Inname van voeding en suplementen

Alexandra

New member
Ik vraag me het volgende af, wat is beter, 1 keer per dag een grote hoeveelheid tot je nemen of hetzelfde verdelen over de dag.

Bijvoorbeeld:

- 1 keer een halve liter kefir drinken of 3 bekers verdeeld over de dag

- suplementen verdelen over de dag bv 3 x 1 of in 1 keer 3 tegelijk

Ik heb zelf moeite met het innemen van sommige dingen zoals drie keer per dag en vocht. Wat dat betreft werkt het voor mij fijner om grote hoeveelheden in 1 keer in te nemen. Maar ik vraag me dus af of verspreiden niet beter is of dat het niet uitmaakt.

Ik denk zelf dat je het beste de gezonde dingen over de dag kunt verspreiden, omdat je lichaam sommige stoffen niet grenzeloos kan opslaan en op een gegeven moment ook gewoon moet lozen in de urine, ten einde een overdosering te voorkomen. Wel ben je 's ochtends op nuchtere maag het meest ontvankelijk en zou ik daar gebruik van maken door gezonde supplementen in te nemen. Anderzijds bevatten sommige supplementen enzymen en komen die beter tot zijn recht als ze tijdens de maaltijd gegeten worden, zoals levertraan.

Ik denk dat je lichaam de opname gewoon vertraagd afhankelijk van hoeveel je eet. Met supplementen zou ik het wel verspreiden

Ik denk niet dat er een vertraagde opname plaats vindt. Als je een halve liter sole met appelazijn in 1 keer drinkt zal je maag die niet in beetjes door laten gaan.

Op nuchtere maag de supplementen innemen kan dan toch ook ervoor zorgen dat je de supplementen te snel uitscheidt, juist omdat je ze niet opslaat en daardoor weer hun werk niet goed kunnen doen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan