Is sneeuw eten ongezond?

autumn

New member
Is sneeuw eten ongezond?

Misschien een beetje een onnozele vraag, maar als kinderen het me vragen op het werk weet ik niet zeker wat ik erop kan zeggen. Het komt uit de natuur en ik vind het mooi. Ik steek ook wel eens hapje verse sneeuw in mijn mond. De arctische volkeren zullen het gewoon gebruikt hebben om mee te koken en van te drinken. Maar in de vervuilde wereld waarin we leven; is het dan nog wel verstandig?

Ik denk dat verse sneeuw wel aardig steriel is, aangezien het zo koud is. Misschien zit er ook nog wel wat H2O2 in; ook een voordeel! Maar de vervuiling...

 
Wat ik weet van regen opvangen is dat het meestal verstandig is om pas na ongeveer een half uur te beginnen met water opvangen om de atmosfeer eerst te laten schoon "douchen".

Maar als ik naar het zelfreinigend vermogen van de natuur kijk... H2O2 idd in regen, maar ook ozon, zuurstof en MSM. Soms mischien wel schoner dan kraanwater in bepalde plaatsen zou ik zo bijna denken :O.

Peace

 
Sneeuw bevat waterstofperoxide, maar denk aan het aloude Engelse spreekwood: don't eat the yellow snow! :wink:

Mike

 
Ik kijk altijd naar dieren. Werp ik een blik op mijn eigen paard, leert het beest me snel genoeg dat ze liever een hap sneeuw neemt dan water drinkt. Dan denk ik dat ik genoeg weet.

 
Nou, ik zou toch ook wel verrast zijn als iemand zou aan komen rijden met een eend die omgebouwd is tot een mobiele wc!

 
Sneeuw eten is niet ongezond mits de omgeving dat ook niet is (omgeving waar veel industrie en verkeer uitstoot geeft) De dieren en bewoners van Mongolie eten sneeuw alleen steeds een beetje zodat hun zelf niet te veel afkoelen zo ook de steppe kameel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan