Inwoners van o.a Curacao

mijnlijf

New member
Mijn stiefvader (74) is geboren op Curacao en heeft daar gewoond tot zijn 30e .

Nu gaat hij steeds overwinteren daar omdat het klimaat gewoon fijn voelt voor hem .

Hij vertelde onlangs dat de mensen daar niet oud worden en er ook gewoon om lachen .

Als je daar boven de 50 komt dan ben je al oud .

Dit komt zegt hij omdat het een tropenklimaat is verkort het je leven met vele jaren .

Ik geloof daar dus geen snars van en vraag me af wat de echte reden is (behalve de vervuiling van Shell) .

Kan iemand mij wijzer maken of moet ik zijn verhaal echt voor waarheid aannemen?

 
Ja? Ik heb er nog nooit van gehoord. Een deel van mijn familie komt uit Aruba en die leden worden allemaal relatief oud (80+), zowel de mensen die hier zijn komen wonen als ze mensen die daar nog steeds wonen. Een ander deel komt uit Suriname en ook die mensen worden allemaal 80+. Het tropenklimaat is het dus echt niet, hoor. Overigens ken ik een echte Curaçaoenaar (hoe schrijf je dat woord in hemelsnaam?) van 60+ en die is dus al oud? Hmm, ik zal het hem eens vragen.

Anyways, misschien is mijn familie niet representatief, maar ik heb er werkelijk waar nog nooit van gehoord.

 
Komt op mij ook vreemd over. Het enige wat ik kan bedenken bij die mensen die niet zo oud worden is dat ze niet meer traditioneel eten en meer moderne suiker-, zetmeel- en koolhydraatrijke producten zijn gaan eten. Dat is wat iedereen overal ter wereld nl. nekt, zo blijkt wel uit het belangrijke onderzoek van Weston Price.

Mike

 
Zou het ook gebrek aan vitamine D kunnen zijn ?

Getinte mensen nemen hier wel minder van op heb ik begrepen .

 
Die hebben inderdaad langere tijd nodig in de zon, maar als er nu 1 ding volop aanwezig is in het Caraibische gebied, dan is het wel zon!

Mike

 
Ja maar probleem is wel dat ze meteen de schaduw induiken en bescherming zoeken tegen die gouden bol .

Het zijn altijd de buitenlanders die daar gaan bakken en braden :D

 
Ik wilde het ook zeggen. Als er iets is waaraan getinte mensen in de Caraiben geen gebrek hebben, is het zonlicht en vitamine D.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan