Inclined bed therapy

...........

Active member
http://www.inclinedbedtherapy.com

Iemand hier al eens van gehoord (en geprobeerd)? Is echt heel interessant, vooral ook omdat er zeer opvallende resultaten mee worden behaald.

Ik moet me er nog wat meer in verdiepen, maar de verhalen die ik tot nu toe gelezen heb motiveren me erg om het ook eens te proberen.

In het kort komt het er gewoon op neer dat je iets onder het hoofd van je bed plaatst, zodat het hoofd van je bed 6 inch (15cm) hoger is dan het voeteneind. Je bed maakt dan een hoek van ongeveer 5 graden. Het schijnt dat de vroege Egyptische bedden ook allemaal een hellingshoek van 5 graden hadden. Nu weten we dus waarom. Op deze manier maak je optimaal gebruik van de helende zwaartekracht.

Het liggen in een kleine hoek van 5 graden zorgt ervoor dat de bloedsomloop veel makkelijker verloopt. Je hart hoeft minder hard te "pompen", en slaat ook tot 10-12x minder per minuut. Ook de ademhaling wordt langzamer en werkt dus ook goed bij snurken, slaapapneu etc. Verder lees ik op verschillende websites en forums goede resultaten bij nek/rug/ruggenwervel,schouder klachten, hoofdpijnen, spataderen, MS, beter slapen, dieper slapen, heldere dromen, fitter wakker worden, betere bloeddruk, mooiere gezichtshuid, ontgiften en nog veel meer!

Hier een lijst met wat het kan doen:

-Kidney function improvements, puffy face and eyes quickly heal.

-Great news for senior men, prostrate enlargement reduced.

-Bladder function optimized and repaired.

-Damaged spinal cord repair - from wheel chair to walking.

-Teenagers report all pimples went in two weeks (verified).

-MS, Parkinson's, Hashimotor's and Arthritis improvements.

-Huge detox to the body, this has been verified via client response to lymphatic massage (clients on IBT no-longer display symptoms of toxin flush) when they are sleeping incline.

-Sleep right through the night. Breathing problems eliminated, sleep apnea, snoring, cot deaths resolved.

-Provides Fascia Trauma Unwinding - Absolutely incredible how this function of Inclined Bed Therapy operates via gentle prolonged traction to the whole body. If you want to feel younger, pain free, energized and in good health, give this a go.

-Bones actually grow longer, you will grow taller.

-Balances the pelvic girdle and addresses Scoliosis/Kyphosis/Lordosis and Dowager's hump problems.

-Never be cold again in Winter, IBT keeps the body metabolism ticking along. You will get hotter in Summer, so take off the extra covers.

-Clients with high blood pressure have seen their blood pressure normalize after a few months.

-Nightly dreams become lucid (may be a product of lower toxins in the body and elevated oxygen levels).

-Your heart wont work as hard, now this is going to extend life a decade or more.

-Type II Diabetic sufferers have experienced and reported a normalizing of their blood glucose levels.

-Oedema problems resolved. Incline the bed from the head and be surprised by the results.

-A most common report is that sleeping incline feels more natural than sleeping flat. People after sleeping incline for a few months are never happy going back to sleeping horizontal. This is very addictive.

-A message to smokers! For the first few weeks, may be a month, you will start coughing when you get out of bed in the morning, and this may pass after half an hour or so. This is IBT repairing your lungs. The increased humidity in your lungs and respiration improvements will provide an opportunity for your body to help repair damage done from smoking. IBT will also make it easier to kick the habit and for you to enter the wellness zone.

-The best part is, it is free. Just a few blocks of wood under your bed.

-Always start out at 2 or 3 inches, then slowly work up to 6 to 7 inches incline.

Hier een filmpje van iemand die na 10 jaar in een rolstoel gezeten te hebben weer langzaam wat stappen kan zetten door inclined bed therapy

En nog wat meer info:

http://www.modernhealthcoach.com/index.php?main_page=product_info&products_id=18

http://www.electroherbalism.com/Naturopathy/Therapies/MiscTherapies/Inclined_bed_therapy.html

http://www.frex.com.au/ibt.html

http://www.naturalnews.com/032808_inclined_bed_therapy_health.html

Het enige wat je hoeft te doen is iets onder je bed proppen, zodat deze 15 hoger komt aan het hoofd. Simpel, effectief en gratis 8)

 
Ik heb verder nog niets ervan doorgenomen/gelezen. Maar stel ik ik eet volgens het voedingscentrum en zet inderdaad een 15 cm verhoging onder het bed??

Veel claims met heel veel variabelen in het dagelijks leven die ook een positief effect kunnen hebben.HMmm...ben benieuwd naar je ervaringen ermee .

ad

 
Dit wisten de indianen allang, net zo goed als dat je op je rug hoort te slapen (in tegenstelling tot wat de Buteyko-aanhangers geloven):

Quote:
“All Savage infants amongst the various Native Tribes of America, are reared in cribs (or cradles) with the back lashed to a straight board; and by the aid of a circular, concave cushion placed under the head, the head is bowed a little forward when they sleep, which prevents the mouth from falling open; thus establishing the early habit of breathing through the nostrils. . . I was soon made to understand, both by their women and their Medicine Men, that it was done to insure their good looks, and prolong their lives.”


Quote:
“The Savage Mother, instead of embracing her infant in her sleeping hours, in the heated exhalation of her body, places it at arm’s length from her, [in the cradleboard] and compels it to breathe the fresh air, the coldness of which generally prompts it to shut the mouth . . . The results of this habit are, that Indian adults invariably walk erect and straight, have healthy spines, and sleep upon their backs, with Robes wrapped around them, with the head supported by some rest, which inclines it forward. . . and their sleep is therefore always unattended with the nightmare or snoring.”


Quote:
“It is very evident that the back of the head should never be allowed, in sleep, to fall to a level with the spine; but should be supported by a small pillow, to elevate it a little, without raising the shoulders or bending the back, which should always be kept straight. . . When you lay your head upon a pillow, advance it a little forward, so as to imagine yourself in a gallery of a theater looking into the pit.”


Quote:
Lying on the back is thought by many to be an unhealthy practice; and a long habit of sleeping in a different position from infancy to old age may even make it so; but the general custom of the Savage Races, of sleeping in this position from infancy to old age, affords very conclusive proof, that if commenced in early life it is the healthiest for a general posture that can be adopted.”


http://www.westonaprice.org/notes-from-yesteryear/100-years-before-weston-price

Mike

 
Quote:
Bones actually grow longer, you will grow taller



Hoeveel langer dan? Wil wel een 10 of 15 cm langer worden maar meer dan 30 cm niet eigenlijk :?

 
Waar jij hebt over hebt is toch net iets anders, Mike. Dat gaat vooral over het belang om met je hoofd op een kussen/verhoging te slapen. Dat is noet wat Andrew bedoelt. Het gaat er om dat je HELE LICHAAM in een kleine hoek ligt. Dus niet alleen een kussen onder je hoofd, maar het HELE BED gaat schuin.

 
Ik herinner mij nu ineens dat mensen dat hier in de 19 e eeuw of zo ook wel eens deden omdat ze bang waren dat anders al het bloed naar het hoofd zou stromen. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Ik vind het alleen een beetje jammer dat ze met zulke enorme claims komen, dat maakt het een beetje ongeloofwaardig.

 
Quote:
Hoeveel langer dan? Wil wel een 10 of 15 cm langer worden maar meer dan 30 cm niet eigenlijk


Haha, dat zal wel meevallen denk ik. Heb er verder nog niets over gelezen in elk geval. Het zal denk ik temaken hebben met het helende effect op de ruggenwervel en dus je algemene lichaamshouding.

Door de hele dag rechtop lopen krimpt je ruggenwervel iets ineen geloof ik (Geen idee hoe het precies zit hoor). Ik weet nog bijv dat mijn broer vaak vertelde dat als hij 's avonds naar bed ging hij precies onder de lamp door kon lopen en bijna elke morgen stootte hij zijn hoofd :lol:

 
Quote:
Ik vind het alleen een beetje jammer dat ze met zulke enorme claims komen, dat maakt het een beetje ongeloofwaardig.


Ja klopt, maar toch, baad het niet, dan schaadt het niet. En het is nog gratis ook! Maar op verschillende forums lees ik goede resultaten van mensen die het doen.

 
Ja dat klopt, de tussenwervelschijven worden iets platter door het gewicht dat erop staat de hele dag. S 'nachts hersteld dat weer zodat je iets langer wakker wordt.

Wel gratis ja maar het lijkt mij niet zo comfortabel, dus als jij het nou uitprobeert dan weten we over een paar weken of het wat doet :D

 
Ik vertelde dit verhaal een paar dagen geleden tegen een vriend van me en die ging het direct proberen. Hij vertelde me dat hij echt heerlijk had geslapen, en voor het eerst sinds tijden een hele nacht aan een stuk door. Dat had hij echt al tijden niet meer meegemaakt. Bijna elke nacht wel een paar keer wakker om naar het toilet te gaan. Maarja, het is natuurlijk wel heel kort om na 1 nacht al conclusies te trekken natuurlijk.

 
Zullen we maar eens een nachtje over slapen dan? :wink:

De tussenwervelschijven voeden zich inderdaad dmv wisselbelastingen,zeg maar als het uitknijpen en opzuigen van een spons.'s nachts zuigen ze zich dan ook vol met vloeistof en zwellen ze ahw op.Je bent dan niet alleen langer maar ook de stabiliteit van de gehele wervel kolom is stabieler.

ad

 
Dus je hoofdeind iets verhogen met 15 cm? Zeg maar een kussen? Dat maakte toch onnodig adrenaline aan?

 
Bij babies wordt het ook vaak aangeraden omdat bij hen het zuur nog gemakkelijker terugstroomt. Ik vraag me wel af of het wel zo is dat je plat moet slapen ivm adrenaline. Babies horen rechtop te slapen, op moeders rug in een draagdoek, vanaf welke leeftijd zou er dan een tijd komen waarop ze ineens rechtop slapend adrenaline gaan maken?

 
Maurik,

Hierboven schrijft Janse:
Quote:
Het gaat er om dat je HELE LICHAAM in een kleine hoek ligt. Dus niet alleen een kussen onder je hoofd, maar het HELE BED gaat schuin.


Lia

 
Ik heb bij mijn dochter in de eerste maanden ook blokjes onder het bed gehad ivm reflux. Nu ik dit lees kan ik ze wel weer terugplaatsen, als het zo goed voor haar is. Zelf hebben we een hele zware boxspring met 9 poten, die krijg je niet zomaar omhoog ;-)

Ik vraag me trouwens af hoe ik voor elkaar moet krijgen dat ze op haar rug blijft liggen. Misschien gaat dat automatisch als er een helling in het bedje zit? Voor een kussen lijkt ze me nu nog te jong.

 
In een maxi cosi is de hele rug rond. Hier een plaatje voor het idee: er zou dan alleen een kussen bij moeten.

https://www.google.nl/search?q=blokjes+onder+het+bed+bij+reflux&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TXSpUp6sAcOW0AX704CwDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=704#facrc=_&imgdii=_&imgrc=F0NMUxcmJR1oKM%3A%3BCLMjN8UPHCHzqM%3Bhttp%253A%252F%252Fmeneeruil.be%252Fimage%252Fcache%252Fdata%252Fspacebabies%252Fbedblock1-550x550.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmeneeruil.be%252Findex.php%253Froute%253Dproduct%252Fproduct%2526product_id%253D213%3B550%3B550

 
Een baby hoort niet op de rug te slapen, de kromming in de rug van een baby is anders als bij een volwassene. Een baby hoort rechtop te slapen met een ronde rug, of op de buik dichtbij de ouders, als je met een baby in bed slaapt zul je ook merken dat ze altijd over je heen kruipen om niet plat te hoeven liggen. Omdat babies geforceerd op hun rug moeten liggen, (dat zou wiegedood voorkomen) een totaal onnatuurlijke houding worden ze steeds wakker en dan komt die gruwelijke 10min laten huilen Ria Blom theorie er aan te pas.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan