Ik ben aangekomen.

Jp

Bedankt voor de informatie. Ik heb op de site gekeken en werd een beetje duizelig van al die cijfertjes. Ik ben niet iemand die callorien, vetten etc. wil tellen. Dus denk niet dat het geschikt is voor mij. Verder prima site om meer over voeding te leren.

@Poekie

Lijkt me lekker die melk smoothie recept. Eens kijken wat ik er van kan maken.

@dennis

Erg duidelijk. Fijn om te horen dat je niet zomaar in de vetverbranding komt. Doet me denken aan het south beach dieet. Daar worden ook alle suikers en koolhydraten verbannen en de kilo's vlogen er letterlijk af. Toen ik mijn eigen voedingspatroon weer opnam toen bleven de kilo's ook weg. Dus denk dat ik nog te veel koolhydraten eet. Ik zal de topic doornemen.

@ fastsnotbad
Quote:
Om de dooie donder niet! Voor jou begint het helingsproces nu pas


Je hebt me echt laten lachen hoewel ik wel inzie dat dat niet de bedoeling is.

Wil je alstublieft solliciteren bij het uwv als keuringsarts. Want bij hun zijn we niet ziek en zit het tussen onze oren.

Fijn om te horen dat de stofwisseling niets te maken heeft met het aantal eetmomenten.

 
Hallo vivian,

Ik krijg standaard een injectie gelijk na mijn bevalling. Ik weet niet eens wat er in zit. Maar het dient tegen hevig bloedverlies omdat ik supersnelle bevallingen hebt. Nu ik er zo op terugkijkt is dat ook niet echt een normale proces. Hoewel ik daar wel heel erg blij mee ben :D Dat begrijp je als mama denk ik wel. Maar nu je er over begint kan het wel een oorzaak zijn dat het opeens heel snel slechter met me ging.

Hoe kan ik weten dat er iets is met mijn schildklier. Die is heel vaak getest en daar is nooit iets bijzonders uit voortgekomen. Nu begrijp ik dat de bijnieren en schilklieren dus samen werken. En dat als de ene ontregeld is, dat de andere ook ontregeld is. Maar veel wijzer word ik er niet van.

Ik ben een grote liefhebber van vis dus dat word hier ook vaak gegeten. Maar zal kijken wat die jodiumdruppels voor me gaan doen.

Wat fijn dat je blozend en tevreden door het leven gaat. Geniet ervan.

 
Neem je toevallig kokos olie als verandering? Ik kwam hier erg van aan ondanks weinig koolhydraten en calorieën per dag. Ik ben er waarschijnlijk allergisch voor. Dat is tenminste wat ik vind op het internet. Ik ben sowieso allergisch voor veel noten. Wat ook kan zijn is dat je het beter doet op dierlijke vetten ipv plantaardig. Dat is in elk geval mijn ervaring bij mijzelf. Misschien geld het voor jou ook, kwestie van proberen. Ga je nu de jodium er bij nemen? Ik hoor graag wat dat met je doet straks. Het is erg vervelend om aan te komen, zeker als je dat al snel hebt. Toch om de boel te laten draaien denk ik dat je de vetten nodig hebt. Ik zit hier zelf ook mee te stoeien. Ben veel afgevallen een tijd geleden en wil niet weer zo dik zijn. Toch voor mijn gezondheid moet ik het een en ander betreft voeding echt gaan aanpakken. Hoe dan ook, ik vind het zelf dus ook erg spannend..

 
Wij gebruiken vooral veel olijfolie en bak in boter en soms gemengd met olijfolie. Ik wil nog wel kokosolie kopen omdat deze beter bestand is tegen hitte. De verbrandingsgraden van olijfolie is 130 graden. Als je dan vocht toevocht dan verbrand de olijfolie niet aangezich water een kookpunt heeft van 100 graden. Dus op die manier los ik het op.

Ik wil wel jodiumdruppels gaan gebruiken. Maar voordat ik dat doe wil ik heel goed onderzoeken of het voor mij noodzakelijk en nuttig is.

 
Bijkomen door vet eten is mij niet bekend Noor. Zelf ben ik er alleen maar van afgevallen en ik eet echt veel vet. Wel minder koolhydraten dan voorheen. Je gaf zelf ook al aan dat je die misschien nog wat moest beperken. Lijkt me dan ook wijs. In mijn ogen zijn de goede vetten echt niet de oorzaak van aankomen.

Je kunt ook KELP gebruiken voor jodium. Zelf heb ik kelptabletten van Nature's Way bij Iherb besteld. Ik vind ze fijn. Mike heeft mij bijnierconcentraat aangeraden maanden terug en dit slik ik ook nog. Voel ik me erg goed bij.

Succes!!

 
Hi Noor,

Om meer te begrijpen over hetsamenspel van de bijnieren en schildklier vind ik de site v dr rind n goede. zie hier

Mijn internist heeft mij n paar jaar schildklier medicatie laten slikken.. het hielp niet, en nu achteraf bezien komt dit doordat mijn bijnieruitputting mijn primaire probleem was. Door die medicatie zijn mn bijnieren toentertijd juist verder achteruit gegaan. Beetje jammer!

 
@ Noor, als je mijn tabel gebruikt kan je zeer snel het een en ander invullen, de tabel is alleen nog een beetje beperkt. Veel cijfers in die tabel, maar je hoeft alleen de kolom met het aantal porties in te vullen.

Maar ik ben van de cijfers en ik begrijp meteen als je het niks vindt.

@ marianu, Haydarpasa en andere nieuwsgierig en cijfergekkies :wink: zie:

https://www.fatsforum.nl/topic/voedingswaarde-tabel-excel

 
@Lay

Ik heb de laatste twee dagen helemaal geen kookhydraten meer ingenomen. En alle zuivelprodukten gecontroleerd. Blijkt tocht dat ze meer suikers bevatten dan wat ik had gedacht. Dus daar ligt het probleem. Als je die dan in grote mate inneem dan krijg je ongewild te veel suikers binnen. Vandaar dat ik tot grote ergenis van mike over ben gegaan op magere kwark. Daar zit in ieder geval geen suiker in. Ik heb geleerd dat ze wel veel eiwitten bevatten, goed voor een lange verzadigd gevoel. Nu ik dat zo de laatste twee dagen doe. Is er 1.5 kilo er af gegaan. Daar ben ik dus superblij mee :)

Dus op naar zelfgemaakte melk smoothies. Ik had ook een volle yoghurt met mijn livelingssmaak honing. Blijkt dit toch geen honing te zijn maar, bakkers honing. Google legde uit dat het een zelfgemaakte siroop is. Dus dat is ook weer zo'n commerciële verkoop strategie. Liegen en bedriegen zit niet in mijn aard. Dus als ik lees dat er honing in zit dan ga ik er ook van uit dat er honing in zit zoals de natuur die heeft gemaakt. Terwijl ik dit typ weet ik hoe onnozel dat klinkt want we worden voordurend op een dwaal spoor gezet.

 
Hoi Noor, ik ben ook van de volle kwark afgestapt nadat ik zo was aangekomen.

Volle yoghurt gaat bij mij dan weer wel (maar ik neem er geen honing in).

 
@ Noor

In pure kwark zitten sowieso nauwelijks koolhydraten, 3,5% in magere, 3% in halfvolle en 2,6% in volle kwark. Hoe voller het product, hoe minder koolhydraten per gewicht. Stel dat je een halve bak kwark in 1x opeet, dan krijg je amper meer dan 5 gram koolhydraten binnen. Moderne op smaak gebrachte kwark kan wel meer koolhydraten bevatten, maar dan betreft het toegevoegde suikers. Kijk zelf maar op sites als deze waar je een zoekopdracht kunt invullen:

http://www.voedingswaardetabel.nl/

http://www.calorielijst.nl/

 
Beste Noor,

Met betrekking tot de injectie die ik kreeg was het een hormonale injectie met als doel de placenta los te laten komen. In Vlaanderen is het het protocol dat dit meteen moet gebeuren.

Zelf heb ik in het nagesprek aangegeven dat ik lichamelijk heel wat klachten had en gevraagd of dit van de injectie kon zijn. De gynaecoloog ontkende dit en daarna ben ik als Sherlock Holmes op Nederlandse sites gaan googlen. Het frappante was dat ik hierop de bijsluiter van het hiervoor meest gebruikte synthetische hormoon met alle bijwerkingen aantrof. 90 % van de klachten herkende ik hiervan en vandaar dat ik dit verband legde.

Met betrekking tot de schildklier ging het als volgt. Zelf kreeg ik een opvallend opgezwollen en gevoelige hals- en nekstreek. Een coltrui zat niet langer lekker en ik zag er letterlijk lelijk mee. Liet ik dus in de kast liggen. Om de reden dat ik rond de 40 zat, had ik het vermoeden dat dit mogelijk het begin van de overgang kon zijn tot ik het boekje " de Gezonde Voedingswijzer " van de Engelse natuurgenezer Kirsten Hartvig onder ogen kreeg.

Zij legde hierin een verband tussen inname van jodium en de stofwisseling en maakt melding dat een jodiumtekort leidt tot een vergrote schildklier, gewichtstoename, lusteloosheid, obstipatie, een droge huid en droog haar. Toen viel bij mij letterlijk het kwartje om de reden dat wij al jaren zeezout en relatief veel vlees ten opzichte van vis en eieren nuttigden,....

 
Bedankt voor de uitleg viviane. Ik heb dan een ander soort injecties gekregen. Ik heb zelf niet het gevoel dat mijn schildklier problemen heeft. Heb ook geen last van mij nek of hals. Maar goed moet er maar aan geloven dat je bijnieren en schildklier samen werken. Wij eten trouwens wel veel vis en eieren en tot voor kort ook normale keukenzout met jodium. Als het geen kwaad kan dan ga ik jodiumdruppes gebruiken. Maar moet nog eerst het een en ander uitzoeken.

 
Verder beste leden. Ik heb de oorzaak gevonden waarom ik zo snel ben aangekomen.

Ik heb in de ochtend een broek gepakt die vorige week lekker ruim zat. Vandaag paste ik deze totaal niet. Dit zat met totaal niet lekker. Want hoe kan ik nou in een week zo;n enorme grote verschil in gewicht krijgen. Op z'n minst gaat je kleding eerst strakker zitten. Sinds twee dagen ben ik ook weer begonnen met appelazijn. En sinds die dag ben ik ook aan het rennen naar de wc. Deze twee dagen zijn er ook 2 kilo afgegaan. Ook weer zoiets wat ik niet kon verklaren. Het lichtje brand niet snel bij mij Maar........ hé hé.

Aan het eind van de dag kwam ik er achter dat ik afgelopen week erg royaal bent geweest met de zoutflush om mijn darmen in beweging te krijgen. De oorzaak van mijn enorme gewichtstoename komt door dat ik te veel vocht vast hou. Voor mij voorlopig dus even geen sole meer en veel appelazijn. Een beginnersfoutje :oops:

 
Nogmaals dank je wel dennis. Ik heb nu al een stuk minder angst en ga gewoon weer vrolijk verder met rijkelijke vette voedingen.

Lievergezond.

Het blijft lastig om in het begin de juiste balans op te maken.

 
Hoe gaat het nu er mee Noor? Ik merk dat als ik zout neem ik ook veel vocht vast houd. Dat gewicht verdwijnt pas na een kleine week. Heel vervelend, ik neem nu nog wel wat zout maar doe het heel rustig aan. Misschien is het teveel voor mijn lichaam om het te verwerken op dit moment. Ik denk wel dat we wat zout nodig hebben. Heb je al weer een poging gewaagd?

 
Nou het gaat heel goed. Ik ben helemaal van mijn constipatie af sinds ik meer vetten ben gaan eten. Ik zat hiervoor helemaal verstopt. En heb alle hulpmiddelen wat je maar kan gebruiken in huis om maar naar de wc te gaan. Gelukkig ben ik er snel achter gekomen dat mijn toegenomen gewicht kwam door te veel zout en niet door de vetten. Ik nam ook zout water flush in. En dat heb ik best vaak achter elkaar gedaan.

Dus ben vrolijk aan de vetten. Vroeger at ik zowat de hele dag door. En dat is ook hoe ik geleidelijk aan ben aangekomen. Ik ben nu door de volle producten eigenlijk de hele dag verzadigd. En heb geen behoefte meer aan eten gedurende de dag. Met moeite neem ik wat hapjes van het avond eten. Voel me energiek en niet meer zo opgeblazen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.065
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan