Ineens heel veel kleine moedervlekjes.

gaia36

New member
De laatste tijd ontdek ik dat heel veel kleine moedervlekjes krijg.

Onder mijn borsten,de zijkant van mijn borstenen op de plekken waar mijn bovenarmen de zijkant van mijn lichaam raken.

Hoe kan dit ineens?

 
Die 'moedervlekjes' zijn vervroegde ouderdomsvlekken, in het Engels ook wel 'liver spots' genoemd. Hieruit kun je opmaken dar de lever en de galblaas hiervoor verantwoordelijk zijn. Lever- en galzuiveringen zijn dus absoluut zeer aan te raden. Daarnaast moet je beseffen dat de levervlekjes worden veroorzaakt door zgn. AGEs, Adcanced Glycation End Products, oftewel vertaald: vergevorderde versuikering van eiwitten. Door een te hoge bloedsuikerspiegel klonteren eiwitten in het bloed samen, waardoor ze de beruchte 'bloedproppen' vormen. Dit heeft dus niets te maken met cholesterol en alles met je bloedsuiker! Hierdoor wordt je bloed dik en stroperig en sterven huidcellen af a.g.v. ondervoeding (dat zijn je vlekjes). Cellulitis en rimpels worden hierdoor ook veroorzaakt. Deze bloedproppen zijn echter nog veel beruchter, omdat ze op een onbewaakt ogenblik een belangrijke toevoerader naar je hart of hersenen kunnen blokkeren, resulterend in een acute infarct. AGEs vind je ook bij Alzheimer-patienten, in de vorm van eiiwtplakkaten in de hersenen. Alzheimer is dus diabetes type 3, diabetes van de hersenen!

Mike

 
Thnx Mike, ik ga me eens inlezen in de lever en galzuiveringen.

Is het misschien ook verstandig om ook maar eens de h2o2 te gaan gebruiken, omdat ik ergens gelezen heb dat het ook een gebrek aan zuurstof is?

Als ik de lever en gal goed heb gezuiverd, gaan de "moedervlekjes" dan weg?

Jeetje, ik schrik hier toch wel een beetje van!

 
De zon verergert het probleem. In je voorsteltopic maak je je al zorgen over je huid en daarin wordt tevens duidelijk dat dit niet het enige probleem is waar je mee kampt.

Eet je nog plantaardige kunstboter? Rook je nog? Ik wees je toen ook al op niet mis te verstane wijze op je slechte voeding en gewoontes en toen al constateerde ik dat je veel te veel suikers innam. Dit was nog geen half jaar geleden, dus ik hoop dat dit je nu wel wakker schudt!

Dit is het lot wat de doorsnee burger te wachten staat die plantaardige nepboter eet, in zonnebloem- of maisolie bakt, rookt, zichzelf vollaadt met suiker, zetmeel en koolhydraten en 'matig' is met dierlijk, verzadigd vet, cholesterol en zout.

Mike

 
Ik heb juist begrepen dat door de invloed van de zon toxines vanuit weefsel naar de oppervlakte wordt gebracht.

 
Ik heb inmiddels heel veel verbetering aan gebracht in mijn voeding.

Nepboter komt er hier niet meer in, we gebruiken nu bio roomboter.

De aardappelen heb ik vervangen voor basmatierijst en brood eet ik nog maar zelden en als ik al brood eet dan is het wit spelt.

Elke dag eet ik zoveel mogelijk biologisch vlees en een groenten.

95% van alles wat ik eet is biologisch en streef naar 100%.

Rauwe melk van grasgevoerde koeien drink ik elke dag ongeveer een liter van met daar doorheen slagroom.

Jammer dat er in de buurt van mijn vakantieadres geen rauwe melk te koop is. :(

Ook ben ik nu zo'n 3 weken bezig met 2 maal daags een glas water met appelazijn en sole.

Keltisch zeezout heeft inmiddels ook zijn intrede hier in huis gedaan.

Alleen het roken is me nog niet gelukt, omdat ik nu in een heel stressvolle periode zit, maar staat wel hoog in de agenda.

Misschien dat als ik straks tot rust ben gekomen in de vakantie dat het me lukt, maar dat het me gaat lukken is een ding wat zeken is!

 
Als ik het goed begrijp is het precies op de plekken waar haar BH zit.

Kan dat ook nog van invloed zijn, Mike? Dat ze daar haar afvalstoffen niet goed kwijt kan

en dat die dan daar in haar huid worden opgeslagen?

 
Quote:
Alleen het roken is me nog niet gelukt, omdat ik nu in een heel stressvolle periode zit


Die heb ik vaker gehoord. 'Het komt nu even niet goed uit, omdat ik in een moeilijke periode zit, maar ik ga het zeker doen.' Dat is de verslaving die praat!

Mike

 
Idd Bambi, precies op die plekken waar mijn bh zit!

Zou het daar iets mee te maken hebben?

Ik draag overigens zelden een bh met beugels, ik haal ze er gewoon uit omdat het me irriteert op mijn ribben, omdat ik nogal aan de magere kant ben.

Enne Mike, je hebt helemaal gelijk wat betreft de verslaving praat! :oops:

 
Mike , hoe kan je die versuikering van eiwitten tegengaan ?

edit : minder suikers eten ( doe ik al niet echt veel ) en minder koolhydraten ( ik zit nu op 150 eenheden per dag ongeveer ). Nog meer wat je eraan kunt doen ?

 
Niet afbouwen, uitstellen, compenseren (kauwgom o.i.d. i.p.v. roken, allemaal onzin die het moeilijker maakt!

Stoppen met roken is heel makkelijk door NU te stoppen. Donder alles wat met roken te maken heeft in de vuilnisbak een paar straten verderop. Kappen dus!

Even volhouden. De behoefte zal nu gestaag afnemen.

 
Quote:
Donder alles wat met roken te maken heeft in de vuilnisbak een paar straten verderop


Dan maak je de rokers een paar straten verderop ook nog blij! :lol:

 
Hallo Gerard, dat ben ik niet met je eens dat je stoppen met roken ineens altijd het beste is.

Je lichaam krijgt een enorme opdonder.

Mijn zus die heeft na het stoppen met roken ineens diabetes type I opgelopen en haar schildklier lag ook gelijk op zijn kont:

Mercola zegt in het filmpje dat je eerst beter het dieet kan aanpassen voor je stopt met roken.

Zijn zus kwam erna flink aan in gewicht tot het niveau van zwaar overgewicht.

Mijn zus is trouwens mager (altijd geweest) in tegenstelling tot mijn persoon.

 
Mijn schildklier ging ook op zijn gat nadat ik stopte met roken, maar ik weet geen andere manier om met verslavingen te breken dan gewoonweg stoppen. Ik at al maanden volledig Wapf en toch ging het "mis". Eergisteren nieuwe kleren gekocht. Vorig jaar zomer droeg ik broekmaat 40, nu maat 46. In een tijdsbestek nog geen 6 maanden "bereikt". Mijn lichaam zit me absoluut in de weg, maar zoals ik tijdens het shoppen ook al tegen mijn zus en moeder zei:"Ik ben wel pijnvrij!" O, en gestopt met roken! Dat was ik alleen even vergeten erbij te zeggen.

Ik hoop en verwacht dat mijn lichaam een goede balans zal vinden en ik vanuit daar ook een gezond gewicht zal krijgen.

Ik denk wel dat het goed is dat je eerst je voeding aanpakt en daarna stopt met roken. Ik heb geen last gehad van extra eten en cravings, ik zat goed in de vetten en had geen behoefte aan snaaien en dergelijke.

 
Alexandra het probleem is dat teveel lichaamsvet op je buik insulineresistentie aanjaagt: dus als je niet uitkijkt kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Trouwens ik zit daar zelf in elk geval in: dat kan ook goed zonder dat je rookverslaafd was en gestopt bent.

Ik heb inmiddels niet meer specifieke koolhydratenhonger, maar mijn lichaam kan op de 1 of andere manier toch niet zonder iets of wat koolhydraten: ik krijg anders blaasontstekingen en die heb ik al een tijd niet meer gehad.

Dus nu neem ik toch weer koolhydraten, alleen niet meer van granen.

 
Al vaak het insulinetopic doorgelezen, maar snappen doe ik het total niet. Al met al zit ik de afgelopen weken vaak onder de 50 kh per dag en daar voel ik me prima bij. Ik haal mijn kh alleen uit zuivel en dat gaat prima. Ik heb geen weegschaal, dus geen idee of ik aankom, stabiel ben of afval. In een gunstig geval ben ik stabiel, nog beter als ik langzaam weer afval :)

Maar in hoeverre is insulineresistentie (waar ik de theorie dus ook totaal niet van snap en begrepen krijg) niet gewoonweg koolhydratenverslaving?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan