In het vliegtuig: ineens scherpe hoofdpijn linksvooraan => nu soms weer voelbaar

wimeer

New member
Dit is iets wat me onlangs overkwam: scherpe stekende hoofdpijn links net boven mijn oog in mijn hoofd terwijl het vliegtuig daalde richting landingsbaan.... Afschuwelijke pijn, alsof een mes door mijn hoofd ging.

Ik weet nog steeds niet waarom, en ik heb nog geen scan laten maken.

Ik heb dit een paar jaar terug even lichtjes ervaren, maar ging direct weer weg.

Maar nu heb ik af en toe een zachte gelijkaardige pijn bovenaan mijn hoofd, dan vooraan, zeurend, heel vervelend.

Wie kan mij zeggen wat dit zou kunnen zijn?
Ik hoop maar dat er niets is, en geen aankomende migraines.
 
Ik denk dat er een kanaaltje naar een bijholte verstopt is. Dit geeft dan een luchtdrukverschil bij het dalen en dat kan pijn doen.
 
hoi Wimeer, dit lijkt een holteprobleem. Bij mij speelden mijn holtes op zolang ik onvoldoende leefde naar mijn allergieen en intoleranties.
 
Ok bedankt voor de hints!!

Dit staat dus bekend blijkbaar als aerosinusitis. Door het drukverschil tussen cabine en een sinusholte id neus die niet wat verstopt is, en doordat de druk in de holte niet snel genoeg kan volgen met de onderdruk in de cabine, loopt de druk in de sinusholte heel snel op en zoekt deze zich een uitweg. En dat is dus naar de voorhoofdholtes. Dus achter het oog en naar achter in het hoofd.

Man, dat kan pijn doen.
Maar dat dat nu nog gevoelig is bij momenten, kan dus met allergie te maken hebben?

Welke link is er tss een beetje verstopte sinusholte en voedselallergie?
 
Dit forum is geweldig.
Bedankt iedereen!

Ok dus met zoutwater de holtes af en toe spoelen om ze open te houden.

@LieverGezond: welke allergie kan hiermee verband houden? Welk is dat bij jou?
Hoe pak jij dit aan?
 
hoi Wimeer, het is persoonlijk welke allergieen /intoleranties je hebt. Daarom moet je ze laten onderzoeken. Gluten zou bij jou niet onwaarschijnlijk zijn gezien je hashimoto-achtige reactie op zeewier. Melkprodukten ook niet.

Ik heb al veel moeite gedaan om mijn allergieen boven tafel te krijgen. Verder kook ik of bereid ik eten langs mijn allergieen, intoleranties en dingen die ik niet verteer heen. Dat is een heel gedoe als je dat eerder niet gewend was, maar wel de moeite waard. Mijn blender, sapmachine en mijn stoompannen zijn mijn beste vriendinnen.
 
Wat zijn gezonden pannen en potten? Ik ken Kitchen en More ondertussen, maar ze bieden van alles aan..
 
hoi Wimeer, ik heb een rvs-stoompan (zit dus ook nikkel in) met een dubbele stoominzet van het merk q-linair. Ondanks dat er nikkel inzit, vind ik dat de fijnste stoompan, qua handzaamheid en gebruikersgemak, afgezien van die nikkel dus. Ik heb daarna emaille stoompannen gekocht, maar dat waren Duitse aardappelstoompannen: die niet zo snel inwerken als de stoompan die ik nu heb jammer genoeg afgezien van dat ze dus geen nikkel bevatten. Er zijn mensen met stoompannen met glazen inzet (geen problemen met zware metalen in je eten) die heel tevreden zijn hier op de site: zie rubriek gezonde pannen. Ik vind dat alleen zo zwaar. Life is all about priorities zeggen ze wel eens. Ik heb een hele oude sapmachine trouwens, die ik heb geselecteerd op het minste schoonmaakgedoe: op marktplaats kun oude sapmachines voor weinig kopen. In de oude sapmachines gaat vooral het harde spul makkelijk maar niet bladgroente: die doe ik daarna in de blender door het sap met wat kruiden (kamille en lavendel bijv: dat zijn aromataseremmers) en ditjes en datjes (vitamine c-poeder, gerstegras e.d.). Je kunt ook een slowjuicer kopen, maar dat heeft ook een tijdsaspect: moet je veel voorwerk doen met kleine stukjes maken van dingen. Ik heb trouwens nog een vriendin: de keukenmachine: wat een handig ding:) Als ik moe ben haal ik daar mijn groente doorheen, daarna in de stoompan en klaar:)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan