In hoeverre heeft het eten van rijst, invloed op de hormoonhuishouding?

Ufo

New member
Een Surinaamse kennis beweert altijd de hele dag honger te hebben, als hij de avond er voor geen rijst gegeten heeft.

Dat klinkt voor mijn gevoel dan alsof het iets met de hormoonhuishouding te maken heeft.

Kan dat?

Of zit die gedachte slechts bij die kennis, tussen zijn oren en heeft het geen betekenis?

 
Klinkt alsof je Surinaamse kennis een instabiele bloedsuikerspiegel heeft door overmatige consumptie van koolhydraten. Een instabiele bloedsuikerspiegel is een instabiele hormoonspiegel, omdat de bloedsuiker stabiel wordt gehouden d.m.v. een hormonale wisselwerking tussen o.a. de alvleesklier en de bijnieren.

Mike

 
Het lichaam heeft een groot lerend vermogen en het zou kunnen dat je kennis z'n lichaam is gewend geraakt aan de koolhydraten in de avonduren en zich daar ook op instelt. Als hij het dan niet neemt, dan mist het lichaam iets. Kan psychisch en/of lichamelijk zijn.

Wat Mike zegt, koolhydraten werken direct in op de hormoonspiegel.

Ik heb in mijn ongezonde jaren eens gegeten in een 'onbeperkt vlees vreetschuur' en de volgende dag hoefde ik helemaal niets meer tot 's avonds aan toe.

 
Daarbovenop: Vetten en cholesterol zijn noodzakelijk voor de aanmaak van hormonen. Normaal gesproken worden de vetten als voeding 'geruild' voor de koolhydraten, dus gebeurt er automatisch iets met je aanmaak van hormonen. Anderhalve eeuw geleden ontdekte een dominee die seks eigenlijk maar vies en overbodig vond, dat een vegetarisch dieet met veel koolhydraten een remmende werking had op de seksdrive. Later is dat overgenomen door een van zijn volgers, John Harvey Kellogg (jawel, die van de cornflakes). Ook hij vond seks nl maar vies.

 
Jij hebt het over Sylvester Graham, van de 'Graham crackers'. Dit heb ikm er ooit al eens over geschreven:

Quote:
Een van de meest vooraanstaande ‘denkers’ achter de moderne vegetarische beweging was niemand minder dan de extremist John Harvey Kellogg (1852-1943). Je weet wel, die van de cornflakes. Deze ‘dokter’ werd beïnvloed door het gedachtengoed van dominee Sylvester Graham (1794-1851), in Amerika verantwoordelijk voor de ‘Graham crackers’ en de totstandkoming van de hoofdzakelijk op graanproducten gebaseerde ‘food pyramid’ (de Amerikaanse Schijf van Vijf).

Beiden hadden een obsessie met kuisheid. Om de ‘zonde’ van masturbatie tegen te gaan, stond Kellogg zelfs besnijdenis zonder verdoving voor van jongens en verminking van de clitoris van meisjes met carbolzuur, een uiterst bijtend goedje dat ook bekend staat als fenol. Om de ‘lusten’ te bedwingen, diende men er een strikt veganistisch voedingspatroon op na te houden dat rijk was aan zemelen. Kellogg en Graham waren namelijk op de hoogte van het feit dat een verminderd libido en zelfs impotentie en onvruchtbaarheid het gevolg waren van de chronische eiwit- en vettekorten onder veganisten. Om die reden wordt een dergelijk eetpatroon ook vaak voorgeschreven voor monniken en nonnen.


Mike

 
Ah, kijk eens aan, ik wist niet dat jij dat ook had gezegd.

Zelf vind ik seks best wel lekker, dus daar pas ik mijn dieet dan maar op aan :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan