Ik ben uitgenodigd voor de lunch en ik weet niet wat ik moet eten.

D

Djeena

Guest
Hoe doen jullie dat? Ik ben vandaag vrij en ga lunchen met een vriendin. Als ik de menukaart bekijk staan er dingen op die ik niet meer eet. Het meeste zal vol zitten met transvetten en smaakversterkers zoals kroketten en patat. Ik eet het niet meer en heb er ook totaal geen behoefte meer aan. Ik ben geneigd om een broodje met kaas te nemen, dat lijkt mij het minst slechte maar ook dat wil ik niet. Het liefste zou ik een omelet nemen maar dat wordt natuurlijk in de zonnebloemolie gebakken. Kortom; hoe doen jullie dat bij buiten de deur eten?

Groet Djeena

 
Ik denk dat de 'stress' van het opwinden over dit soort situaties schadelijker is dan af en toe kiezen tussen de minst kwaden zoals een omelet in zonnebloemolie of een broodje kaas.

M.a.w. of je maakt je vriendin duidelijk dat je eigenlijk elders jezelf wilt voeden of je maakt je niet zo druk.

 
En van tevoren thuis wat eten zodat je geen honger hebt en veel van het 'verkeerde' gaat eten. Dus lekker een beker kefir of yoghurt nemen voordat je de deur uit gaat.

En een keertje iets anders eten ga je niet dood van hoor. Een volgende keer nodig je jouw vriendin uit om lekker bij jou te komen lunchen.

Lia

 
Ik heb dit ook wel eens dat ik ergens ben waar we ook lunchen. Ik eet dan een broodje en meer niet. Als er maar iets van vet op zit dan heb ik verder nergens last van.

Als je steeds zegt wat je allemaal wel en niet mag eten dan is dat ook zo vermoeiend en zonde van de leuke middag.

Ik zeg dan dat ik nooit zoveel eet in de middag.

Patat eet ik helemaal niet meer net zoals spaghetti dat sla ik altijd over.

 
Bedankt voor de tips.

Ik ga idd een omelet bestellen en vragen of het in de roomboter gebakken kan worden. Het is idd lastig om steeds te zeggen dat je niet alles eet, ik wil ook niet vervelend worden. Ik neem een beker yoghurt voor ik wegga en ik zal er maar geen stress meer over hebben :D

Groet Djeena

 
Als je een beslissing maakt in je leven waar je sterker van (lichamelijk en/of geestelijk) zijn er altijd vrienden en familie die je weer naar beneden willen halen. Dit zijn de mensen die jou 'vervelend' gaan vinden. Ze willen je niet zien veranderen in een goede richting en ontwikkeken. Want dan voelen zij zich verplicht om ook te ontwikkelen maar dat willen ze niet. Tegen die mensen zeg je "peace out" en volg je je eigen richting. Je zult betere vrienden vinden want wat je afgeeft trek je ook aan.

 
Als ik buitenshuis moet lunchen neem ik zelf mijn eten mee en leg uit waarom dat is. Vroeger durfde ik dat niet, at dan wat er geboden werd en was vervolgens gewoon niet lekker. Dat doe ik niet meer. De laatste keer nam ik een RVS trommeltje met courgettekoekjes mee en een thermosflesje met bottenbouillon. Makkelijk zat :)

 
2 Djeena,

De lunch zal al voorbij zijn,maar hoe heb je je probleem opgelost.Het was nu de ultieme kans om aan te geven wat jij wilt zonder compromise.wanneer je jezelf niet belangrijk genoeg acht om zoiets simpels als voedingskeuze naar je eigen goeddunken aan te geven,dan kun je er zeker van zijn dat anderen je leven blijven bepalen.

Anderen denken waarschijnlijk dat het maar om eten gaat en of je nu dit of dat eet,ach wat zou het.Ik denk dat wij op dit forum daar toch echt anders over denken.

Ik zie het zo; je neemt toch ook geen sigaret aan om maar niemand tot last te zijn of ongezellig,wanneer iemand je deze aanbied(misschien wel na de lunch).

Ik hoop dat de lunch lekker was en je een gezellige tijd had.

ad

 
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is! :) Als ik eens met vriendinnen ga winkelen, willen zij vaak bij de McDonalds eten. Ik neem dan gewoon altijd mijn eigen lunch mee en aangezien zij mij goed kennen, zijn ze dat ook van me gewend.

En zoals hierboven al gezegd wordt, het is het ook niet waard om er veel over in te zitten als je eens iets eet wat wat minder gezond is ;).

 
Wat leuk dat jullie zo met mij meedenken! Uiteindelijk is het een broodje kaas geworden :D . Voor ik van huis ging heb ik nog yoghurt gegeten en daar zat ik behoorlijk vol van. Op deze manier ging het prima. Ad: je hebt een punt dat ik voor mijzelf moet kiezen. Dat lukt ook steeds beter. Want het gaat niet alleen om het eten, het is een totaal andere levensstijl. En moet ik mij er niets van aantrekken wat anderen er van vinden.

Groet Djeena

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan