Introductie Floyd

G

Guest

Guest
Goedenavond,

Ik ben 'Floyd', woon in het oosten des lands en ben 39 jaar.

Na een tijdje anoniem te hebben meegekeken, vind ik het tijd worden ook deel te nemen aan het forum. Ik zal proberen 'kort' uit te leggen hoe ik hier terecht kom en wat mijn interesse heeft gewekt eens anders naar voeding te kijken.

Een jaar of zeven geleden is bij mij een te snelle schildklier geconstateerd. Voor mijn gevoel barstte ik van de energie maar ik hield het met de dag minder lang vol. Tot het moment dat ik om 9 uur 's ochtends al uitgeblust was. Na anderhalf jaar medicatie en de nodige rust leek de boel weer onder controle en ben ik weer op de oude voet verder gegaan.

Het gevolg was dat ik slechts drie jaar later in een vergelijkbare situatie terecht kwam, met als verschil dat ik het wat eerder constateerde. Zelfde traject ingegaan maar met minder succes. De internist stelde voor dan maar mijn schildklier gedeeltelijk af te breken met radioactief jodium. Dit zag ik niet zitten maar over alternatieven viel niet te praten.

Dus ben ik zelf op zoek gegaan naar alternatieven. Via via bij een natuurarts terecht gekomen en nu heb ik met homeopatische middelen de boel behoorlijk onder controle. Dit was voor mij een opluchting maar nog steeds geen oplossing.

Dus ben ik me gaan verdiepen in de basis van het probleem en kwam al snel de link met mijn bijnieren en voeding tegen. Dit werd ook door een osteopaat bevestigd. Na het boek van Wilson te hebben gekocht lees ik veel over voeding. Als je dan googled kom je al snel op bepaalde adressen terecht. Ik heb al wat dingen aangepast, maar ben nog lang niet waar ik wil zijn.

Het lastigst vind ik de link te vinden tussen een 'snelle' schildklier en mijn bijnieren want daar ben ik nog huiverig voor. Bijna alles wat ik lees betreft de combinatie met een 'trage' schilklier. Daarom durf ik ook niet goed te beginnen met producten als jodium en/of adrenal. Adrenal heb ik recent geprobeerd maar het leek niet goed te vallen. Ik kreeg er weer het gejaagde gevoel van dat me zo bekend voor komt en alle alarmbellen doet rinkelen. Hier ben ik misschien nog wel te voorzichtig mee.

Ik wil nu stukje bij beetje werk maken van mijn voeding en op die manier weer de energie krijgen die ik vroeger had. Adviezen en suggesties zijn daarbij van harte welkom!

Groet

Floyd

 
Hoi Floyd,

Welkom!

Heb je de site van Poekie al gevonden?

Daar staat namelijk veel info duidelijk omschreven

en ingedeeld.

www.voedingisgezondheid.nl

Wat eet je nu zoal?

 
Dank jullie voor de reactie.

Ik ken de site van Poekie, heb er al veel gelezen en dingen geprobeerd. Erg goed dat alles daar alles zo gestructureerd bij elkaar staat. Bij de overvloed aan info hier dwaal ik soms wat af...

Een gemiddelde dag:

Ontbijt: Sole, 2 gebakken eieren met spek (en brood) met 2 glazen rauwe melk of een smoothy. Soms een lepel kokosolie.

Lunch: Brood met kokosolie, geitenkaas, rauwe ham, vis.

Dinner: Basmati rijst of aardappelen met groente en een stuk vlees. Gebakken in roomboter en/of kokosolie. Of een groentesoup van zelfgemaakte bottenbouilon met groente en japanse noodles.

Tussendoor drink ik overdag groen thee, kefir met wat honing. 's Avonds vaak een glas vruchtensap en nog wat rauwe melk.

Kofie drink alleen als bij gelegenheden of als het overdag wat te druk is.

Ik heb inmiddels levertraan met boterolie en H2O2 besteld en heb al Adrenal en Lugol's.

Maak zelf yoghurt van biologische rauwe melk. En soms een bottenbouilon.

Aan mijn eetpatroon kan nog veel veranderen, daar ben ik me van bewust. Ik probeer het wel in stapjes te doen. Ik ben nogal geneigd het uit te stellen totdat alles in een keer kan maar dan blijft het vaak bij denken.

In de smoothy van de website zit o.a. Lugol's. Dat wil ik graag eens proberen maar weet niet of dat werkt met mijn snelle schildklier. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of daar wat meer over kan vertellen?

Alvast bedankt.

 
Hier nog een schrijven van Mike over de bijnier/schildklier: http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_sub.html

Verder zou je meer jodiumrijk voedsel tot je kunnen nemen: vis, zeewier, schaaldieren, chlorella/spirulina, eieren.

Je zou je brood eens kunnen vervangen door de yoghurtsmoothie.

Je bent best wel al goed bezig hoor, je gaat al in de goede richting.

De levertraan kan ook veel voor je betekenen.

Verder moet je gewoon veel geduld, geloof en vertrouwen hebben in je lichaam.

Lia

 
@ Poeki. Aan geduld gelukkig geen gebrek maar in stressvolle periodes heb ik het er wel eens moeilijk mee. Ik word dan zo gejaagd dat ik niet meer luister naar mijn lichaam, daar valt voor mij nog veel winst te halen.

Ik heb de smoothy en ook andere varianten een aantal keren gemaakt, probeer er nu nog wat meer routine in krijgen.

Gisteren weer voor een kleine week biologische rauwe melk gehaald. Vind dit echt heerlijk. Zou ik de hele dag door kunnen drinken.

Tijdens mijn kerstvakantie wil ik proberen mijn lever te reinigen. Heb er nog geen ervaring mee maar alwel veel over gelezen. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

Dank je voor de link naar het verhaal over de schildklier, deze had ik al eens gelezen. Maar ook in dit geval gaat het om een trage schildklier. Die van mij is te snel, ik heb helaas nog niet kunnen ontdekken welke relatie dit heeft met de bijnieren en/of jodium. Misschien dat iemand daar iets over zou kunnen zeggen, dat zou ik zeer waarderen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan