Interessante MUST SEE docu over Ipads, social media en computers bij jongeren...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2013/afleveringen/23-06-2013/fragmenten/het_gewiste_geheugen

 
Bedankt Debsy! Die man heeft gelijk - en je ziet het ook bij die kinderen in die reportage. Ik merk bij mezelf ook wat het effect van google is.

Ik geloof nog steeds dat we hiervan terug gaan komen. Het is ontzettend bizar, een trein pakken in West-Europa en iedereen op z'n schermpje.

 
Ik heb in de tropen in de jungle gewandeld met gidsen die alles opmerken, alles opslaan, en alles overdragen. Heel kalm. Onvoorstelbaar hoe onze bovenkamer kan werken. Van de zomer maar even een maandje zonder.

 
''het zorgt ervoor dat het geheugen ongetraind blijft en daar door letterlijk verschrompelt.''

Weet je wat je Hersen verschrompeld GRAAN en SUIKER

 
En hoe ziet dat in de praktijk uit? Bekijk deze foto's eens hoe het sociale leven eruit ziet.

Maar een slimme kroegbaas heeft een innovatieve oplossing. Zie deze video

 
Mijn collega is net terug van vakantie. Hij zegt dat hij weinig contact heeft kunnen maken met andere vakantiegangers, omdat ze allemaal in een beeldschermpje zaten te staren en dus geen oogcontact met hem konden maken.

 
Interessant, die reportage. Deze man vat al mijn negatieve onderbuikgevoelens over de schermpjescultuur samen op een rationele manier. Dit is de reden dat ik niet op de sociale media zit en geen mobiele telefoon heb. Echt leven in de echte wereld. Hoewel steeds minder mensen met me meeleven. Ook een reden om je kinderen op een vrije school te doen overigens, ipv een reguliere ipadschool.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan