intolerant voor ei en melk ....

Zonne

New member
Hallo allemaal,
Ik ben een hele tijd weggeweest hier ( sorry !) Maar na een jaar volgens weston price eten, was ik opeens super intolerant voor eieren,melk en soja ( en paar groentes) En omdat ik (natuurlijk ) ook geen brood at, was ik opeens redelijk in paniek. Want wat kan je dan nog eten ...... Dus toen toch maar naar glutenvrij brood overgestapt, ik viel net wat te veel af van amper wat eten -:)
Hebben meer mensen hier dat, dat ze opeens intolerant zijn voor dingen voedsel wat hier veel gegeten wordt ?
 
Ja.
Hier iets over aften, gluten en zuivel:
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/wat-te-doen-bij-zeer-pijnlijke-aften-in-de-mond/page/2/

Voor mezelf was het vooral de zuivel en dan echt alle (koeien)zuivel, ook kaas, aangezien (belegen) kaas zeer laag in lactose is, denk ik het dat bij mij om meer gaat dan lactose.
Bij mij ook geen intolerantie, daarvan ken ik de verschijnselen maar al te goed, mogelijk een allergie die altijd in mindere mate aanwezig is geweest en ineens volle bak ging, want ik ben ruim een week zeer ziek geweest en dat was anders dan een griepje.
Soja en (tarwe)gluten zijn hier al lang geen optie. Eieren zijn dan weer geen probleem.

Ik vermoed dat er ook iets anders dan een allergie achter kan zitten.
Iets dat niet goed zit en waar je lichaam na een tijdje genoeg van heeft en dan hard gaat reageren.
Meerdere jaren heb ik veel kefir en kaas gegeten, het laatste jaar had ik al het gevoel dat het niet meer klopte, maar ik had weinig opties om op een redelijke manier veel calorieën binnen te krijgen.

Aangezien ik fysiek werk doe, blijft er weinig over dan richting de Paleo kant te gaan.
Wel bijna overal ghee door om de vet inname op peil te houden.
 
Bij mij ook kaas hoor en ook kefir. Ik had alleen geen last van aften. Ghee zal ik nog eens op googlen, dat zat nog niet in mijn gedachten.
Wel jammer dat je kennelijk toch opeens kan reageren op producten die goed zouden moeten zijn voor je lichaam. Misschien omdat je dan iets te eenzijdig eet en heel veel van die producten per dag binnenkrijgt ( iedere dag 2 eitjes, kefir en kaas ).
 
Heeft niets met eenzijdig eten te maken en alles met een gebrekkige spijsverteringscapaciteit. Vaker bottenbouillons eten!

Mike
 
Hoi Mike, ik zat er ook zeker aan te denken dat het misschien wel aan een tekort aan spijsverteringsenzymen ligt. Maar waarom zou je die "opeens" te kort hebben ? Of is het een kwestie van de bekende druppel waarna de klachten opeens lijken te ontstaan ?
 
Die link naar aften was enkel om aan te geven dat er meerderen met dit soort problemen zitten en die link kon ik makkelijk vinden omdat ik daar gereageerd had.

Dat het een probleem met de spijsvertering is denk ik ook.
Het woord "capaciteit" vind ik hier een lastige, ik persoonlijk kan wel veel goed vlees eten. Zuivel gaat fout, dus wel een zeer specifiek gebied wat fout gaat.
Ik ben dan ook benieuwd naar antwoorden op de laatste vragen van Zonne.

Bottenbouillons gaan bij mij helaas ook niet zo goed. Dat komt waarschijnlijk door een sterke reactie op glutamaten, ook hier is een draadje over.

NB: Ik ben zeker niet negatief over zuivel en bottenbouillon, het tegenovergestelde zelfs, maar ik reageer er toch te slecht op en daar ben ik niet de enige in.
 
Bij mij hebben toegevoegde enzymen veel goed gedaan bij een slechte vertering en darmklachten.
Als kind had ik klachten van koemelk (maar ik wist niet dat de klachten daardoor kwamen).
Alles van de geit gaat goed.
 
Hallo Liesje,
Kan je me vertellen welke enzymen je nu extra bijslikt ? En had je "alleen" klachten van melkproducten of ook andere voedingsmiddelen ?
 
Hallo Zonne, ik ben na een operatie (zie endeldarmschade) begonnen met alleen maar diaree.
Voordien had ik geen klachten wat betreft stoelgang en voedsel. Wel was ik rond mijn 50e erachter gekomen dat ik een koemelk-probleem had. Hoofdzakelijk puistjes. Na mijn operatie had ik ook diaree van koemelk. Gelukkig gaat dus alles van de geit goed. Hoewel ik niet al te veel melk en yoghurt neem. Uit voorzorg laat ik tarwe staan. Eet spelt/rogge crackers.
Op mijn zoektocht naar verbetering kwam ik terecht op de website van CorpusHealth te zoetermeer. Daar las ik voor het eerst over enzymen en dat sprak me meteen aan. Ik heb daar zo,n bodyscan gedaan en hoewel hij geen arts is en de resultaten uit een computer rollen heb ik het idee dat de comp.resultaten goed zijn. Aangeraden werd dus o.a. Allergase, Venase, neurolase, Immunase en reumase. Was allemaal vloeibaar en kost 32,23 per flesje = prijzen volgens zijn lijst. (fabrikant Enzypharm) Maar ik heb (die laatste 3 soorten) zelf gekocht bij DeRoodeRoos, goedkoper. Het blijkt dat hij zelf de spullen wil verkopen onder zijn eigen naam en dus duur.

Inmiddels ben ik er weer mee gestopt. Momenteel heb ik serrapeptase en colostrum (Biotaris).
Ook weer begonnen met vitB12 omdat blijkt dat de bloedwaardes niet veel zeggen over opname in de cellen. Dat is ook zo voor schildklierwaardes.
In mijn geval heb ik geen idee wat ik wel of niet opneem in mijn cellen.
Het laatste ontl.onderzoek was nog steeds niet goed. slechte vertering en candida.

 
Dank je wel Liesje. Ik zal er eens op googlen. Alhoewel ik zo tussen de namen van supplementen die je noemde nou niet gelijk een naam zie staan die op spijsverteringsenzymen duidt/duiden ?
Of is het allergase ?
Venase is neem ik aan voor de aderen, immunolase voor de weerstand, neurolase voor de zenuwen en reumase voor de gewrichten ???
 
Ik heb destijds aan de hand van de info bij Enzypharm iets uitgezocht. Niet wetende dat het mijn regelmatige diaree (te pas en te onpas) gunstig zou beinvloeden. Serrapeptase bv is voor schade na een operatie. Ik kan niet in mijn buik kijken maar dat er schade is is wel aan te nemen. Tot nu toe heb ik van die serrap. niets gemerkt dus als het op is neem ik geen nieuwe.
Ik heb een tijdelijk stoma gehad en die plek voelde ik (en voel) ik nog steeds. dat is dus sinds 2009. Maar reguliere artsen doen er al helemaal niets mee.
Mijn aandoening heet officiel LAR sysndroom. Er is een forum van en wat ik daar lees!. Die worden echt niet beter, alleen maar slechter.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan