Ik ben er nog niet helemaal uit.

Noor

New member
Vorig jaar merkte ik helaas op dat ik grijs begon te worden. De "ouderdom" (ben 34) was officieel begonnen tot mijn grote schrik.

Vandaag heb ik henna bij mij dochtertje gedaan. Ik was dat ook van plan maar ben er niet aan toegekomen. Omdat ik dus vandaag zo bezig ben met onze haarverzorging merkte ik op ik nu een stuk minder grijze haren heb.

Ik vraag me nu af of dat echt zo is, of dat ik het me verbeeld.

Wie herkent dit.

 
Ik ben 47 en nog steeds niet grijs, vraag me niet waarom... Het is mij een raadsel hoe het nou precies "zit" met het grijze haren verhaal. Vind het overigens niet erg om grijs te worden, verven zal ik het dus niet.

Bovenstaand herken ik overigens niet :)

 
Het krijgen van grijze haren is gerelateerd aan stress. Ik had iets soortgelijks toen ik een andere baan vond, toen kon ik geen enkele grijze haar meer vinden, terwijl de voeding hetzelfde was gebleven.

 
Quote:
Ik ben 47 en nog steeds niet grijs, vraag me niet waarom... Het is mij een raadsel hoe het nou precies "zit" met het grijze haren verhaal. Vind het overigens niet erg om grijs te worden, verven zal ik het dus niet.


Ik "verf" het niet alleen voor de kleur. Henna is een natuurproduct en is heel verzorgend voor je haar. Je krijgt er stralende zachte haar van. Roos en alle onaangenaamheden verdwijnen ook door het gebruik van henna.

Als ik een man was zou ik mijn haar ook niet verven hoor. Grijs en rimpels vind ik ook niet erg om te krijgen. Maar wel naar mijn 50 svp.

Quote:
Het krijgen van grijze haren is gerelateerd aan stress. Ik had iets soortgelijks toen ik een andere baan vond, toen kon ik geen enkele grijze haar meer vinden, terwijl de voeding hetzelfde was gebleven.


Het kan dus toch. Ik dacht dat het een definitief proces was. Ik heb wel heel veel stress gehad. Maar kan niet zeggen dat ik nu geen stess meer ervaar. Ik heb er nog wel een paar gevonden hoor. Als het omgekeerde proces zich voor duurt dan verwacht ik dat de laatste haartjes binnenkort ook verdwijnen.

 
Noor,

ik ben tijdje geleden bij een lezing geweest van ontgiftende baden oa.

de vrouw die lesgaf deed het nu ruim een jaar, ze zei ik ga door tot al mijn grijze haren weg zijn. volgens haar had het ook te maken met afvalstoffen.

De kapper had al tegen haar gezegd heb je je haar gespoeld je oude haarkleur komt weer terug ze had al stuk minder grijze haren.

 
Mijn haar wordt ook langzamerhand (heel langzaam) weer donkerder. Ik ben ongeveer 15 jaar geleden begonnen met grijs te worden, ben nu 51 jaar. Ik had er zelf totaal geen problemen mee en heb mijn haren (op 1x een kleurspoeling na) nooit geverfd. Het is zo'n een rotzooi voor je haar. En bedenk je dat je het niet alleen op je haren krijgt he, het trekt via je huid naar binnen. En die huid zit wel erg dicht op je hersenen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt er verf op te smeren. 8O

Lia

 
Misschien dat iemand het hier weet, heb je henna in verschillende kleuren of is de rode variant de enige natuurlijke kleur henna?

 
Quote:
Misschien dat iemand het hier weet, heb je henna in verschillende kleuren of is de rode variant de enige natuurlijke kleur henna?


@Wommes

Enige kleur van henna is rood. Je kan er ietsjes mee spelen door gebruik van natuurlijke ingrediënten aan toe te voegen. Zo bewaar ik altijd mijn granaatappel schillen. Die laat ik drogen en dan zijn ze onbeperkt houdbaar. Wanneer ik henna zet dan kook ik die schillen en gebruik daarvan het water. Het schijnt dat je daar een extra diepe rode kleur van krijgt. Zo maakt walnoten schillen je haren donkerder en kurkumma weer wat lichter.

Verpakkingen die een kleur geven die ver weg van rood tinten staan zijn altijd gemengd met chemische spul.

Ik haal altijd mijn henna bij een natuurlijke winkel. In een doorzichtige verpakking met geen enkele toevoeging.

http://www.beautygloss.nl/2011/03/26/henna-grijsdekking-rood-haar/

 
Quote:
Mijn haar wordt ook langzamerhand (heel langzaam) weer donkerder. Ik ben ongeveer 15 jaar geleden begonnen met grijs te worden, ben nu 51 jaar. Ik had er zelf totaal geen problemen mee en heb mijn haren (op 1x een kleurspoeling na) nooit geverfd. Het is zo'n een rotzooi voor je haar. En bedenk je dat je het niet alleen op je haren krijgt he, het trekt via je huid naar binnen. En die huid zit wel erg dicht op je hersenen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt er verf op te smeren.


Ik heb twee keer in mijn leven haar geverfd. Ik heb daar ook zo;n spijt van. Voor de rest heb ik altijd henna gebruikt. Dat is een super product. Ik gebruik het ook meer voor de verzorging. Zo ook voor mijn dochtertje.

Ik ben vandaar erg vroeg opgestaan en heb haar koppie helemaal schoongemaakt. Het is nogal een karwei om het uit je haar te krijgen hihi. Maar de resultaat is echt waanzinnig. Ze heeft droog pluizig haar en krullen! Vandaag was het super zacht en had hele mooie natuurlijke krullen zonder al die zogenaamde styling producten

 
bedankt voor jullie reacties. Eigenlijk is de conclusie dat je aan je haar kan zien hoe je gezond je van binnen bent.

Ik heb altijd geleerd dat door het smeren van olijfolie je geen grijze haren krijgt. Nu is het zo dat ik de laatste maanden regelmatig een half kopje olijfolie met appelazijn drink. Dit als vorm van probiotica. Het werkt ontzettend goed voor mij darmen. En al die andere vetten erbij gerekend kan ik toch wel zeggen dat mijn huid en haar een behandeling krijgen die je niet eens in de duurste salon tegenkomt.

 
@ Noor,

Ik heb begrepen dat er in henna grote

hoeveelheden jodium kunnen zitten.

Weet jij hier iets van?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan