Irritatie door geluid

simone

New member
Na een lange tijd van weggeweest terug te zijn en inmiddels de status verloren zijn verworven te hebben I'm back.

Herkennen sommigen van jullie dit of is dit een zeldzaam voorkomend iets?

Heel veel geluiden om me heen irriteren mij enorm.Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar het lijkt alsof het in mijn oren snijdt en als er dan ook nog meer geluiden door elkaar zijn maakt het het alleen maar erger.

Het is zelfs zo dat ik er enorm gefrustreerd van raak. Een enorm lage drempel ahw.

Ik kan er gewoon niet tegen. Het is de laatste twee jaar zo erg geworden, het lijkt wel of mijn oren uit balans zijn en bepaalde frequenties waar de oren meer gevoelig voor zijn sterker binnenkomen als de anderen.Een soort disbalans in de frequentie curve van mijn oren of zo.

Waar zou dit op kunnen duiden en hoe zou ik er vanaf kunnen komen?Het feit dat ik adhd heb zegt niet alles omdat het voorheen echt niet zo extreem was.

Hebben mensen met een burn-out hier last van maar dan zou ik wel lang burn-out moeten hebben.Ben momenteel weer aan het opbouwen maar dan nog.

Geluiden waar ik van geïrriteerd raak om er maar een paar op te noemen zijn o.a. beyblades, speelgoed geluiden, hoge stemmetjes, spulletjes die op een tafel worden gegooid, telefoons noem maar op.Ook geluiden waar anderen geen last van hebben ervaar ik als enorm vervelend.

Zullen sommigen onder jullie zeggen ja daar heb ik ook last van maar bij mij is zo extreem dat ik de hele tijd enorm gefrustreerd en opgefokt wordt. Super kort lontje.Kan niet normaal zijn.

 
Ja...dat herken ik..maar ik weet niet of onze oorzaak hetzelfde is.

Mike zou zeggen bijnier-uitputting..

Wat mij wat helpt is het gebruik van pycnogenol...en vooral stilte.

Overdag nooit muziek aan...en maar 2 programma's kijken op t.v.

Geen grote gezelschappen....en als dat wel moet...oordopjes in.

Dia.

 
Ik zit te denken aan een magnesiumtekort. Zelfs een klein tekort aan magnesium kan zorgen voor overgevoeligheid voor geluid en snel geirriteerd zijn. Ik kan het boek Transdermal Magnesium Therapy van Mark Sircus van harte aanbevelen. Ik geloof niet zo in het slikken van magnesiumsupplementen omdat deze slecht door het lichaam worden opgenomen. Daarom adviseer ik je op zoek te gaan naar echt goede kwalitatieve magensiumolie (hier te koop : http://www.ancientmagnesium.nl/contents/nl/d4.html) of magnesiumvlokken (http://www.ancientmagnesium.nl/contents/nl/d10.html). Het belangrijkste is dat het product beschikt over het Zechstein inside logo. Dit betekent dat de magnesium afkomstig is uit de meest zuivere bron in de wereld, nl Veendam in het noorden van ons land. 250 miljoen jaar geleden lag op deze plek de Zechstein zee. De zoutlagen die hier 1600 meter onder de grond liggen zijn ontstaan door het verdampen van deze zee.

Probeer maar eens 5 - 7 avonden achter elkaar een voetenbad (goed heet dat het net verdraagbaar is) met 150-200 gram magnesiumvlokken per keer, gedurende 20 minuten. Op deze manier kun je het magnesiumpeil redelijk snel terug op het gewenste niveau brengen. Daarna wekelijks 1 -2 keer een dergelijk voetenbad volstaat om het magnesiumgehalte op peil te houden. Via supplementie met pillen duurt dit vele malen langer. Kijk hoe je hier op reageert.

Succes!

 
Dank je satfat. Ben al op de site aan het kijken en naar het boek.

Heb ze al een e-mail gestuurd of het ook een verbetering van mijn adhd probleem zou kunnen opleveren.

 
Ik kan ook niet tegen grote gezelschappen en geluid is bij mij al snel herrie.

Het kort lontje effect bij te veel prikkels herken ik.

Bijnieruitputting.

 
Mike schrijft ook in het e-book :
Quote:
Bijnieruitputting brengt vaak magnesiumtekort met zich mee, evenals B12-, zink- en ijzertekort.


Magnesium wordt ook wel gezien als de ontstekingsbougie voor de bijnieren en voor het energiesysteem van elke cel in het lichaam. De bijnieren hebben magnesium nodig om hormonen te maken.

 
Dank je wel allemaal.Wat een goed ebook. Echt goud waard. De hele wereld zou het moeten lezen.Wat kan hij dat mooi verwoorden en uitleggen.Als je het zo bekijkt krijgen we allemaal verkeerde diagnoses bijvoorbeeld al die adhd'ers net als ik. Eigenlijk gewoon bijnieruitputting.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan