Ik zoek naar een biolosche goede tandarts en advies over teruggetrokken tandvlees

Hoi allemaal,

Even voorstellen. Ik ben Carolina, ik ben 36 en ik kom uit Argentinië. Ik woon nu in Epe met mijn man en mijn 7 maand dochter. Ik ben begonnen om de Weston Price website te lezen voor ik zwanger was. Ik las ook net het boek "Genees tandbederf" bij Ramiel Nagel en wil ik graag mijn gebit genezen.

Ik heb alleen maar een gaatje nu. Mijn grootste zorg is mijn teruggetrokken tandvlees. De oorzaak daarvan is bijna zeker dat ik eerder vaker en harder poetste. Ik wist niet beter, helaas!

Ik ben al met mijn dieet bezig, en ik heb mijn eerste twee Blue Ice Royal flesjes aangeschoven.

Ik wilde graag de "blotting" techniek die in het boek van Ramiel staat gebruiken voor mijn tandvlees, maar toen ik de borstels ging bestellen, las ik daar dat voor pockets groter dan 4mm, dat techniek is niet echt geschikt. Ik heb kleine pockets, maar ook een van 5 en een van 6.

Ik ben naar een bio tandarts in Apeldoorn gewest, maar het advies die ik kreeg was om gewoon beter en zachter twee keer per dag te poetsen, liever met een elektrisch borstel (dat is makkelijk, zij de mond higienist) en ook tandenstokers te gebruiken een keer per dag. Ik vertrouw hun advies nog niet helemaal. Ik wil graag jullie mening horen en/of de gegevens van een goede bio tandarts. Ik heb ergens in het forum enkele adressen gezien, maar ik kan ze nog niet terug vinden. Het maakt me echt niet uit waar hij zou zijn, ik reis graag naar een goede tandarts.

Alvast bedankt!

Caro

 
hoi Caro is het nou echt zo dat teruggetrokken tandvlees te maken heeft met te hard poetsen?

Ik kan dat niet zo goed geloven.

Ik heb ook erg veel last gehad van teruggetrokken tandvlees.

En bij mij zei de tandarts dat het kwam van te weinig flossen en tandenstoken.

Zou dat ook echt de enige reden zijn geweest van mijn teruggetrokken tandvlees?

Ik denk het bij mij zeker niet.