duren, maar ik was er dankzij die avermectine binnen hooguit 3 weken vanaf! Door dit 'toeval' is mijn liefde voor AVM i.p.v. IVM begonnen. Ik ben Roli dan ook eeuwig dankbaar voor die eerste 'vergissing'.
Wat heeft dit te maken met het huidige moment? Zoals sommigen van jullie weten werk ik voor een festival in Nijmegen. Gedurende de vierdaagsefeesten werkte ik 12-14 uur per dag, waarbij ik alles op en rond het podium regelde (artiestenontvangst, podiummanagement, backlineverhuur, zelfs aan- en afkondigingen). Dit vereist een groot improvisatievermogen en veel flexibiliteit, je moet constant 'aan' staan. Maar in de snelheid van bewegen is fysiek letsel zo goed als onontkoombaar. Het lot wilde dat ik met exact diezelfde linkerrib(ben) ergens tegenaan liep of stootte, ik merkte het pas dagen later. Het incident heeft een oude zwakke plek aangeraakt die kennelijk nog niet volledig was geheeld. Ineens kreeg ik dezelfde klacht als na het ongeluk 4 jaar geleden, hoewel in mindere mate. Ik kon weliswaar op mijn linkerzij slapen, naar leuk was anders. Een paar dagen heb ik het aangezien en toen ineens dacht ik terig aan AVM en wat het toen voor mij heeft betekend.
Vannacht wordt mijn vijfde nacht op AVM en ik ervaar nu al minimale pijn aan mijn linkerzij. Bijkomend effect: diepere slaap en meer energie overdag, net als 4 jaar geleden. Ik ben (en blijf) een fan!
Mike