Ik stel mij opnieuw voor: Lievergezond

Soms doe je mij wel eens denken aan een lieve vriendin van mij lv.
Die mankeert ook altijd wat en meestal nog meerdere dingen tegelijk. En nee ze is ook geen hypochonder.
Na het meer als 10 jaar te hebben aangezien, kom ik tot de conclusie dat ze misschien dan wel steeds daadwerkelijk fysiek iets mankeert, maar dat het de oplossing niet in het fysieke ligt. Wel in de klachten opzich, maar niet het oplossen van de oorzaak van de oorzaak.
 
Die ken ik niet Mike.
Als je er vanuit gaat dat niets per ongeluk gebeurt (persoonlijk vind ik niets wel héél erg véél, het gaat vast om de rode draad), dan komen er dus steeds boodschappen op je pad. En zolang je het niet snapt worden ze steeds herhaalt. Om die boodschappen te begrijpen, wel om in de sfeer van vanavond te blijven, dat lijkt wel net een aflevering van wie is de mol. Dat gaat je dus niet meevallen. Dat hoef je trouwens ook niet op bewust niveau volgens mij, zolang je je les maar leert. Meestal hebben we daar niet zo'n zin in en spelen we onze eigen mol.
Volgens sommige is gezondheid 80% voeding
Volgens anderen 80% karma
En anderen beweren weer wat anders
En ik denk dat iedereen wel eens gelijk heeft.
Afijn lv, je richt je al jaren lang op je gezondheid, waarin je inderdaad vooral met je ziek zijn bezig bent. Hoe werkt dit voor je? (retorisch)
 
Lievergezond, je zit veel achter de computer, voor wat voor reden dan ook. Als mensen klachten hebben dan zoeken ze op internet hoe ze dat op kunnen lossen, weer gezond kunnen worden. Daarbij kom je een heleboel info tegen die interessant is, waar je dus niet perse naar zoekt. Het een kan dus niet zonder het ander naar mijn idee. Het overkomt mij ook, steeds naar aanknopingspunten zoeken en heeel veel info vinden die niet direct ter zake doet maar zoals gezegd wel interessant is. Alleen, niet alles wat ik vind hoef ik te delen met anderen.
Maar alles wat jij deelt hoef ik ook niet te lezen. Bij poliepen kom ik steeds op pagina,s over kanker. Dat voelt inmiddels best wel vervelend. Je zit al lang op dit forum dus je weet wat er zoal in de wereld speelt. Mijn koemelk-allergie werd vroeger genegeerd terwijl ik er wel al over las in tijdschriften. Vrijdag bij arts werd candida ook weer genegeerd. Oke, we zoeken het zelf wel uit, we laten ons niet meer bedonderen.

Maar soms is het beter voor jou en mij een beetje afstand te nemen van internet. Doe je wel eens leuke dingen die goed voor je zijn. Gisteren zat ik te schateren op de bank, cabaret door Ronald Goedemondt. Heerlijk. Even niet met mijn gedachten bij alle ellende om ons heen.
Groetjes, Lievergezond.
 
Lievergezond is ongetwijfeld aan de slag gegaan met de adviezen en gaat een gigantische sprong maken met haar gezondheid :)

Zet em op, Dorien!

Mark

PS: Ronald Goedemondt is top!
 
Hi Lievergezond,

Ik hoop dat het goed met je gaat en we nog van je zullen horen. Je hebt zeker veel zinvolle bijdrages geleverd aan dit forum en vele mensen advies en tips gegeven, altijd dingen op jezelf uitgeprobeerd en daarvan uitgebreid verslag gedaan ik heb daar veel van opgestoken. Wilde je daarvoor even bedanken.
 
He Liesje, ja hierover:

wat betreft je moeder, zijn de klachten zo ernstig dat ze er zoveel last van heeft dat er geopereerd moet worden? Op haar leeftijd? Welke leeftijd?
Heb je het dan over die matjes die ze gebruiken? Ik kijk altijd wel Radar ja.
Ik heb aanvankelijk ook via internet veel gelezen en gezocht maar kom bij endeldarmproblemen altijd op endeldarm kanker uit. Wat je daar allemaal leest word ik niet vrolijk van. Dan ben ik er nog goed vanaf gekomen.

Ik ga maar even weer op mijn eigen topic verder. De klachten zijn in die zin erg. Mijn moeder is 88 jaar oud, kan niet functioneren als ze nu geen liesband om zich draagt. Ze kwam in het ziekenhuis terecht omdat die liesbreuk(en) haar darmen afsloten: ja matjes krijg je dan van synthetisch materiaal. Er is al een patientenvereniging van gedupeerden van die liesbreukmatjes. Ik had wel gezien op youtube dat je met de juiste oefeningen van een uur per dag die liesbreuk zelf kan herstellen. Mijn moeder doet elke dag oefeningen, maar een uur gerichte oefeningen doen is wel veel. In mijn moeders geval had ik misschien wel gepast voor een operatie en getekend voor een liesbroek ipv een band (die is wel onhandig die band die ze nu heeft) en dan ondertussen dagelijks een uur gerichte oefeningen doen. Vaak is het ook een probleem van spierkrachtverlies waardoor je die liesbreuk oploopt denk ik van wat ik er zo'n beetje van heb meegekregen. Mijn moeder is dan 88 jaar en ze is ook broos, maar ook nog goed ter been en staat toch wel midden in het leven nog. Geen medicatie of iets in principe.

V.w.b. je endeldarm: je maakt het er duidelijk het beste van met al het gespoel ook.
Je moet veel prakkezeren: wat heeft effect waarop, hoe etc.
Koffie werkt bij mij (ook) laxerend trouwens: dat vond ik altijd wel makkelijk ook, maar goed, daar moet het niet van afhangen.
 
Die programmering, dat ik daar tegen vocht/vecht: ja dat zeg je goed: spot on van jou weer.
Vriendin: lastig verhaal om haar ergens over bij te praten. Die voelt zich zo soeverein of misschien juist niet genoeg weet ik veel. Dat is best broos allemaal. Ze weet al lang hoe sterk anti-vax ik al jaren ben. Ik probeer heel simpel haar al te zeggen dat ze bijv. ook beter de Volkskrant niet leest. Ze krijgt die standaard van haar broer. Het ding is dat als je hem eenmaal hebt liggen, dat je hem dan toch leest uit nieuwsgierigheid. Van: waar krijgen ze die krant allemaal mee volgeluld? Kan toch niet alleen maar onzin zijn? Zelfs al heb je verstand van 1 onderwerp en je bekijkt die krant kritisch op dat onderwerp en je kunt gewoon objectief zeggen: dit is onzin. Dan nog bij onderwerpen waar je minder van weet, zuig je die info makkelijk op als zou het een waarheid zijn. Dat fenomeen heeft een naam.
''Gell-Mann Amnesia effect''
https://www.epsilontheory.com/gell-mann-amnesia/
https://en.wikipedia.org/wiki/Speeches_by_Michael_Crichton#GellMannAmnesiaEffect
Dus je moet jezelf eigenlijk een beetje beschermen tegen die info.
Ik kreeg dat niet zo goed voor het voetlicht gebracht naar mijn vriendin toe.
Zij zegt dan: ''Ja maar ik krijg die krant van mijn broer''.
Heks: Klinkt me niet als een gelijkwaardig en voedende vriendschap.
Overweeg toch nog eens wat ik eerder schreef over dat jullie paden hier toch lijken te scheiden.
Mensen die gelijk antwoorden met 'ja maar' moet je maar eens extra in de gaten houden
Hey @Heks , het is wel duidelijk dat mijn vriendin en ik op een aantal punten niet op 1 lijn zitten.
Daar kunnen zij en ik meestal wel redelijk mee omgaan, zelfs ook als het even of langere tijd niet gaat.
Ik was gisteren en vandaag bij haar op bezoek en we hadden best weer onze lastige en ''awkward'' momenten.
Eerder ging het over ''March madness'' hier op het forum maar bij mij heeft de ''January madness'' al toegeslagen.
Een getuige van het gesprek tussen mijn vriendin en mijn persoon zegt -een beetje grappend en een beetje ook niet grappend- dat mijn vriendin blij moet zijn dat ze nog leeft.
Vriendin en ik lijken elkaar op inhoud op punten moeilijk te vinden en het maakt me dan soms radeloos.
Vriendin volgt verder Matthias Desmet en leest boeken van Hannah Arendt.
En de hetze tegen ongevaccineerden vindt mijn vriendin ook echt heel eng gelukkig.
Ze wilde eerder al bijna met me mee gaan demonstreren.
Alleen ze zit zoals gezegd op een andere planeet nog steeds helaas.
Dus soms lastig om haar te vinden en omgekeerd.
Ze is ook nog van de school van nu alles nog ''genuanceerd'' willen bekijken.
Wat is er nu nog genuanceerd?, denk ik dan.
We zitten op een werkende vulkaan die tot eruptie komt langzaam.
Zo voelt het voor mij dus.
 
Laatst bewerkt:
Hey @Heks , het is wel duidelijk dat mijn vriendin en ik op een aantal punten niet op 1 lijn zitten.
Daar kunnen zij en ik meestal wel redelijk mee omgaan, zelfs ook als het even of langere tijd niet gaat.
Ik was gisteren en vandaag bij haar op bezoek en we hadden best weer onze lastige en ''awkward'' momenten.
Eerder ging het over ''March madness'' hier op het forum maar bij mij heeft de ''January madness'' al toegeslagen.
Een getuige van het gesprek tussen mijn vriendin en mijn persoon zegt -een beetje grappend en een beetje ook niet grappend- dat mijn vriendin blij moet zijn dat ze nog leeft.
Vriendin en ik lijken elkaar op inhoud op punten moeilijk te vinden en het maakt me dan soms radeloos.
Vriendin volgt verder Matthias Desmet en leest boeken van Hannah Arendt.
En de hetze tegen ongevaccineerden vindt mijn vriendin ook echt heel eng gelukkig.
Ze wilde eerder al bijna met me mee gaan demonstreren.
Alleen ze zit zoals gezegd op een andere planeet nog steeds helaas.
Dus soms lastig om haar te vinden en omgekeerd.
Ze is ook nog van de school van nu alles nog ''genuanceerd'' willen bekijken.
Wat is er nu nog genuanceerd?, denk ik dan.
We zitten op een werkende vulkaan die tot eruptie komt langzaam.
Zo voelt het voor mij dus.
Goeiemorgen @Lievergezond, dank voor je terugkoppeling. Fijn dat je het gesprek vervolgt.

Er zijn gelukkig geprikten die de mogelijke dwang voor ongeprikten te ver vinden gaan, echter ziet jouw vriendin nog niet de koppeling naar noodzaak tot handelen. Dat is jammer, maar ook hier geldt weer dat ieder zijn eigen pad volgt. Jij zaait, echter zal je af moeten wachten op welke grond je dat doet.

Hopelijk zaten jullie wel met veel dingen wel op dezelfde frequentie. Dat dit hele toneelstuk wrikt is duidelijk en begrijpelijk, echter wellicht dat er toch nog voldoende andere energie heerst wat ervoor zorgt dat het voor jou goed en voedend blijft voelen. Hoe zie en ervaar je dat?

Ik ken ook een ongeprikte wie zegt dat het niet zo 'zwart wit' is. Als je er echt goed en lang over nadenkt kom je inderdaad wel nuanceringen tegen, echter in de basis [en vooral in de survival mode] is het vreselijk zwart-wit inderdaad.

Wat betreft het zitten op de uit te barsten vulkaan: zitten we niet op verschillende vulkanen waarbij beide partijen zich af zitten te vragen welke zal gaan? 😉😂
Iets in mij zegt dat het niet klopt van die vulkaan, want als dat wel zo was dan zouden we allemaal eraan gaan en dat is beslist niet zo. Al denk ik wel je onderliggende emotie te begrijpen. Kreeg je ook al het gevoel dat je haar wel even het 'shaken baby syndrome' wil geven? Ik kan die lui in ieder geval inmiddels echt wel slaan en door elkaar heen schudden [mildly speaking].

De schrijvers die ze leest hebben niet op mijn lijstje gestaan dus dat moest ik even opzoeken. Je vriendin verdiept zich dus wel in holocaust en rechtsstaatvormen, maar zo zie je maar dat er iets anders heerst. Het gaat in deze strijd duidelijk niet [alleen] om verstand, kennis of kunnen reproduceren, maar [o.a.] om een diep innerlijk weten, voel, zien en horen. De innerlijke wijsheid [en bedenk dan dat we allemaal goddelijke wezens zijn] spreekt{*}, mits deze niet tot zwijgen is gebracht door externe factoren [programmering, alcohol, voeding, vaccinaties [over hele leven], medicatie etc.]

{*} Als ik dat teruglees flitst er door mij heen: God spreekt tot ons en wij luisteren.

Echter op de keper beschouwd bekijkt je vriendin het niet genuanceerd en is dat een k*tsmoes om jouw mening en argumenten van tafel af te bonjouren. Als ze het namelijk genuanceerd zou zien zou ze ook de nuances over het vaccin bestuderen en was ze tot een geheel andere conclusie gekomen dan dat ze de mouw opstroopt. Ik schrijf dit omdat er bij me opkomt: wat is er genuanceerd aan het bericht [opvolgen] dat er één oplossing is en je niet moet vragen naar de samenstelling?

Het zullen bijzondere dagen zijn geweest die je achter de rug hebt en het zal ook even in moeten klinken misschien. Zoals ik al schreef hoop ik wel dat de balans nog positief uitvalt voor je. Bewaak namelijk jezelf en je eigen energie! Bedenk ook dat er veel krachten zijn die jou in dit aardse, de derde dimensie, op de lage frequentie willen houden. Onze programmering is dusdanig geweest dat we dit niet gelijk herkennen; we zijn eraan gewend. Echter denk ik dat omgang met de laagfrequenten [en daar rekening ik de geprikten toe] hen niet redt en jou zeker niet. Jij kan beter zorgen weer je reis voort te zetten in en naar hoogfrequent terwijl je bidt voor de wijsheid en redding van je vriendin.
Jij kan haar niet redden, God wel.
Jij moet jezelf redden want wij [mensen] hebben jou nodig.

[Excuses als ik de 'obvious' dingen ook beschrijf maar wij zijn immers niet de enigen die hier lezen dus wellicht kunnen jij en ik hier ook nog wat zaaien hoop ik dan maar 😉]
 
Goeiemorgen @Lievergezond, dank voor je terugkoppeling. Fijn dat je het gesprek vervolgt.

Er zijn gelukkig geprikten die de mogelijke dwang voor ongeprikten te ver vinden gaan, echter ziet jouw vriendin nog niet de koppeling naar noodzaak tot handelen. Dat is jammer, maar ook hier geldt weer dat ieder zijn eigen pad volgt. Jij zaait, echter zal je af moeten wachten op welke grond je dat doet.

Hopelijk zaten jullie wel met veel dingen wel op dezelfde frequentie. Dat dit hele toneelstuk wrikt is duidelijk en begrijpelijk, echter wellicht dat er toch nog voldoende andere energie heerst wat ervoor zorgt dat het voor jou goed en voedend blijft voelen. Hoe zie en ervaar je dat?

Ik ken ook een ongeprikte wie zegt dat het niet zo 'zwart wit' is. Als je er echt goed en lang over nadenkt kom je inderdaad wel nuanceringen tegen, echter in de basis [en vooral in de survival mode] is het vreselijk zwart-wit inderdaad.

Wat betreft het zitten op de uit te barsten vulkaan: zitten we niet op verschillende vulkanen waarbij beide partijen zich af zitten te vragen welke zal gaan? 😉😂
Iets in mij zegt dat het niet klopt van die vulkaan, want als dat wel zo was dan zouden we allemaal eraan gaan en dat is beslist niet zo. Al denk ik wel je onderliggende emotie te begrijpen. Kreeg je ook al het gevoel dat je haar wel even het 'shaken baby syndrome' wil geven? Ik kan die lui in ieder geval inmiddels echt wel slaan en door elkaar heen schudden [mildly speaking].

De schrijvers die ze leest hebben niet op mijn lijstje gestaan dus dat moest ik even opzoeken. Je vriendin verdiept zich dus wel in holocaust en rechtsstaatvormen, maar zo zie je maar dat er iets anders heerst. Het gaat in deze strijd duidelijk niet [alleen] om verstand, kennis of kunnen reproduceren, maar [o.a.] om een diep innerlijk weten, voel, zien en horen. De innerlijke wijsheid [en bedenk dan dat we allemaal goddelijke wezens zijn] spreekt{*}, mits deze niet tot zwijgen is gebracht door externe factoren [programmering, alcohol, voeding, vaccinaties [over hele leven], medicatie etc.]

{*} Als ik dat teruglees flitst er door mij heen: God spreekt tot ons en wij luisteren.

Echter op de keper beschouwd bekijkt je vriendin het niet genuanceerd en is dat een k*tsmoes om jouw mening en argumenten van tafel af te bonjouren. Als ze het namelijk genuanceerd zou zien zou ze ook de nuances over het vaccin bestuderen en was ze tot een geheel andere conclusie gekomen dan dat ze de mouw opstroopt. Ik schrijf dit omdat er bij me opkomt: wat is er genuanceerd aan het bericht [opvolgen] dat er één oplossing is en je niet moet vragen naar de samenstelling?

Het zullen bijzondere dagen zijn geweest die je achter de rug hebt en het zal ook even in moeten klinken misschien. Zoals ik al schreef hoop ik wel dat de balans nog positief uitvalt voor je. Bewaak namelijk jezelf en je eigen energie! Bedenk ook dat er veel krachten zijn die jou in dit aardse, de derde dimensie, op de lage frequentie willen houden. Onze programmering is dusdanig geweest dat we dit niet gelijk herkennen; we zijn eraan gewend. Echter denk ik dat omgang met de laagfrequenten [en daar rekening ik de geprikten toe] hen niet redt en jou zeker niet. Jij kan beter zorgen weer je reis voort te zetten in en naar hoogfrequent terwijl je bidt voor de wijsheid en redding van je vriendin.
Jij kan haar niet redden, God wel.
Jij moet jezelf redden want wij [mensen] hebben jou nodig.

[Excuses als ik de 'obvious' dingen ook beschrijf maar wij zijn immers niet de enigen die hier lezen dus wellicht kunnen jij en ik hier ook nog wat zaaien hoop ik dan maar 😉]
hoi @Heks

ja sommige dingen zijn gewoon zwartwit inderdaad: bijv. hoe de politie op de demonstranten in zat te hakken.
Maar schijnbaar was -zei mijn vriendin- het andersom ook het geval.
Zullen best incidenten geweest zijn.
En dan hoorde ik die roep om nuancering die gewoon het punt mist wat mij betreft.
Ik heb gezegd dat de politie orders uitvoert en die orders kloppen menselijkerwijs en juridisch gepsproken niet. En daarom haken ook steeds meer politieagenten af. Dat heb ik ook maar gezegd.

Mijn vriendin en ik zitten op veel punten op dezelfde frequentie. En zij gelooft ook in ''het kwaad''. Alleen ziet ze het momenteel op hele andere plekken al is de regering ook in haar ogen steeds totalitairder aan het worden. Zij ziet bijv. alleen de link met links niet. En ik heb geprobeerd wat voorbeelden te geven van hoe je kunt zien dat het weldegelijk met verlinksing te maken heeft. Maar ik weet dat ik heel zuinig moet zijn met rationele dingen aandragen: het is gewoon niet mijn asset om dat te doen. Niet dat ik dom ben, maar daar zit mijn overtuigingskracht niet en ik heb al vaker gemerkt bij haar dat als ik te veel op de rationele toer ga bij haar wordt ze extreem agressief en daar kan ik weer niet zo goed tegen, ben ik al achter.
Het ging wel goed vind ik. Her en der een feitje, maar overwegend gewoon mijn gevoel laten zien of misschien meer mijn emotie eigenlijk. En dat had wel wat minder gekund volgens sommigen. Maar mijn vriendin was er niet echt van geschrokken al zei ze wel dat ze bang van me werd, maar het was meer een soort verbazing hoop ik maar.

Mijn vriendin is niet arrogant of zo, maar echt gewoon bijv. ik vind Van Houwelingen best heel goed en dat zei ik dus tegen haar. Maar gaat ze daar net op door dat hij die mafkees is die begon over die Tribunalen. En hoe durfde hij. Ik wist gewoon niet meer hoe ik het moest zeggen nog. Normaal dan had ik hierover met haar gewoon een flinke discussie en dan kon het ook flink uit de hand lopen en dan zagen we elkaar gewoon weer een hele tijd niet en dat was dan ook ok. Dat begrepen we dan allebei van elkaar. Dit keer voelt het gewoon anders. Want het voelt nu alsof ik die tijd niet heb. Ik moest van zover komen om haar te bereiken en ik voelde dat het onbegonnen werk was. Ik heb wel gezegd dat veel Joden zeggen dat wat er nu aan de hand is met de ongevaccineerden dat dat nog erger is dan wat de Joden in WOII overkwam. Dus waar hebben we het hier over. En ze kon dat beamen.

Ik heb het maar gehad over The Great Reset en dat de WHO een criminele / nietgekozen gezagsondermijnende politieke organisatie is en dat onze regering daar gewoon geld aan geeft en mee onderhandelt, zelfs openlijk. Tja er zullen wel meer van dat soort contacten zijn, kwam zij mee.

Ik raakte gewoon in paniek. Ik wil haar toch behoeden ergens voor. Dus ik heb het maar gewoon vaag gehouden. Dat dingen in rap tempo gaan veranderen vanwege de informatiesamenleving en dat dat zo rap gaat dat de elite dat niet ziet zitten. Dat we lokaal moeten gaan opereren: bottom up. En meer van dat soort shit. Om haar vast moed in te pompen. Ook voor haar kinderen. Die gewoon hun toekomst weggevaagd zien (tenminste ja, zo zie ik het dan). Maar dat zag zij allemaal niet zo moeilijk kennelijk. Dan gaan ze wel samen in een flat zoals in de VS mensen in de steden kennelijk al tijden op kleine oppervlakten woonden. Ik hoorden net Jensen ook daarover dat mensen gewoon elke keer hun standaarden opschuiven onder het mom van: ''Niet zo moeilijk doen''. En ondertussen weer een stuk macht weggeven.

En dat boeren onteigenen: ze vond die boeren met hun tractoren op het Malieveld ook maar agressief zeg. En zij produceren toch voor het buitenland: dus ''why should I care''? Ik probeerde haar te vertellen dat een heel groot stuk van het land in de VS door Bill Gates is opgekocht: wat verwacht ze daar dan voor goeds van? Zij ziet dat als een uitwas van kapitalisme en ik heb gezegd dat het een uitwas is van communisme of corporatisme wat voor mij ook een vorm van vermomd communisme is. Ik heb ook maar gezegd dat ik een vriendin heb uit een voormalig oostblokland en ze ziet nu alle rattenstreken uit die tijd ook toegepast worden op onze politiek en samenleving. Ze herkent het gewoon.

Blijft staan dat mijn vriendin op de hoogte is van de psychologische massavorming die momenteel gaande is. En alle manipulatie die ermee samengaat. Dat is n.a.v. o.a. wat Matthias Desmet daarover vertelt in de media denk ik. En ze leest boeken van Hannah Arendt over massavorming o.a. n.a.v. de jodenvervolging als gevolg van massavorming in Nazi-Duitsland. De agressie en uitsluiting van ongevaccineerden vindt zij bespottelijk. Vriendin in kwestie nu ziet de link verder niet tussen totalitarisme en communisme of socialisme zo je wilt. Terwijl die er zeker is. Dat heb ik ook nog maar gezegd. En dat bijv. Mussolini van links werd ingevlogen; niet van rechts.

Verder zijn er nog veel andere dingen waar het over ging die helemaal niks te maken hebben met de huidige gang van zaken politiek/maatschappelijk. Maar ja. Het is wel erg belangrijk allemaal in mijn en ook in haar leven momenteel. In wiens leven niet. Daar hadden we het ook over.

Metafoor vulkaan: ik bedoel: je kan ook weglopen van op of bij die vulkaan i.p.v. blijven zitten. Om maar een voorbeeld te geven. Bijv. geen boostershots meer. Maar die prikken laat ik ongemoeid als onderwerp. Mijn vriendin deed het dacht ik al niet voor haar gezondheid, maar voor haar werk en er zitten al twee shots in haar lijf.

Ik weet dat ik vooral mezelf moet redden. Ik wil me wel blijven verhouden tot mijn naasten met wie ik tot dusver een goede band had. En ik kan niet anders dan op mijn manier mij verhouden tot mijn naasten (uiteraard zolang de vriendschap of relatie daartoe genoeg aanleiding geeft); dat is om hen geven en hen proberen te waarschuwen op punten dat ik denk dat ik hun nog kan bereiken. Voor de rest weet ik het ook niet. Ik zei je al; mijn vriendin was er voor mij op cruciale momenten. Ik heb belangrijke dingen in mijn leven aan haar te danken. Mijn leven en mijn geestelijke gezondheid. Ik laat haar niet barsten. Mijn vriend heb ik kunnen beinvloeden (en hij mij), maar mijn vriendin de laatste jaren minder omdat we het druk hadden onafhankelijk van elkaar. Dus het vraagt nu veel afstemming ook. Dat merk ik wel. Vermoeiend.

Ik heb niet zoveel vrienden (fine), maar de laatste tijd ook wel weer andere mensen om me heen verzameld door die coronashit. Dus het gaat vanzelf ook die kant op. En ik had gelukkig al een antivaxmattie voor die coronashit begon.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Heks
Hai @Lievergezond , een heel verhaal weer :D
Het gevoel en idee wat mij het geeft is niet verandert.

Er komen mensen op je pad in je leven die er dan, op dat moment, horen. In mijn optiek en ervaring is dat zo bepaald. Ze zijn daar nodig voor jou om te leren en om je te 'redden' zoals jij dat verwoordt. Echter dat wil nog niet zeggen dat jij ze mee behoort en behoeft te sleuren je hele leven lang.

Jij bent echter niet aan afscheid toe, je wil niet in die rouw, je gooit daarom de touwen niet los. Echter is deze vriendin jouw vriendin niet meer. Al was het alleen maar omdat ze zich in heeft laten spuiten met iets wat haar verandert. Ze heeft waarschijnlijk niet eens meer volledig dezelfde DNA.
Weet ik dat zeker? Nee, dat weet ik niet zeker omdat ik al die tijd al vermoed [en de rapporten komen er nu] dat niet alle batches spuiten hetzelfde zijn. Dat is aan jou om aan te voelen of je nog wel met dezelfde te maken heeft. Echter zal daar ook weer je ontkenning over het afscheid in de weg staan.

Lievergezond, je redt haar niet op deze manier. Als zij bang voor jou wordt, je argumenten van tafel veegt [en dat doet ze] dan heb je grote kans van dat je haar juist sterkt in haar positie in haar loopgraaf. Ze heeft haar keuze al gemaakt, ze zit ingegraven. We zitten dat allemaal.
Wakker worden doet iedereen zelf, op zijn eigen manier en tempo. Je kunt zaaien, je kunt dat wat voeren met mest en water, maar een hele berg mest en een stortvloed aan water zal de groei niet bevorderen doch eerder tegen werken.

Laat haar gaan.
Voor jouw emotionele rust en voor haar ontwikkeling. Ieder heeft zijn eigen pad, laat haar ook haar keuzes maken. Jij weet niet wat haar missie, wat haar pas, wat haar doel is.
 
Hai @Lievergezond , een heel verhaal weer :D
Het gevoel en idee wat mij het geeft is niet verandert.

Er komen mensen op je pad in je leven die er dan, op dat moment, horen. In mijn optiek en ervaring is dat zo bepaald. Ze zijn daar nodig voor jou om te leren en om je te 'redden' zoals jij dat verwoordt. Echter dat wil nog niet zeggen dat jij ze mee behoort en behoeft te sleuren je hele leven lang.

Jij bent echter niet aan afscheid toe, je wil niet in die rouw, je gooit daarom de touwen niet los. Echter is deze vriendin jouw vriendin niet meer. Al was het alleen maar omdat ze zich in heeft laten spuiten met iets wat haar verandert. Ze heeft waarschijnlijk niet eens meer volledig dezelfde DNA.
Weet ik dat zeker? Nee, dat weet ik niet zeker omdat ik al die tijd al vermoed [en de rapporten komen er nu] dat niet alle batches spuiten hetzelfde zijn. Dat is aan jou om aan te voelen of je nog wel met dezelfde te maken heeft. Echter zal daar ook weer je ontkenning over het afscheid in de weg staan.

Lievergezond, je redt haar niet op deze manier. Als zij bang voor jou wordt, je argumenten van tafel veegt [en dat doet ze] dan heb je grote kans van dat je haar juist sterkt in haar positie in haar loopgraaf. Ze heeft haar keuze al gemaakt, ze zit ingegraven. We zitten dat allemaal.
Wakker worden doet iedereen zelf, op zijn eigen manier en tempo. Je kunt zaaien, je kunt dat wat voeren met mest en water, maar een hele berg mest en een stortvloed aan water zal de groei niet bevorderen doch eerder tegen werken.

Laat haar gaan.
Voor jouw emotionele rust en voor haar ontwikkeling. Ieder heeft zijn eigen pad, laat haar ook haar keuzes maken. Jij weet niet wat haar missie, wat haar pas, wat haar doel is.
@Heks ik ben oprecht blij met wat jij zegt te zien vanuit jouw perspectief.
Ik schreef je niet terug om je op andere gedachten te brengen overigens.
En ik vind het ook leuk om te lezen hoe de uitwerking van jouw eerdere gedachten eruit ziet als ik nog meer van mijn gedachten, beelden en ervaringen jouw kant opstuur.
Lukt me ook niet goed om het bij weinig woorden te laten.
Dat is die F.

Door die MBTI-typering, -leuk dat ik nu ook weet welk type je bent eerlijk gezegd-, weet ik hoe gebrekkig elk perspectief al snel van zichzelf is, inclusief het mijne.
We kunnen per persoon uiteraard wel naar streven naar een beter perspectief en dan kom je altijd verder dan dat je dat niet doet: dan krijg je een meer geintegreerd perspectief per persoon (klinkt wel leuk ''geintegreerd'').

En ik ben je echt dankbaar om wat je schrijft dat je ziet.
Ik heb bijv. die T niet, snap je en dat zie ik wel terug in hoe je schrijft.

Ik zie mijn vriendin haar best doen op haar manier, maar call me stupid.
De bottomline is: mijn vriendin heeft mijn leven gered en ik laat haar niet snel in de steek.
Ik heb haar vaker mee kunnen krijgen in mijn perspectief al kostte het een tijd en kreeg ik allerlei agressie mijn kant op.

Ik snap heel goed wat je zegt, ik ben je daar dankbaar voor en ik zeg niet dat je geen gelijk hebt.
Ik weet het gewoon niet.
 
@Lievergezond, dank voor je mooie bericht.
Ik vind jouw liefde voor jouw vriendin prijzenswaardig.

Let goed op alle signalen en probeer je antenne's aan te zetten om te luisteren naar wat goed voor jou is. Bedenk altijd dat jij de belangrijkste in je leven bent.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan