Is rauwe melk wel gezond?

Eugene

New member
Ik lees dat rauwe melk gretig aftrek vindt. Het is beter dan gepasteuriseerde melk uit pak dat snap ik. Maar is melk niet eigenlijk alleen bestemd voor het kalfje?

Melk en kaas vind ik zelf ook lekker brgijp mij niet verkeerd. Maar mishcien missen we een punt. Het produkt Whey kan ik weer wel begrijpen. Maar teveel dierlijk cholesterol en verzadigde vetten tot je nemen weer niet.

Mischien moeten mensen rauwe melk uiteindelijk ook laten staan?

 
Ik wil trouwens ook rauwe melk/kefir gaan halen. Ik lees her en der dat je de rauwe melk moet koken. En dat snap ik dan weer niet. Kan iemand dit uiitleggen?

 
Eugene, wij koken de melk niet hoor. En het gaat ons om de juiste rauwe melk, niet 'zomaar' rauwe melk.

En er staat ook genoeg informatie op dit forum over hoe het zit met dierlijk cholesterol en verzadigde vetten.

Als verzadigde vetten slecht zouden zijn, dan zou ik nu 200 kilo wegen en het zwaar aan mijn hart hebben. En dat is niet zo.

Ik hoop dat je voor jezelf de informatie zult vinden die het e.e.a. voor je zal verduidelijken.

 
Quote:
Maar is melk niet eigenlijk alleen bestemd voor het kalfje?



Waarom zou de mens geen gebruik kunnen maken van deze zeer waardevolle voedingsstof?

Daarbij komt dat dit al duizenden jaren met zeer veel succes gedaan wordt.

De lever die ik zo ga eten was in eerste instantie bedoeld voor de koe, wil dat zeggen dat het niet de bedoeling is om deze nu op te eten?
Quote:
Het produkt Whey kan ik weer wel begrijpen.



Waarom whey dan weer wel? Dat wordt toch gemaakt uit melk?
Quote:
Maar teveel dierlijk cholesterol en verzadigde vetten tot je nemen weer niet.



Waarom niet? Het lichaam slaat een teveel aan energie op als vet om later in slechtere tijden te gebruiken als energie. Voornamelijk als verzadigde vetten

Dus als iemand met een enorm overgewicht zou gaan afvallen en nauwelijks meer wat eet dan gaat het lichaam naar de opgeslagen (verzadigde)vetten voor energie.

Maar daar hoor je de voorstanders van de bizarre 'verzadigd vet is slecht' (complot)theorie nooit over...

Trouwens die vrouw van de 'diamond methode' te weten veel fruit en groente weinig vet etc is nu 180graden omgekeerd en staat nu ook een dieet met zeer veel vet en cholesterol voor.

Omdat low fat gewoon niet werkt, zeker niet op de lange termijn.

Wel heel moedig van zo iemand om na al die boeken te hebben geschreven toe te geven dat ze 100% verkeerd zat.

 
Marilyn Diamond. Ze was (samen met haar man) de vrouw van de 'Fit For Life' methode uit de jaren 80 of 90.

S'ochtends alleen fruit geloof ik en verder veel groenten en oppassen voor bepaalde voedselcombinatie's

Quote:
Marilyn Diamond & Dr. Donald “Rock” Schnell

Young for Life

Marilyn Diamond, the super sexy 69-year-old is back and never looked better with YOUNG FOR LIFE, The Easy No-Diet, No-Sweat Plan to Look and Feel 10 Years Younger. You remember Marilyn, the #1 best selling, record-breaking coauthor of FIT FOR LIFE, which started a revolution of proper food combining and sold millions of copies. Well, she’s back with a second revolution in YOUNG FOR LIFE and is living proof that you can be pushing 70 but look and feel 40. Teaming up with antiaging nutrition and exercise expert (and very handsome 59-year-old husband) Dr. Donald “Rock” Schnell, Marilyn has created a new program that reverses genetic aging using “convenience exercise instead of convenience foods, ” essential supplements and whole foods, including completely whole dairy (none of that tasteless lowfat stuff), plenty of butter and red meat and of course, eggs, the “gold standard” of proteins. It’s quite a reversal from the message of Fit For Life, when Marilyn was a self-proclaimed “skinny-flabby vegan and spinning fanatic” in her 50′s, but when she and Dr. Rock started experiencing painful muscle wasting, it became clear it was time to revisit the old protein-deficient diet and excessive exercise program she became so famous for.

Show Highlights:

-Foods that age a body

-How meat and saturated fat keep you young

-Why we have nutrient deficiency disorders

-Every disease is related to stress

-Bagel breakfast or egg breakfast?

-Why nature most definitely did NOT make a mistake

-Dr. Rocks argument against a raw food diet

-Plant based diets and the thyroid

-Telomeres and resistance training

-Smiling and squeezing the ole booty to stay in shape

-Marilyn shares her experience with menopause

-5 supplements we would all benefit from

-Wheat germ oil: The sexy vitamin oil



http://oneradionetwork.com/health/marilyn-diamond-dr-donald-rock-schnell-young-for-life-the-easy-no-diet-no-sweat-plan-to-look-and-feel-10-years-younger-may-20-2013/

 
Jaaah dat dacht ik al van je leven lang fit, voedselcombinaties en groenen en fruit inderdaad. Dank voor de link. Uiteindelijk komt iedereen uit bij low carb high fat.

 
Stukje van Mike:
Quote:
MELK IS VOOR BABY’S EN JONGE DIEREN, OOK IN DE NATUUR DRINKEN VOLWASSEN DIEREN GEEN MELK

William Campbell Douglass II heeft hier ooit het volgende over geschreven:

De mens is een van de weinige zoogdieren die slakken, rauwe mosselen en rauwe oesters eet. Hij is het enige zoogdier dat kreeft eet. De meeste zoogdieren zijn beperkt in hun voedselkeuzes door hun ecologische omstandigheden. Ze kunnen alleen eten wat de natuur hen biedt. De mens, met zijn mobiliteit en intelligentie, heeft een breed scala aan voedsel waar hij uit kan kiezen. De meeste zoogdieren zullen verse melk, als het ze aangeboden wordt, drinken en lekker vinden. Probeer het maar eens bij je kat.

Wat Douglass hiermee bedoelt is dat de mens een UNIEKE soort is hier op aarde. In feite zijn we totaal hulpeloos, met geen enkel natuurlijk wapen. Toch zijn we de meest succesvolle soort en we hebben weten te overleven in alle windhoeken, alle klimaten en alle ecosystemen. Dit deden we op basis van onze INTELLIGENTIE. Zo'n 10.000 jaar geleden zijn we landbouwers en veehouders geworden, omdat na vele ijstijden de aarde opwarmde en vruchtbare grond achterliet. Het verbouwen van planten en het houden van dieren leverde ons een evolutionair voordeel op, want nu hoefden we niet meer te jagen. Andere dieren komen er ook niet op om kreeft te eten, maar wij wel. Dat valt onder 'wie niet sterk is, moet slim zijn'.

Het andere punt dat Douglass maakt is dat dieren gewoonlijk niet aan melk van andere zoogdieren kunnen komen, maar deze wel lusten als wij mensen eraan kunnen komen en de melk aan deze dieren aanbieden. Hij noemt het voorbeeld van katten die melk drinken. Weston Price beschrijft in zijn boek dat nomadische Arabieren in Noord-Afrika complete woestijnritten maakten waarbij zij en hun paarden vrijwel geheel leefden op kamelenmelk, IN GOEDE GEZONDHEID! Weston Price:

In diverse gebieden consumeren de Arabieren in ruime mate kamelenmelk. Het is voedzaam en vormt voor de nomaden in de woestijn maandenlang de voornaamste voeding. De primitieve Arabieren die wij bestudeerden, hadden zeer goede tandbogen met weinig misvormingen.

Zelfs de paarden die door de Arabische stamhoofden worden bereden om hun kamelenkuddes door de woestijn te drijven zijn vaak, soms wel drie maanden, afhankelijk van de kamelenmelk voor hun voeding.

Mike


Lees verder ook dit: http://translate.google.com/transla...w.raw-milk-facts.com/what_is_in_raw_milk.html (Is een Engels stuk via google vertaald, dus een beetje veel krom Nederlands)

http://www.voedingisgezondheid.nl/melk.html

Lia

 
En dan nog heeft Kutcher heel veel bewondering voor Steve Jobs, hopelijk slaat dat niet op het voedingspatroon van de beste man, want dat heeft naar alle waarschijnlijkheid zijn dood veroorzaakt. Ik ben wel erg benieuwd naar de film moet ik zeggen.

 
dank Pike, mooie podcast! Zouden de aanhangers nu ook meegaan met haar nieuw advies? Wat vind je trouwens van de tarwekiemolie die ze aanraad?

 
Hoi Asaya,

Ik denk niet dat veel aanhangers van de leven lang fit methode meegaan met dit nieuwe advies om de eenvoudige reden dat ze dit niet te weten komen.

Ik denk dat er nu nog heel veel mensen hiermee beginnen in de veronderstelling dat de fam. Diamond dit dieet al 30 jaar met heel veel succes volgt.

Terwijl het tegendeel waar is.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik van die tarwekiemolie moet denken, ik heb mij daar nooit zo in verdiept voornamelijk omdat het begint met "tarwe" 8)

 
Quote:
Maar teveel dierlijk cholesterol en verzadigde vetten tot je nemen weer niet.


Waarom niet? We hebben toch de nodige calorieën nodig, en die uit koolhydraten halen kan niet gezien de vele diabetes patiënten.

Dat en dat het een belangrijke bouw steen is.

 
Aangezien wij maar 1 maag hebben , kunnen wij planten niet verwerken en vitamines niet opslaan.

Daarom moeten wij planteneters eten want zij kunnen het wel voor ons doen .

En dus zit er in de melk van goed gevoerde koeien en geiten alles wat wij nodig hebben .

 
Quote:
Ik denk niet dat veel aanhangers van de leven lang fit methode meegaan met dit nieuwe advies om de eenvoudige reden dat ze dit niet te weten komen.


Ik denk niet veel aanhangers van een leven lang fit een leven lang fit zullen zijn. :wink:

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan