Interview David Wolfe & Juglen Zwaan - o.a. vragen over Zeezout / WAPF / Rauwe melk

G

Guest

Guest
Ik heb gisteren een interview afgenomen bij David Wolfe en met dit forum en Mike in m'n achterhoofd wat leuke vragen gesteld over onder meer hoe hij denkt over Weston Price en rauwe melk. We hebben het zelfs gehad over Keltisch zeezout. Eigenlijk is dit een radio interview, dus het beeld is niet optimaal, maar volgens mij wel heel interessant! Het is wel in het Engels...



David tells about superfoods, supplements, healthy guts, raw milk, weston price, which guru to believe, raw food, salts and much more!

De vragen die zijn gesteld zijn:

You’re a real superfoods lover. Are they really necessary in an organic lifestyle?

Don’t you think people will become dependant on the superfoods?

What happens when there are no superfoods available because of certain circumstances?

Chocolate is one of your favourite super foods. How much do you eat daily?

Do you think chocolate is healthy for everybody? Which types are the best to choose?

Do you consider raw-milk as a superfood?

How do you think about the weston price diet?

Do you advice people to take supplements on a daily basis?

How to get the best quality of foods in the modern world?

Is it safe to eat unlimited amounts of coconut oil?

During a seminar you mentioned that a good condition of the guts is the most important thing for a great health. How can we achieve a good health of the guts?

How to cure cancer?

Is it possible to take too much good sea salt?

You love juicing fruit and vegetables, but is that blood sugar safe?

Zijn nieuwe boek in het Nederlands is sinds kort beschikbaar bij Succesboeken.nl.

 
Leuk! Kun je er niet een verslagje van schrijven ofzo :)

 
Interessant Juglen. Ik heb een stuk geluisterd, maar kan het helaas in het engels niet helemaal volgen. Te veel woorden die ik niet kan verstaan en vertalen.

 
Even wat kritische noten:

David Wolfe associeert kanker met virussen. Kanker wordt NIET veroorzaakt door virussen. Virussen bestaan niet. Wel wordt kanker steevast geassocieerd met schimmels (candida), maar de schimmels zijn secundair om dezelfde reden dat kanker ontstaat, nl. een anaerobe omgeving.

Het stokpaardje van David Wolfe is 'nanobacterien'. Hij ziet calcium als een levend organisme dat zich viraal gedraagt. David is de zoon van twee reguliere artsen en hieruit blijkt dat zijn visie toch veel pasteuriaanser is dan je zou denken. Het idee dat rauwe melk boordevol 'virussen' zou zitten is dan ook een hersenspinsel van David Wolfe zelf. Uit de anti-Lyme-hoek hoor je ook vaak dat er Lyme in rauwe melk zou zitten. Laat je niet gek maken!

Enne, David, WAPF-voeding is NIET extreem! 80% plantaardige voeding, DAT is pas extreem! En peperdure superfoods en superherbs die uit alle hoeken van de wereld moeten komen, DAT is pas extreem!

Mike

 
Quote:
peperdure superfoods en superherbs die uit alle hoeken van de wereld moeten komen, DAT is pas extreem!


Haha, helemaal mee eens Mike :D

Jij gaat toch ook elk jaar naar David Wolfe? Had hij dit jaar nog bijzondere dingen te melden?

 
Quote:
peperdure superfoods en superherbs die uit alle hoeken van de wereld moeten komen, DAT is pas extreem!


Haha, helemaal mee eens Mike :D

Jij gaat toch ook elk jaar naar David Wolfe? Had hij dit jaar nog bijzondere dingen te melden?

 
Ik ben dit jaar voor het eerst niet geweest. Ik geloof het nu zo onderhand wel met die David Wolfe.

Mike

 
Die gast heb ik ontdekt en snel afgeschreven. Elke keer weer een nieuwe superfood die je te gek gezond maakt. Uiteindelijk zijn we gekomen tot waar we nu zijn (of een tijdje geleden waren) met wat we gewoon in onze buurt konden vinden.

Lekker boerenkool, vis, zeewier, sommige paddestoelen etc. Wij hebben onze eigen 'super'foods.

 
In het filmpje zegt David dat voedsel uit je omgeving het beste is.

Zelf heb ik ook een dubbel gevoel bij superfoods... Deze zijn namelijk super in footprint en prijs.

 
Quote:
En peperdure superfoods en superherbs die uit alle hoeken van de wereld moeten komen, DAT is pas extreem!


Helemaal mee eens. Zoek vooral in je eigen omgeving naar voedsel en maak je niet afhankelijk van avocado's uit de tropen of zeewier uit Japan om maar iets te noemen. Maar anderzijds gebruiken veel van ons toch ook kokosolie uit de tropen, levertraan/boterolie uit de VS, spirulina/chlorella uit Hawaii/India/Zuid-Korea, acerolakerspoeder uit Zuid-Amerika, H2O2 uit ???

En dan nog de specerijen... Ik vind het persoonlijk niet zo'n bezwaar zo lang de nadruk maar duidelijk ligt op voedsel uit de omgeving en dat in ieder geval vlees, eieren en zuivel van hier komen en de groente en granen het liefste ook. Specerijen en supplementen die wat rondreizen legt naar mijn idee niet zo veel gewicht in de schaal.

 
Ik hou zelf niet zo van de Hollandse pot, maar wel van wokken en rijst. Dus zou ik volgens de eet-wat-er-in-je-omgeving-groeit-regel er bekaaid vanaf komen volgens mij met boerenkool, hutspot etc.

 
Toevallig zit ik net aan een zelfgemaakte pot van rode kool met appeltjes (Rode van Boskoop) met runderhachee. Dat is ook oud-Hollands en was toen een doorsnee maaltijd. Nu zou ik dit beschouwen als een speciale feestmaaltijd, vooral als de hachee dan van wild is gemaakt. Om je vingers bij af te likken! Ze wisten vroeger echt wel wat ze deden!

Mike

 
dat is hier ook favoriet Mike, ik maak de hachee nog al eens van Pure Graze gehakt. En dan uurtje of 4 in de oven. Ook super lekker, alleen al de geur van laurier, kruidnagel en kaneel in je huis, mmmm

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.739
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan