Is natriumascorbaat een veilige vitamine C?

Dennis,

Deze gebruik ik. Erg goed te verdragen. Ik had last van ontstoken tandvlees en na een paar dagen met een hoge dosis was dit over.

 
Quote:
Het is een natuurlijke vitamine C. Hoe denken jullie hierover?


Lijkt me heel erg duur.

Bij Ron heb je de dubbele hoeveelheid Acerolapoeder voor dat geld.

 
Hoe zit het met Esther C? bijv van Viridian? dit zou uit voeding moeten komen en daardoor beter opneembaar. Ik heb er geen verstand van maar wel een tijd die vitamine C genomen. Ik neem nu niks meer als alleen levertraan maar naar het schijnt moet je vitamine C afbouwen als je er mee wil stoppen, je lichaam gaat er kwistig mee omspringen als het veel binnenkrijgt. Ik weet ook niet goed welke vitamineC veilig en geen geldverspilling is.

 
Sorry domme vraag, ik haal twee dingen door elkaar. Esther C is calciumasorbaat. Ik bedoelde C food complex van New Chapter. Die heb ik wel eens genomen en daar zit 250 mg per tablet in, geheel uit voeding.

 
Quote:
Welke vitamine C word er naast de acerolakers en de vetoplosbare C

nogmeer geslikt, en waar kopen jullie deze?


rauwe lever! :D

 
Correctie, ik bedoel ik mijn laatste post te schrijven.

Het is geen natuurlijke vitamine C.

@ Marijan en zotteke

Lever en zuurkool, de vraag is of die voldoende vitamine C bieden als je toch aan een minimum van 1 gram wilt komen. Volgens deze site bevat zuurkool 14,7% vitamine C. 1 kg zuurkool bevat dan nog maar 147 mg. Ik zie mezelf geen 7 kg zuurkool wegeten, zeker niet op dagelijkse basis! :mrgreen:

En dan lever, zie hieronder voor de percentages:

-Kippenlever (rauw) 17,9%

-Lamslever (rauw) 4%

-Varkenslever (rauw) 25,4%

-Runderlever (rauw) 1,3%

(Bron: http://nutritiondata.self.com/)



@ Falco

De vraag is of je ascorbaten qua gewicht en effectiviteit kunt vergelijken met ascorbinezuur.

 
Quote:
Lever en zuurkool, de vraag is of die voldoende vitamine C bieden als je toch aan een minimum van 1 gram wilt komen. Volgens deze site bevat zuurkool 14,7% vitamine C. 1 kg zuurkool bevat dan nog maar 147 mg. Ik zie mezelf geen 7 kg zuurkool wegeten, zeker niet op dagelijkse basis!


minimaal 1 gram!? 8O

Is het doel om het lichaam te ontgiften? Je zult moeilijk met vers natuurlijk voedsel aan 1 gram komen. Dan zijn die geconcentreerde poeders wel handig ja.

En die website geeft de nutrionial content aan van canned sauerkraut...dus niet vers. Verse zuurkool bevat meer vit C.

Ik ben even aan het zoeken wat het het vitamine C gehalte is van de gemiddelde kimchi. Koreanen noemen het de meest geconcentreerde bron van alle foods.

 
ik neem ook nog een volle theelepel acerolapoeder (Ron Fonteine) bij in shake

 
Hoe bouw je dan precies je vit C inname af? Telkens minderen met een halve gram gedurende een paar dagen? Of hoef je niet te minderen als je naar een natuurlijke vorm van vit c overstapt. Ik neem nu ascorbinezuur, 3 gram/dag

 
@Dennis
Quote:
Ik zag laatst bij iemand een potje staan met ascorbatenpoeder:

http://www.bonusan.nl/vademecum/vitamine_c_ascorbatenpoeder.html

Het is een natuurlijke vitamine C. Hoe denken jullie hierover?



even later lees ik dat je zegt dat het geen natuurlijk vit C is.

Ik heb deze ook! Dat wordt dus acerolapoeder :-(

Met de gedachte zonder geur-kleur- en smaakstoffen zit ik al beter dan al die andere synthetische vit c................helaas

 
Ik ben aan het experimenteren met vitamine C.

Eerst gebruikte ik Magnesium ascorbaat, ca. 9 gram per dag. Voelde heel goed, maar omdat het op basis van mais is gemaakt had ik het gevoel er teveel kh mee binnen te krijgen.

Heb toen een ptje calciumascorbaat geprobeerd, maar had daar geen goed gevoel bij.

Toen overgestapt op Acerola-poeder. Eerst voelde ik me er wel goed door gevoed, maar na een paar potten, ben ik toch minder enthousiast aan het worden, het gaat me tegenstaan. Vraag me ook af of de dosering wel hoog genoeg is. Vitamine C ondersteunt de bijnieren en ik mis toch wat.

Nu heb ik potten ascorbyl palmitate poeder, in vet oplosbare vitamine C, besteld. Ik heb gelezen dat het drie maal zo effectief werkt als ascorbinezuur en veel langer in je lichaam blijft waardoor je het kunt beschouwen als een time released vitamine C.

 
@Indigo ik heb op het forum iets ooit gelezen over in vetoplosbare vit C en de hersenen, beter opneembaar voor je brein, o.i.d..

Waar haal je dit vandaan, want ik heb er na het lezen hier, ooit eens naar gevraagd bij de apotheek, maar dit kenden de dames niet..............

 
@rateltje

Ik heb nu deze in bestelling: http://www.iherb.com/Source-Naturals-Ascorbyl-Palmitate-4-oz-113-4-g-Powder/972.

In Nederland wordt de in vet oplosbare vitamine C "Ester C" genoemd. Bijvoorbeeld Vitals heeft de Bio-Ester C, andere merken zoals Solgar hebben ook wel een Ester C in hun assortiment.

De in vet-oplosbare vitamine C is actief in het lichaamsvet. Hersenen bestaan grotendeels uit vet.

Het lichaam buffert overtollig zuur in het lichaamsvet, met ontstekingsreacties in het lichaamsvet als gevolg. Ik heb zelf een vrij lage ph-waarde (hoge zuurgraad) en ik ben benieuwd of mijn zuurgraad zal verminderen door het gebruik van de in vet-oplosbare vitamine C.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.414
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan