Ik geef het (even?) op..

FloortjeL

New member
Hoe kan ik anders, dan het gevoel hebben op te geven?

Als je 24/7 bezig bent met je genezing... en het alleen maar achteruit lijkt te gaan?

Ik ben me vanmorgen dood geschrokken. Hoe ik eruit zie .. is niet meer gezond (goh, dat was het al lange tijd niet, maar mag het even minder worden?).

Volgens mij heb ik ernstig last van Melasme (hoort bij bijnieruitputting las ik hier ergens), want ik heb overal roestkleurige vlekjes all over my face. En ik maar denken dat ik schattige sproetjes krijg! Maar nee, het beginnen grotere vlekken te worden en ineens lijken die geel/bruine kringen om mijn ogen toch niet alleen maar te maken te hebben met vermoeidheid en een slecht werkende lever. Dit is puur Melasme (ik zal even willen schelden, maar ik houd me netjes).

En kom maar op met die couperose. Die lijkt ook erger te worden.

What's going on? WAAROM?

Wat kan ik nu nog meer doen, dan dat ik doe? Ik doe zo mijn best ..

'Gelukkig' zijn dit kwalen die ik veel hier op het forum terug lees, dus de bevestiging dat het te maken heeft met m'n uitgeputte bijnieren is nu wel duidelijk.

Ik eet veel eiwitten, verzadigde vetten, en beperk mijn koolhydraten enorm.

Al heb ik het idee zelf, dat ik eigenlijk te weinig koolhydraten binnen krijg.. kan dat ook nog kwaad offff...?

Zelf vermoed ik, naast deze ellende, toch ook nog wel candida te hebben. Het enige waar ik dit echt aan kan zien, is een teennagel (waar ik het al jaren heb, dat het zo verkalkt). En alle andere klachten, die ook weer overeenkomen met de uitputting van de bijnieren.

Oververmoeid, slecht zien, spierkrampen and name it.. (veel te veel om op te noemen - om overmatig frustratie maar te voorkomen).

Ik neem al Darmocare (probioticum) en Pro All Flora (probioticum)..

Zijn er tips hoe ik .. zowel die Melasme, als de candida nog beter aan kan pakken?

(Soms ben ik bang, dat ik misschien wel de ziekte van Adisson heb? Gezien die nare vlekjes.. Of draaf ik nu door?)

 
Ik heb even geprobeerd het 1 en ander over je terug te zoeken en heb wat vragen voor je. Wat eet je op dit moment? Wat doe je ondertussen aan de bijnnieruitputting en wat is de uitslag/advies ed van de natuurarts?

Ik las dat je in de voorbereiding zat voor een grote leverzuivering, maar heb je die ook gedaan?

 
De leverreiniging heb ik uiteindelijk niet meer gedaan, omdat ik heel slechte dagen tegemoet ging. Ik ben zelfs onverwachts bij mijn ouders terecht gekomen voor een aantal weken, om voor me te laten zorgen. Fysiek en mentaal was ik zo slecht, dat ik het niet aan leek te kunnen om deze reiniging ook nog te doen.

Ik ben inmiddels weer in m'n eigen huisje, en ben het nu weer van plan om te gaan doen.

Wat ik nu eet op een dag:

Ik begin mijn dag met een kom boekweit (in water) met een schep kokosolie en een kiwi.

Of ik ontbijt met kefir met boekweit en honing.

(Vlees/eieren lukken mij in de ochtend niet!)

Als ik tussendoor trek heb eet ik een Granny Smith appel of een plakje zuurdesem roggebrood met rauwmelkse kaas.

Als lunch waag ik me wel aan de eieren in een groene salade, of gegrilde kip, met koudgeperste olijfolie en avocado.

Tussendoor kefir of demeter biogarde kwark (dat niet zo vaak)..

Avondeten: een groot stuk kalkoen/vis/stoofvlees/kip/rundervlees o.i.d. gebakken in kokosolie of roomboter, met verse groente en een groene salade.

Als ik 's avonds nog trek heb (wat vaak niet meer voorkomt omdat ik wel aardig vol zit na m'n avondmaaltijd) neem ik soms nog een handje nootjes (SOMS!) of kefir.

Ook hou ik erg van geitenkaas.

Ik eet geen nachtschades, alles is biologisch, eet geen gefermenteerde zuivel, geen soja (en dat soort producten) en producten rijk aan fytinezuur. Ook is m'n fruitinname minimale, en beperk ik me alleen tot zuur fruit.

Ik drink meerdere malen per dag (gefilterd) water met keltisch zeezout en drink veel kruidenthee.

De rauwe melk gaat er bij mij niet goed in. Ik had pas 2.5 liter gehaald, maar die heeft vriendjelief op mogen drinken. Ik hou er niet van, de smaak kan ik niet waarderen.. Helaas voor mij dus, vandaar de kefir...

 
En wat zei de arts? En wat doe je mbt de bijnieruitputting?

Als je rauw eigeel door je ontbijt mixt, kan je dat dan wel aan? Het heeft in mijn beleving geen smaak. Alleen een gelige kleur.

 
De natuurarts heeft verschillende supplementen voorgeschreven, die vooral candida ten goede komen.

Voor de bijnieruitputting heeft hij me NADH voorgeschreven en Rhodiola. Dit naast alles wat ik zelf al in huis heb aan supplementen (en dat is veel! magnesium, vitamine c, zink, panthotheenzuur, vitamine b complex, vitamine d, vitamine e .. en volgens mij vergeet ik nog wel wat dingetjes).

En ik had dus een algehele reiniging gedaan, maar dat is heel mild, d.m.v. druppeltjes (Trias kuur en Triple kuur). Daarom wilde ik zelf ook nog de officiële reiniging doen, die hier wordt aanbevolen. Dus die zit er wel weer aan te komen, ik denk dat ik 'm volgende week ga doen.

Voor de rest heeft hij vooral mijn dagen doorgenomen hoe ik die echt goed moet benutten gezien mijn energie.

Nog steeds, ga ik dat niet goed genoeg aan, omdat ik altijd zoveel ideetjes heb.. ik vind het erg moeilijk om echt tot rust te komen.

Yoga zal me wel ten goede komen denk ik, maar financieel is het ook niet allemaal heel makkelijk.

Ik ben veel aan het lezen op de site van Cheeseslave, waar ik wel hoopvol blijf dat het allemaal goed gaat komen (en natuurlijk alle succesverhalen hier op het forum!)..

Dat eigeel ga ik zeker proberen!

 
Vragen alom :wink:

En waar haal jij je koolhydraten uit? Als je bijnieruitputting hebt moet je zeker niet onder de 50 gaan zitten en als je (te) dun bent (weet niet of dat zo is) misschien wel iets boven de 100 gaan zitten.

 
Neem je ook bouillon Floortje? Kippenbouillon is nog wat makkelijker aan te komen en te maken en ook heel goed voor de darmen en tegen candida.

 
Je hebt een verleden met een eetstoornis op een leeftijd waarop je cruciale voedingsstoffen nodig had en dit is het resultaat van de zware overbelasting die dit teweeg heeft gebracht. Jouw weg naar herstel is een lange en dat zul je moeten accepteren.

Daarnaast vraag ik me werkelijk af of je je verleden definitief van je af hebt geschud, want ik zie bijna alleen maar mager wit vlees voorbijkomen (kip, kalkoen) en bijna geen rood vlees. We hebben je hier al gewezen op je neiging tot vegetarisme en de bijbehorende 'superfoods' en groene smoothies, dus je hebt al een ommeslag gemaakt. Maar het kan allemaal nog een stuk vetter!

Ook is het zaak niet te weinig koolhydraten te eten. Je geeft zelf aan dat dit het geval is en vraagt je af of dit kwaad kan. In 1 woord: ja. Houd de kh-inname op 100 gram per dag. Je kunt evt. zelfs ophogen als dit niet het gewenste effect geeft.

Daarnaast speelt er psychisch ook het een en ander, waardoor ik vermoed dat je mogelijk je verleden nog niet voldoende hebt verwerkt. Vooral het onderdeel zelfacceptatie speelt volgens mij een sleutelrol bij jou.

Mike

 
Kom maar op met die vragen! Dan geef ik de antwoorden en hoop ik op meer inzicht ;-)

Ik vermoed zelf ook dat ik te weinig koolhydraten binnen krijg.

Dan draai ik nu de vraag even om: waar kán ik het het beste uit vandaan halen?

Ik neem nog geen boullion Pike. Bedoel je dan de bottenboullion off....?

 
Quote:
Bedoel je dan de bottenboullion off....?



Ja ik bedoel beesten-botten-bouillon :) Voor mij is dat 'bouillon'.

De rest is geen bouillon maar meer... nou ja ik weet niet wat het is maar iig geen bouillon :mrgreen:

 
Hier is het altijd bottenbouillon :wink:

Witte rijst, quina (of zoiets), zuurdesemspeltboterham met heel veel boter en bv kaas, zoete aardappel. Kijk eens op het forum rond. Ik neem voornamelijk melk voor de koolhydraten.

Ondertussen zie ik dat je veel topics hebt en op veel reageert, maar ik mis de samenhang. En daar komen mijn vragen ook uit voort. Heb je voor jezelf wel overzicht?

Wat is voor jou de basis van je problemen en wat ga je dus als eerste echt aanpakken? Dit naast het opvoeren van je vetten en koolhydraten. Je kan je helemaal vol gooien met supplementen, maar als je t niet opneemt werkt het niet. Je kan je bijnieren blijven uitputten door met je ideeën aan de haal te gaan of je kan gaan luisteren naar wat het is dat je nodig hebt.

 
Dat zie je goed Mike, en zo voelt het ook! Dat ik nu op de blaren moet zitten van die periode waarin ik mezelf zwaar ondervoed heb. Zowel fysiek als mentaal!

Ik eet ook rood vlees trouwens, die vergat ik in het rijtje op te sommen. Ik heb het vegetarisme volledig over boord gegooid en sta daar ook absoluut niet meer achter. Zoals ik vaker las hier, is dat een vorm van een eetstoornis. En zo ervaar ik dat ook.. en als ik iets niet meer wil, dan is het een eetstoornis. Het past niet meer bij wie ik ben en wat mijn doelen zijn voor de toekomst. Ik wil juist het beste voor mezelf, en de gezondheid omarmen.

Natuurlijk is het moeilijk om het verleden los te laten, wat mij ook aanzet geeft om mezelf te accepteren. Het intense gevoel van pesterijen van vroeger doen me nog vaak de das om. Het niet mogen zijn van wie ik ben, het gevoel te hebben anders te zijn .. heeft me nooit werkelijk mezelf doen laten zijn. Ik heb mezelf altijd op de achtergrond gezet om maar niet te horen bij de rest.

Dit heeft nu nog zijn weerslag op wie ik ben..

En juist daarom heb ik er ook voor gekozen om tijdelijk te stoppen met mijn studie (en dat terwijl ik nog maar 1 traject moest: afstuderen!), om mezelf het beste te geven wat ik al die jaren niet aan mezelf heb gegeven.

En naast dat, wil ik ook geen slachtoffer meer zijn. Niet van een ander, maar ook niet van mezelf.

Ik accepteer mezelf in die zin wel, dat ik het mezelf allemaal gun. Maar, mijn onzekerheid houd ik nog wel in stand.. door geen vooruitgang te boeken en wederom het gevoel te hebben: 'zie je nou, mij lukt nooit iets.. hoe hard ik me ook in zet, succes zal ik nooit boeken'. Klinkt als zelfmedelijden, maar dat is het niet. Het is dat gevoel wat omhoog komt wat ik herken uit het verleden..

 
Goede post, Alexandra! Ik zie hetzelfde met marjolein6983. Alles lijkt wel een aparte, op zichzelf staande gebeurtenis te zijn die hen 'overkomt', ze zien het patroon niet en beseffen niet dat als je jezelf structureel in het verleden ernstige schade hebt toegebracht dat je eerst het patroon moet zien voor wat het is, dan het hoofdprobleem moet identificeren en hier vervolgens een gericht beleid op moet zetten.

Overigens is dit een typsisch denkpatroon van iemand met ernstige bijnieruitputting, het gaat in hun hoofd allemaal teveel kanten tegelijk op, waardoor ze snel door de bomen het bos niet zien. Ook de lichamelijke (en geestelijke) overgevoeligheden en zwakheden passen precies in het plaatje. Ik mis ook contact met het lichaam doordat ze teveel in hun hoofd zitten. Letterlijk een hoofdprobleem dus!

Mike

 
Bedankt voor je eerlijke woorden, Floortje, dit is een eerste stap naar zelfgenezing door zelfacceptatie!

Mike

 
Je hebt het helemaal bij het juiste eind Alexandra... Confrontatie! Ik heb namelijk een te druk hoofd, en heb ook de diagnose ADD gekregen.

Samenhang, wat is dat? In mijn hoofd zijn het duizend vertakkingen die per item opspelen. Het is elke dag een klus om het aan te sturen.

Er is nooit rust in mijn hoofd, wat me ook enorm doet nekken..

Ik wil altijd alles, of niets. En dat is altijd zo geweest. En juist daar, ben ik altijd op afgekeurd.. Ik moest vooral niet zeuren (met al mijn ideetjes en plannen) maar m'n mond houden en doen wat elk ander kind doet.

Inmiddels is dat drukke hoofd in de richting van creativiteit gekomen, wat me heel veel opluchting geeft. Maar zelfs in die creativiteit kan ik me verliezen en ga ik soms over grenzen..

Had ik die ADD maar wat meer onder controle, dan kon ik volgens mij nog gerichter te werk gaan, en had ik mezelf misschien ook wel niet zo uitgeput? Door mijn laatste schoolproject, waarin mijn ADD niet meer gecombineerd kon worden met hetgeen wat ik moest doen, ben ik volledig onderuit gegaan.

Maar goed, ik ben van mening dat ook voeding ADD kan terugdringen..

Ik ga even nadenken, over wat ik hier allemaal lees nu. Het zijn confrontaties, en het raakt me ergens wel. Maar het kopt wel..

Ik ga het op een rijtje zetten, en kom later terug. Voor mezelf heb ik namelijk inderdaad nooit overzicht, wat ook het proces moeilijk maakt.

Bedankt voor alle eerlijkheid!

 
Jij bedankt Mike.

'Alles lijkt op een aparte op zichzelf staande gebeurtenis', en zo is het precies zoals het ook in mijn hoofd gaat!

Elke gedachten, elke handeling, is apart van het ander.

ADD is de diagnose, maar eigenlijk is het een bijnieruitputting, waar ik volgens mij mee op de wereld ben gezet.

Nu is het aan mij om het terug te draaien en de macht in handen te nemen.

Dus nu eerst de orde scheppen: wat wil ik? (moeilijk hoor, dat te bedenken vanuit mijn denkpatronen - ontstaan vanuit bijnieruitputting).

En dan: hoe wil ik dat?

 
Quote:
Overigens is dit een typsisch denkpatroon van iemand met ernstige bijnieruitputting, het gaat in hun hoofd allemaal teveel kanten tegelijk op, waardoor ze snel door de bomen het bos niet zien. Ook de lichamelijke (en geestelijke) overgevoeligheden en zwakheden passen precies in het plaatje. Ik mis ook contact met het lichaam doordat ze teveel in hun hoofd zitten. Letterlijk een hoofdprobleem dus!


Ga met je bijnieruitputting aan de slag! Gelijk even een voorbeeld naar aanleiding van de post van Mike. Vorige week had ik cursus met het hele team. 1 van de punten is dat ik chaotisch ben. Dat is iets wat ik al jaren hoor van collega's. Deze collega's herkennen er echt helemaal niets van. Ik werk er nu ruim een half jaar. Het afgelopen jaar ben ik langzaam lichamelijk uit de overlevingsstand gegaan en ben ik nu aan het leven ipv overleven. Met Jos en diens natuurlijk, maar ik krijg een steeds sterkere basis.

Ik schreef in een ander topic vandaag al, ik was geestelijk al wel een heel eind opgeruimd en schoon, maar lichamelijk komt er nu aan. Voor echte gezondheid gaan lichamelijk en geestelijk hand in hand.

Het klinkt raar, maar als je je echt beter gaat voeden, je basis aan gaat pakken, dan verdwijnen sommige "psychische" problemen als sneeuw voor de zon!

 
Als ik beter kan lezen, schrijven en met cijfertjes om kan gaan doordat mijn hersenen goede voeding krijgen, dan kan jij je ADD in goede banen leiden in die hersenpan!

Echt waar, over een half jaar/jaar bedenk je opeens, ik doe dat niet meer :) of, het is echt een heel stuk minder. Of, wat is het heerlijk rustig in mijn hoofd, of.... Zegt je vriend, neem wat kh, want je wordt zo saai :wink:

Dat laatste zal wel meevallen, maar je krijgt wel 1 ding van wapf, en dat is humor. En met humor kom je een heel eind. Wie weet ga jij straks door je creatieve spanningen half Nederland aan de wapf krijgen!

Maar eerst jijzelf! Daarna de rest van de wereld.

 
Quote:
je krijgt wel 1 ding van wapf, en dat is humor.


Anthony Bourdain: "Er is een rechtstreeks verband tussen de inname van dierlijke eiwitten en gevoel voor humor."

Humor is ongelooflijk relativerend en op zichzelf al een helende kracht.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan