Ik zoek naar een biolosche goede tandarts en advies over teruggetrokken tandvlees

Hoi allemaal,

Even voorstellen. Ik ben Carolina, ik ben 36 en ik kom uit Argentinië. Ik woon nu in Epe met mijn man en mijn 7 maand dochter. Ik ben begonnen om de Weston Price website te lezen voor ik zwanger was. Ik las ook net het boek "Genees tandbederf" bij Ramiel Nagel en wil ik graag mijn gebit genezen.

Ik heb alleen maar een gaatje nu. Mijn grootste zorg is mijn teruggetrokken tandvlees. De oorzaak daarvan is bijna zeker dat ik eerder vaker en harder poetste. Ik wist niet beter, helaas!

Ik ben al met mijn dieet bezig, en ik heb mijn eerste twee Blue Ice Royal flesjes aangeschoven.

Ik wilde graag de "blotting" techniek die in het boek van Ramiel staat gebruiken voor mijn tandvlees, maar toen ik de borstels ging bestellen, las ik daar dat voor pockets groter dan 4mm, dat techniek is niet echt geschikt. Ik heb kleine pockets, maar ook een van 5 en een van 6.

Ik ben naar een bio tandarts in Apeldoorn gewest, maar het advies die ik kreeg was om gewoon beter en zachter twee keer per dag te poetsen, liever met een elektrisch borstel (dat is makkelijk, zij de mond higienist) en ook tandenstokers te gebruiken een keer per dag. Ik vertrouw hun advies nog niet helemaal. Ik wil graag jullie mening horen en/of de gegevens van een goede bio tandarts. Ik heb ergens in het forum enkele adressen gezien, maar ik kan ze nog niet terug vinden. Het maakt me echt niet uit waar hij zou zijn, ik reis graag naar een goede tandarts.

Alvast bedankt!

Caro

 
hoi Caro is het nou echt zo dat teruggetrokken tandvlees te maken heeft met te hard poetsen?

Ik kan dat niet zo goed geloven.

Ik heb ook erg veel last gehad van teruggetrokken tandvlees.

En bij mij zei de tandarts dat het kwam van te weinig flossen en tandenstoken.

Zou dat ook echt de enige reden zijn geweest van mijn teruggetrokken tandvlees?

Ik denk het bij mij zeker niet.

Ik vergeet het nu nog steeds wel (flossen en tandenstoken), maar ik heb nu geen teruggetrokken tandvlees meer.

De reden is denk ik dat ik de ziekte van lyme ben gaan aanpakken: infecties zijn bronnen van afvalstoffen en je krijgt infecties daarnaast ook vooral als je al te weinig zuurstof in je lichaam hebt.

Teruggetrokken tandvlees komt denk ik echt van binnenuit en de oplossing daarvoor ook.

 
Een adres voor een biotandarts heb ik helaas niet maar ik hoor veel goede dingen over oil pulling en hoe dat het tandvlees weer herstelt. Ik dacht dat lievergezond (of iemand anders op dit forum) hier zelfs eens een youtube filmpje over had gepost waarin dit duidelijk te zien was.

 
De allerbeste in heel Nederland, iemand die lichtjaren vooruit loopt op andere tandartsen (ook bio), is Peter Dros in Kerkdriel: www.biologischetandarts.nl.

Mike

 
Ik vind dit wel een goede vraag, want ik zit soms ook in dubio. Wetende dat de gezondheid van binnenuit moet komen, hoever ga je mee in het bestrijden van de reeds bestaande problemen zoals teruggetrokken tandvlees en cariës? Wat vind Peter Dros daarvan, hoeveel waarde hecht hij aan mondhygiëne en het bestrijden van cariës aan de buitenkant?

Ik zag op zijn site dat hij ook met de bionator werkt voor kinderorthodontie, iets wat mijn tandarts Abeling ook doet.

 
Peter is van mening dat je niets moet uitsluiten, incl. psychisch/sociale problematiek. Dat vind ik ook zo sterk aan zijn zienswijze en werkwijze.

Mike

 
Dat is nauwelijks een antwoord op mijn vraag. Uiteraard hang alles samen, maar in hoeverre heeft hij bijvoorbeeld vertrouwen in het remineraliseren van tanden en zelfgenezend vermogen door deze brede benadering. Hij is toch bij jou lezing geweest Mike? Daar heb je toch ook het verhaal van Price en Nagel verteld, wat vond hij daarvan? Geeft hij zelf ook WP voedingsadvies bijvoorbeeld en ziet hij daarin enig heil?

 
Ook daar staat Peter voor open. Hij heeft echter nog niet eerder in zijn praktijk meegemaakt dat er patienten waren met volledig geremineraliseerde tanden of kiezen a.g.v. WP-voeding. Dat is ook niet zo vreemd, want het boek is pas uit in Nederland sinds 2012 en dit forum bestaat pas sinds juli 2011, dus we zijn met zijn allen aan het pionieren.

We moeten dus realistisch zijn en er niet klakkeloos op vertrouwen dat we onze gebitsproblemen wel even wegeten met optimale voeding, vooral niet als je beseft dat we allemaal een achterstand hebben in te halen die mogelijk zelfs tot aan de baarmoeder teruggaat.

Mijn kies bleek uiteindelijk toch niet levensvatbaar, ook al was deze wel degelijk geremineraliseerd. Oorzaak: slechte kaakaansluiting, niet slechte voeding. Ook dit wordt benoemd in het boek van Ramiel Nagel. Een tijdje terug werd Peter Dros door sommigen al bij voorbaat afgeschreven omdat hij ook boort en vult en zich niet mordicus tegen wortelkanaalbehandelingen opstelt, maar hij is alleen maar bezig met wat praktisch gezien de beste oplossing is, waarbij hij, zoals gezegd, niets uitsluit. Dat vind ik persoonlijk een hele gezonde en verstandige benadering.

En, ik blijf het zeggen, Tanja: mijn woorden zijn maar woorden, ga naar hem toe, leer hem kennen, praat met hem en je zult net als ik tot de conclusie komen dat de beste man werkelijk lichtjaren vooruit loopt op alle andere tandartsen in Nederland!

Mike

 
Ik kom eigenlijk steeds meer tot de conclusie dat ik al in zeer goede handen ben Mike, want mijn tandarts denkt er net zo over en is hij zeker zo goed bezig, alleen ben ik gewoon een zeer kritische klant, gewapend met veel kennis, maar zeker niet onrealistisch. Doordat hij en ook mijn tandarts dagelijks met enorme ravages worden geconfronteerd snap ik hun positie heel goed, ik vraag me alleen af in hoeverre er ruimte wordt gegeven en vertrouwen wordt gesteld in het zelfgenezend vermogen. Er zijn toch wel degelijk ervaringen bekend van mensen waarbij er herstel en remineralisatie heeft plaatsgevonden. Wordt er door hun dus niet te vroeg ingegrepen is eigenlijk mijn gevoel. Misschien ben ik gewoon te wantrouwig.

Ik zou graag bij Peter langsgaan voor een consult, maar eigenlijk denk ik niet dat er zoveel verschil zit tussen hem en mijn tandarts en heb ik niet de middelen om dit uit nieuwsgierigheid te onderzoeken.

 
Ik heb een goede tandarts in Amsterdam ontdekt. Heel doortastende vriendelijke man. Mijn ouders waren helemaal lyrisch over deze man. Hij zit wel in Amsterdam. Tandarspraktijk Meijer.

 
Bedankt Mike, Debsy, Lievergezond, Tanja en Sam voor jullie reacties! Ik ga zeker kijken naar beiden tandarspraktijken en hoop gauw daar naar toe te gaan.

Sam, ik had oil puling al eerder gedaan, maar dat was een goede "reminder". Ik zal het vaker doen.

Lievergezond,ik was zwanger en ik geef nog borstvoeding, dus zeker de hormonen zijn niet helemaal onschuldig. Maar ik denkt wel dat mijn poetsen te intensief was. En ik heb ook nog veel stress tijdens de bevalling ervaren want jammer genoeg moest ik onverwacht in het ziekenhuis bevallen en daar moest ik ook ingeleid worden.

Ik heb nog een vraag: wat is jullie mening/ervaring over tandenborstels: elektrische of niet? of maakt niet zo veel uit? Of het licht er aan de persoon en zijn gebit?

 
hoi Carolina, door stress verandert er veel, ook in je mond, zoals de ph-waarde in je mond die die van invloed is op de gezondheid van de mond. Zowiezo zegt men kost een zwangerschap vaak een kies of een tand aan een vrouw. Niet dat dat zo hoeft te zijn, maar het geeft aan dat een zwangerschap van zichzelf ook een aanslag is op de gezondheid van een vrouw. Ik had het hiervoor over een spirocheet: vaak zijn bij een slechte ph-waarde spirocheten bij mensen in het geding in de mond. Dit valt ook aan te pakken, zoals je bij mij hierboven kunt lezen, o.a. met tandpasta met baksoda/kokosolie. Teruggetrokken tandvlees kun je ook van binnenuit aanpakken met co-enzym q10/vitamine c: 200 gram co-enzym 10 als je iets in te halen hebt en 100 gram onderhoudsdosering. Zie citaten van www.toothbody.com hier: https://www.fatsforum.nl/topic/tandarts/page/9

Volgens mij maakt het niet zoveel uit elektrische tandenborstel of niet: wel: dat je moet zorgen dat de haren van je tandenborstel zo zacht mogelijk zijn; dus geen geschuur.

 
Quote:
Periodontal Disease Independently Predicts New Onset Diabetes

August 8, 2008 Science Daily


Quote:
More Than 90 Percent of People with Gum Disease Are at Risk for Diabetes, Study Finds

December 15, 2009 Science Daily

http://martinimplants.com/oral-spirochetes.php#anchor_59

 
Debsy, ik ben echt jaaaaren behandeld door tandarts Meijer in Amsterdam. Het viel me al op dat hij genoemd wordt bij www. nvbt.nl.

Ik ben ooit begonnen met mijn gebit recht te laten zetten door hem op latere leeftijd.

Later draaiden er toch nog wel tanden terug, ik hoor nu van mensen dat ze veel langer ook snachts en aan de binnenkant van de tanden alles stabiliseren. Volgens mij had dat dus bij mij langer moeten gebeuren. maar het kan zijn dat dat toen de gewoonte niet was.

Hij heeft ook een keer een mooie brug gemaakt, links boven en aan mijn ondergebit iets met drukkertjes.

Ik heb nooit gemerkt dat hij een biologische tandarts was, maar het kan zijn dat hij dat toen ook niet was maar dat later heeft toegevoegd. Zelf wist ik er ook niets vanaf.

Ik ben er weggegaan omdat hij ook een keer een fout heeft gemaakt.

Ik moest "happen" voor een afdruk en toen kwam de hele brug aan de bovenkant los.

Dat was zijn fout want hij had de bovenkant in moet smeren met iets. Ik hoorde hem toen mompelen dat hij dacht dat het niet nodig was. Ik had een nieuwe brug nodig en die heeft nooit meer zo goed gezeten als de 1e. En die brug heeft hij me laten betalen.

Ik ben later weggegaan omdat hij me uren lang in de stoel liet wachten, dan liep hij bv naar een andere kamer omdat daar ook iemand zat, of er ging vaak de telefoon of kwamen

er leveranciers weet ik veel.

Ik was dat lange wachten in de stoel opeens spuugzat en ben daar weggegaan.

Ook had ik het idee dat hij destijds overspannen was, ook een beetje een geldwolf, en daarom teveel mensen behandelen tegelijk. Maar dat houdt niemand vol en als hij in die tussentijd voldoende verdiend heeft kan hij nu wel heel anders zijn.

Als ik je zou moeten adviseren zou ik zeggen, "ga gerust naar hem toe, maar wees kritisch en vraag van te voren wat die bio allemaal betekent, misschien heeft hij iets op papier. En als je te lang op de stoel moet zitten......

Het zou kunnen dat hij nu ook minder tegelijk doet, zodat hij het rustig af kan handelen.

Zijn jullie er al geweest?

 
Hallo Caro, hopelijk lees je nog wel eens mee: ik lees net het volgende over de zogenaamde ziekte pyorrhea:

Quote:
[...] pyorrhea (a gum disease that resulted in my father loosing all of his teeth by age 55). Pyorrhea usually begins as a bleeding problem with simple brushing in most instances. I experienced this problem many years ago before I met my first biological dentist. This dentist gave me a simple technique for keeping the gums in optimum health. I am sure many of you will find this very hard to believe, but the technique he taught me worked immediately. He told me to use a toothpick after I ate any type of food. This technique requires the use of a toothpick even if you have a simple snack. The best toothpick to use has a rounded tip and is squared in the middle. This type of toothpick is inexpensive and stronger than other types.

When you use a toothpick, make sure that it goes between the teeth as far as possible. In most instances, this will suffice for flossing after every meal (most people find flossing after every meal to be inconvenient). A box of toothpicks should be kept wherever you spend a great deal of time - your automobile, office, home, etc. You will find that your breath will also smell fresher. The religious use of a toothpick will result in immediate benefits.

In addition to using a toothpick, I suggest you use Peelu® Dental Fibers - tooth powder. The people of Asia, Middle East and parts of Africa have used the branches of the Siwak (Peelu) tree to clean to keep their teeth white and free from cavities for centuries. Peelu® Dental Fibers - tooth powder is made from the Siwak tree, and resembles sawdust like material. The Peelu® Dental Fibers contains no abrasive material, artificial color or animal products. Daily use of the powder will clean, preserve and protect tooth enamel, fight cavities and remove plaque if used properly.

I recommend the daily use of Peelu® Dental Fibers as follows:

use a small soft to medium bristle tooth brush

cover the bristles of the wet brush completely with Peelu® powder

apply enough pressure to bend the toothbrush handle and focus on brushing between the teeth and the gums - the best way to do this is to keep the bristles at a 45 degree angle

focus your attention on brushing the gum, not the teeth for 2 minutes

The toothbrush should be inexpensive enough to be replaced with a new brush every 60 days as the bristles will flatten out and become inefficient due to the applied pressure. The best toothbrush I have found for this purpose is the G-U-M® soft brush made by the Butler® Company. The brush has a wide handle for good leverage and it comes in 4 head styles. I recommend either the full-size or slender head styles for the best results. I personally prefer the slender head brush.

You may notice that I made no mention of any type of toothpaste. That is because I do not recommend them, and I do not have very much faith in their ability to do what they are advertised to do. All of the whitening and plaque removal you are going to achieve can be done very effectively with the Peelu® Dental Fibers. Additionally, Peelu® contains no fluoride. I, as do many other doctors, biological dentists, and scientists, believe fluoride is a toxic substance and need not to be used on any animals or humans. Also, toothpaste tends to be sweet, and you really do not need sweeteners when you are cleaning your teeth. I must also mention that toothpaste has not been known to whiten teeth.

http://www.burtonwellnesscenter.com/index.cfm?do=dental

 
Een goede biologische tandarts is in het zuiden amper te vinden, daarom maar kokosolie besteld voor het oil pulling(alhoewel er ook verhalen zijn van mensen bij wie de situatie veslechterd is)en vandaag is de levertraan aangekomen. het is niet echt lekker, heb er nu, 2 uur later nog een smaak van in mijn mond. Zoontje vind het wel lekker(zegt hij, maar of het waar is) dochtertje vind het niet lekker. Er zit trouwens een spuitje bij(het is trouwens green pasture blue ice fermented)

 
Hoi Deheugden: ik koop lege capsules bij iherb en daar stop ik de levertraan en de boterolie in.

Maar voor kinderen is het misschien ook moeilijk om capsules door te slikken?

Deheugden: in welk zuiden zit jij?

Tanja van dit forum heeft ook een biotandarts in het diepe zuiden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan