Imupro test (100, 200, 300)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Op moment van schrijven kamp ik met veel klachten. Pas geleden heb ik ontlasting laten onderzoeken en hier kwam van alles uit naar voren. Kort samengevat: er is sprake van een lekkende darm en de flora is ronduit slecht. Binnenkort zal ik een stukje over mijzelf schrijven in het voorsteltopic. Zodat jullie een betere achtergrond hebben.

Sindskort loop ik bij een orthomoleculair dieetist. Zij heeft nu voorgesteld om een Imupro test te laten doen (voedselintroleratietest). Om een goed beeld krijgen van waar je allemaal niet tegen kan moet je de volgende test doen: Imupro 300. Dit kost (maarliefst) 399 euro.

Van een vriendin heb ik het GAPS boek gekregen. En ik weet dat jullie grote voorstander zijn van deze vorm van voeding (zoveel mogelijk eet ik al GAPS). Alleen acht ik de kans heel klein dat ik het dieet vol ga houden. Waarbij je dus eerst alles elimineert en dan stapje voor stapje dingen toe gaat voegen. Vooral de eerste fase is (bijna) niet te doen. Ik ben een grote eter en raak bijna nooit verzadigd. Ook niet als ik veel (gezonde) verzadigde vetten en eiwitten eet. Ook is op het werk geen mogelijkheid aanwezig om (botten)soep op te warmen.

Terug naar de test:

1. Heeft het zin om de Imupro test te doen? Natuurlijk wil ik weten waar ik wel/niet tegen kan. Maar de prijs staat mij tegen.
2. Zijn er mensen van hier die de Imupro test hebben gedaan? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
 
Even een paar "overdenkingen" voor je wat betreft vraag 1:
Stel dat je de test doet en het blijkt dat je (momenteel) voor bijna alles overgevoelig bent, is een Gapsplus/wapf "dieet" dan wel vol te houden?
Als je weet waar je nu slecht op reageert kan dat over een paar weken of maanden weer anders zijn, intoleranties kunnen uitbreiden en verminderen.
Wil je de test nog een keer gaan herhalen, om er achter te komen waar je op dat moment niet tegen kan? Dat is dan 800 euro verder.
Wat kan je eten en/of doen voor 400/800 euro waardoor je darmen helen?

Want dat laatste is m.i. wat je te doen staat. De oorzaak van het probleem weet je eigenlijk al, disfunctionerende darmen, geef hen rust en voeding.

Wat betreft vraag 2:
Ik heb zelf ooit getwijfeld of ik de test wilde doen, bij stond ook het geld me tegen en ik houd er van om zelf dingen uit te vogelen. Dus ben ik een voedseldagboek bij gaan houden, dat is bijna gratis :-)

 
Ik heb die test ook wel eens bekeken, vind het ook te duur. Vaak weet je zelf al waar je slecht op reageert, ook als je twijfelt toch even weglaten.
Staat er bij de ontlasting-test geen aanwijzing om verbetering te krijgen?
En wat zijn je klachten? Diaree of iets anders. Van melk bv krijg ik JEUK en puistjes en diaree. Dat hoor je niet vaak dat mensen jeuk krijgen.
Ik maak zelf ook aantekeningen/dagboek.
Momenteel is er bij mij bloed geprikt. uitslag hoop ik maandag te krijgen.
 
Bottensoep kun je natuurlijk in een thermosfles meenemen, maar als je nu al aangeeft dat het (bijna) niet te doen is en je dit soort smoesjes verzint, dan doet het nog geen pijn genoeg.

Ik heb de test weleens laten doen voor mijn dochtertje toen ze 1 jaar was, het weglaten van al die voedingsmiddelen waar ze op reageerde deed niets voor haar eczeem.
 
Bij een permeabele darmwand ( lekkende darm) zal de test op bijna alle voeding reageren.
Eerst darm herstellen. En bespaar dat geld.!
Via kinesiologie kan je ook voeding laten testen. Ik doe dat tijdens een consult.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan