Ik zal me eens voorstellen ;) Jessica

G

Guest

Guest
Mijn naam is Jessica en ik woon in Spakenburg. Ik ben al tijden af en aan met voeding bezig. Ik volg Ron Fonteine al een paar jaar en via hem en ook Argusoog (waar ik secretaris ben en een tijd kernteamlid ben geweest) heb ik Mike leren kennen. De kijk op voeding van zowel Mike als Ron en ook anderen, heeft mij ook aangezet om er over na te denken. Tot voor kort had ik weinig problemen met mijn lichaam maar daar is een tijdje terug verandering in gekomen.

Zo'n 2 jaar geleden ben ik uit een relatie gestapt die misschien best wel eens verstikkend heeft gewerkt zo af en toe. Ik ben nu heel gelukkig met iemand en we hebben vorig jaar een kindje gekregen. Tijdens de zwangerschap kreeg ik last van mijn rug en merkte ik dat ik bepaalde voeding (vooral plantaardige vetten en eieren) niet meer kon verdragen. Maar ik weet het aan de zwangerschap. Na de bevalling had ik nog steeds last en toen de huisarts op kraamvisite kwam, dacht hij dat er mss wat met mijn galblaas kon zijn, dat schijnen meer vrouwen te hebben tijdens de zwangerschap. Je galblaas wordt dan lui, wat dat ook moge betekenen. Doorverwezen naar het zh en na een echo bleek dat mijn galblaas ontstoken was geweest en verschrompeld en dat ik een heleboel galstenen had. Het advies was galblaas eruit, die zou niet meer kunnen genezen. Mijn leverwaarden waren ook niet goed, bleek uit het bloed.

Ondertussen had ik zelf al eens mijn vitamine D laten controleren en die was erg laag, dus ben ik gaan slikken. D3 van now.

Omdat ik borstvoeding geef, wilde ik me niet laten opereren en ik wilde ook uitzoeken of ik op een andere manier kon genezen. Ik had wel homeopathische druppels van de HA gekregen (is ook homeopaat) tegen eventuele krampen. Nou, die kreeg ik inderdaad op ten duur, dat wens je niemand toe. Een keer in het weekend had ik veel eieren gegeten en de ene dag koliekpijn en de volgende dag (stom, weer iets met veel ei gegeten) ging ik zowat van mijn stokje door pijn aan de alvleesklier (zelfs de ambulance is geweest, midden in de nacht). Zoals ik al dacht had een galsteen de uitgang van de alvleesklier geblokkeerd, die bij de uitgang van de galblaas zit. Na het nemen van een sterke pijnstiller (waar ik niet van hou maar met deze pijn kon ik even niet anders), ontspande de boel en ging de steen door of weer terug.

Na dat gebeuren heb ik toch besloten om de galblaas eruit te laten halen. Ik had geprobeerd op een zachte manier de stenen weg te krijgen maar bv alleen al het drinken van appelazijn maakte dat onze dochter diarree kreeg. Ik durfde het ook niet aan om te vasten, omdat de borstvoeding dan kan stoppen.

Na een paar weken was het zover en is vroeg in de ochtend de blaas eruit gehaald. Geen sjieke oplossing, ik weet het, maar het is nu eenmaal gebeurd. Ik heb een potje met 33 galstenen, de grootste is 2 cm doorsnee! De galblaas was helemaal verschrompeld nog steeds. Ik ben al in de avond naar huis gegaan, ik wilde niet in het zh blijven en de kleine meid kon niet zonder mij. Ik heb geen pijnstillers geslikt maar met homeopathische druppels calendula en arnica kon ik de boel goed handelen. Die pijn was niets vergeleken met de koliekpijnen.

Nu heb ik alweer 2x koliekpijnen gehad, dus er zullen nog wel wat stenen zitten. Ik drink trouwens bitterzout als ik pijn heb (wat is dat vies, joh) en heb toch een pijnstiller dan, omdat die me helpt te ontspannen, het lukt me even niet zonder.

Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdje geen aanval gehad heb maar wel rommelen op die plekken.

Ik heb het ook nog niet aangedurfd om eieren te eten.

Een paar weken geleden heb ik een vollmeting laten doen via leefbewust. Mijn lever en nieren zijn niet in balans (wat ik al dacht) en mijn darmflora is ook om te huilen. Emotioneel moet ik loslaten en angsten overwinnen. Ondertussen heeft de meter mij methyl B12 en een goede probiotica voorgeschreven. Ik voel me ook wel beter.

terloops zei hij dat een verwijderde galblaas op ten duur problemen KAN geven met de schildklier en dat ze dit in het zh ws niet verteld hebben (nee, inderdaad).

Al met al ben ik door het hele "gedoe" flink afgevallen, ik heb jaren 85 gewogen en ging naar de 75 in een jaar of 1,5 door beter te eten en veel wandelen. Met de zwangerschap naar de 90 op de top en nu 65 of soms nog minder, ik moet echt meer vet eten, ook vanwege de borstvoeding.

Het is een beetje een lang verhaal geworden... Als ik eenmaal begin, haha.

Ik hoop hier op het forum iets te leren en ervaringen uit te wisselen.

Groetjes,

Jessica Alkemade

Oja, met mijn partner heb ik een webshop, misschien vindt iemand het leuk om te kijken: www.one4u.nl . We verkopen oa edelstenen en gedroogde kruiden.

 
Quote:
Een keer in het weekend had ik veel eieren gegeten en de ene dag koliekpijn en de volgende dag (stom, weer iets met veel ei gegeten) ging ik zowat van mijn stokje door pijn aan de alvleesklier (zelfs de ambulance is geweest, midden in de nacht). Zoals ik al dacht had een galsteen de uitgang van de alvleesklier geblokkeerd, die bij de uitgang van de galblaas zit.


Hierover kan ik recentelijk meepraten:

https://www.fatsforum.nl/topic/leverreiniging-vertaling-6/page/17#post-21160

Quote:
Twee weken geleden had ik ineens, van de ene dag op de andere, felle steken in mijn alvleesklier. Deze werden al snel gevolgd door aandrang om naar het toilet te gaan. De ontlasting die volgde was moeizaam en pijnlijk voor de alvleesklier. Daarna volgde een zeurende pijn, die mij zorgen baarde. Diezelfde dag volgde nog een aantal felle steken in de alvleesklier (alsof iemand er een mes in had gezet), opnieuw gevolgd door moeizame en pijnlijke ontlasting (die overigens pikzwart was!). 1 enkele keer werd ik hier zo misselijk van dat ik dacht dat ik moest overgeven (is nog net niet gebeurd, maar het scheelde niet veel).

Ik heb hier 2 dingen voor gedaan:

1. De zapper op mijn alvleesklier gehouden. Dit bracht vrijwel onmiddellijke verlichting van de pijn, goddank!

2. Adrenal geslikt om mijn bijnieren te ondersteunen. Ik vermoedde nl. dat ik een lichte vorm had van alvleesklierontsteking (pancreatitis). Ook de Adrenal deed wat hij moest doen en ik was binnen anderhalve dag verlost van deze pijnlijke episode.

In 2008 heb ik 3 keer een pijnlijke galkoliek gehad, wat me heel veel groenzwart gruis op het toilet opleverde en me 20 helse minuten bezorgde op de pot. Ik ben n.a.v. mijn kortstondige pancreatitis naar een anatomie-site gegaan om te zien of er een verband bestaat tussen de galblaas en de alvleesklier en ik zag meteen al dat er een galkanaal uitkomt in de alvleesklier. Vervolgens heb ik ge-Googled op de trefwoorden 'gall stones' en 'pancreatitis' en, voila, daaruit kon ik meteen opmaken dat een geblokkeerd galkanaal naar de alvleesklier inderdaad kan leiden tot alvleesklierontsteking.


Heel erg jammer dat je je gek hebt laten maken door de witte jassen. Nu heb je geen galblaas meer en dat is een noodzakelijk onderdeel van je spijsverteringsstelsel. Mensen krijgen vaak galkolieken na consumptie van vetten. In jouw geval waren het eieren die de kolieken opwekten. Eigeel is het vet van het ei, eiwit (het woord zegt het al) de eiwitten. Het eigeel zou dus wel eens e.e.a. kunnen hebben getriggerd. De vraag is of dit heeft gelegen aan de eieren of het feit dat je voorheen naar alle waarschijnlijkheid veel te vetarm en koolhydraatrijk gegeten hebt.

Als je nu nog steeds last hebt van koliekpijnen loop je met WP-voeding een verhoogd risico. Het punt is dat je ook niet op de oude voet kunt doorgaan, want dat veroorzaakte allereerst de problemen, waardoor je nu dus zonder galblaas door het leven moet. Het is dus uitproberen wat goed gaat en heel voorzichtig de vetinname opbouwen en de koolhydraatinname afbouwen. Zeker niet al te rigoreus te werk gaan! Ik wens je enorm veel sterkte met de noodzakelijke ommeslag in je voedingspatroon.

Mike

 
Welkom hier. Ik kan me voorstellen dat het een moeilijk beslissing was om je te laten opereren. Veel succes met je zoektocht naar het voedingspatroon waar je je het beste bij voelt.

 
Bedankt Mike en Primal girl.

Vwb vet eten, daar heb ik je al eens over gesproken/gemaild, Mike. Roomboter en slagroom bijvoorbeeld, zijn dingen die ik heel goed kan hebben, ook tijdens de zwangerschap. En idd, ik ben gewoon aan het uitproberen. Ei ga ik binnenkort toch weer eens doen, ik kan bv wel weer biologische mayo eten obv ei en zonnebloemolie (die onverhit volgens mij niet zoveel kwaad kan als verhit). Vette kaas ed geen probleem. Zolang alles "echt" is, gaat het goed.

Ja, achteraf toch wel weer spijt gehad maar gedane zaken nemen nu geen keer en ik zal er mee moeten leven, of zonder dan ;).

Wat ik wel een mooi verhaal vind, is dat er mensen zijn waarbij de galblaas is verwijderd en hun lichaam weer een soort galblaas heeft aangemaakt, om toch die functie weer te hebben. Ik ken ook een verhaal uit 2e hand, dus mi betrouwbaar dat iemand een blinde darm operatie heeft gehad, waarbij die verwijderd is en de chirurg deze later weer terug heeft zien komen, terwijl hij er zeker van was dat deze verwijderd was, hij had dat zelf gedaan. Wat er waar is van het galblaasverhaal weet ik niet maar ik ga wel zoeken of ik dat nog kan vinden.

 
Oja en ik vraag me af of een ontstoken, verschrompelde galblaas weer zou kunnen genezen, daar kan ik niets over vinden tot nog toe.

 
Hallo Jessica en Mike, Fijne gedachte van dat regenereren!

Er is een verhaal van een jongetje dat met een hagedis opgroeide, die ook telkens zijn eigen staart weer kan laten groeien.

Dus het jongetje wist niet beter dan dat het zo kan/kon.

(zou dat dan ook zo'n grote rol spelen: dat je het je voor kan stellen dat het kan?

mijn amandelen zijn ook gewoon weer aangegroeid nadat ze geknipt zijn zonder dat ik me dat voorstelde).

In elk geval op een gegeven moment is het been van het jongetje geamputeerd en het schijnt dat zijn been ook weer aangegroeid was.

Klinkt misschien als broodje aap, maar met mijn amandelen is het in elk geval ook weer gebeurd.

 
Ja, dat verhaal over dat jongetje ken ik, lievergezond. Ik kan me voorstellen dat gedachtenkracht veel kan doen. Maar wel mooi dat je amandelen er ook weer zijn aangegroeid. Je hebt dan misschien niet eraan gedacht dat het zou kunnen maar ws heb je ook niet gedacht dat dit niet zou kunnen?

 
:Welkom Jessica. Ik heb al ruim 1,5 jaar last van mijn galblaas/ galstenen/lever. Mijn huisarts had en heeft maar 1 oplossing: de galblaas eruit. Verhalen als die van jou hebben mij toen doen besluiten om de galblaas lekker te laten zitten. De leverreiniging van Moritz doe ik sinds een jaar ongeveer. Sinds ik eet volgens de richtlijnen die ik hier gevonden heb voel ik me vele malen beter! En ik herstel ook veel sneller na een pijnlijke aanval. Ook ik kan het niet altijd met voeding oplossen en grijp naar de medicatie. Maar er komt een tijd dan zijn we vrij van welk lichamelijk ongemak dan ook en dansen we nog vrolijk rond op 150 jarige leeftijd :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan