IQ van 11 jarig kind en haar vervolg onderwijs

G

Guest

Guest
Mijn dochter van 11 heeft een IQ van 83. Zij zit op dit moment op een sbo, ik heb net een gesprek met haar juf gehad en zij kon aan haar cito toets zien dat ze met sprongen vooruit was gegaan :) wij super blij natuurlijk...ook zei ze dat haar vervolg onderwijs waarschijnlijk een LWOO kon worden. Eerst dachten we dat ze uiteindelijk naar een praktijkonderwijs zou gaan.... maar nee :) het gaat boven onze verwachtingen en wordt het toch anders. Nou vraag ik me af zou deze grote sprongen te maken kunnen hebben met de goede voeding die ik haar geef(kefir met rauw eigeel,keltische zeezout,levertraan+boterolie,enz)ik bedoel kan voeding iets doen met haar IQ??weet iemand daar iets over?niet dat de praktijkschool te min is hoor....begrijp me niet verkeerd. Ik wilde gewoon een school waar ze op de plek zit! Maar ben wel blij dat het een niveau hoger mag worden.

Graag jullie bevindingen of iets dergelijks...

Groet Lizzy

 
Uit het boek van Price, waarin hij de resultaten beschrijft van een voedselexperiment met schoolgaande kinderen:

Quote:
Er deden zich verschillende incidenten van speciaal belang voor. Twee verschillende leerkrachten kwamen naar mij toe om te vragen wat er bij een bepaald kind was gebeurd, omdat hij of zij van een van de zwakste in de klas veranderde in een van de beste qua leervermogen.

Cariës is slechts een van de vele uitdrukkingsvormen van onze moderne gebrekkige voeding.


Mike

 
Och echt geweldig wat goede voeding met een mens kan doen.Dus als we zo doorgaan kan het dan nog beterder worden.? Niet dat ik niet tevreden ben, maar ga het nu een beetje als een uitdaging zien om het nog beterder te maken. Snap je, en mike heb je nog evt ideeen over voeding om het IQ te verbeteren??

Groet Lizzy

 
Natuurlijke voeding is altijd goed. En als kinderen iets niet mogen dan gaan ze het vaak toch doen. Geef ook het goede voorbeeld. Eet zelf ook natuurlijke voeding.

Ik leerde het meest van me opa en dat allemaal onbewust.

 
hoi lizzy,

misschien ook biologisch rundvlees liefst grasgevoerd, en iedere week ook wilde zalm een keer.

Daarbij beestenbottenbouillon.

En misschien kan je ook zelf yoghurt gaan maken.

Daarnaast is het denk ik ook erg belangrijk zo min mogelijk granen te eten.

En als tussendoortje misschien stukje komkommer, kaas of worst.

sheila

 
Hoi Sheila,

dank je voor je reactie de yoghurt is zeker een goeie..... de rest wat jij aanbeveel eten we al, erg lekker allemaal he :)

Groet Lizzy

 
Sowieso zijn de verzadigde vetten belangrijk en de eigelen en daarnaast genoeg omega 3. Dus ook vette vis.

Ik denk dat je niet zo moet focussen op een hoger IQ, IQ zegt ook niet alles over iemand zijn intelligentie. Ik vind dat EQ minstens net zo belangrijk is. Het kan ook best zijn dat de hersenen last hebben van zware metalen/fluoride etc... waardoor er een achterstand is, kan allerlei oorzaken hebben.

Verders denk ik dat je je kind nu wel genoeg ondersteuning geeft qua voeding en dat je het nu gewoon tijd moet geven. Er is toch al verbetering? Dus wacht nog rustig af, zolang er een stijgende lijn in zit dan komt het vanzelf allemaal goed.

Misschien wat ondersteunen met chlorella? Goede ontgifter. Misschien af en toe een smoothie.

Verder nu gewoon tijd geven.... zolang er een stijgende lijn in zit, hoef je je nergens druk om te maken, het is geen race.

 
Hoi Caveman86 je hebt helemaal gelijk en ik weet hoor dat ik geduldig moet zijn en dat ben ik ook om dit te bereiken zijn we al een jaar bezig. Dus dat geduld dat heb ik wel. Maar ik werd ff wat te gulzig, maar ben nog steeds zeer blij hoe het gaat.

Zou een zapper wat voor kinderen met ADHD- ers kunnen betekenen?

En de kefir die ik elke dag met rauwe room en rauw eigeel geeft, doet dat veel voor de lekkende darm? Of is het alleen heel goed voor de minerealen en vitamine's??

 
Hoi Lizzy,

De kefir maakt de darmflora weer in orde. Bij een intolerantie voor gluten uit granen en gepasteuriseerde melk neemt de darm in beperkte mate de nodige vitaminen en mineralen uit de voeding op. 's Ochtends een sole op basis van Keltisch zout en citroensap en inname van chlorella voor elke maaltijd heeft een positieve invloed op de werking van de darm. Zelf ervaar ik het als heel positief. Zelf heb ik hierdoor heel veel energie teruggekregen.

Bij onze zoon hebben wij trouwens een verband waargenomen tussen glutenvrij- en gepasteuriseerde melkvrij voedingspatroon en zijn concentratie- en opmerkingsvermogen. Hem hebben we hierdoor zien evolueren van een kind dat aan het eind van de middag uitgeteld op de bank in slaap viel naar een kind dat 's avonds om 8 uur nog springlevend zit te spelen. Zelfs de juf nam het waar en zijn therapieën verlopen hierdoor voorspoedig.

Wat je meldt hebben wij ook bij hem ervaren van zodra we de graanproducten en gepasteuriseerde melk uit zijn voeding weglieten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan