iemand tips bij een Triggerfinger?

Babbe

Well-known member
Bij mij is het dan een triggerduim! Ontstoken buigpees van de handpalm naar de duim,het duimkootje "knakt"en dat is en heel pijnlijk gevoel!
3 mnd geleden rechterarm gebroken en gips gehad,waardoor ik meer met links moest doen,mogelijk daardoor overbelast? Was bij valpartij op beide handen gevallen,maar links was geen breuk op foto te zien. Daarna alsmaar oplopende pijn.
Huisarts biedt corticosteroïde injectie(s) aan en als dat niet helpt een operatie.
Beide wil ik (nog) niet....
Heb nu zelf spalk om duim en pols sinds een week,zo geen pijn en de duim kan nu niet buigen,masseer met Arnica gelei. Als ik de spalk afdoe e de duim wil buigen is het nog knak en au!
Neem verse gember-en curcuma wortel,colloidaal zilver, Ribes Nigrum capsules,behandel het alsof het een ontsteking is,WAT zou ik verder nog kunnen doen?
Als niets helpt: hoe slecht is die cortisone-injectie?
iemand ervaring?
Babbe
 
Hoe slecht denk je dat een cortison-injectie is? Hoe zit het met je gezonde verstand? Ik ken een meisje dat regelmatig in het ziekenhuis deze injecties laat zetten in haar been en daarna gruwelijke spierpijnen ervaart. Mijn eigen vader heeft dit in het verleden in zijn elboog gehad en had precies dezelfde ervaring.

Mike
 
Vervelend Babbe, ik zou ook niet de cortison injectie laten doen. Arnoiac kun je ook innemen of nog beter is traumeel. Verdee voor de pin cbd olie innemen en cbd balsem erop smeren dat werkt ook pijnstillend.
 
Van traumeel had ik nog nooit gehoord,dat ga ik zeker proberen!
Cbd olie gebruik ik al een jaar dagelijks. (en nou mijn gezonde verstand nog volgens Mike)
 
Ik ben poos geleden ook bij de huisarts geweest vanwege pijn in beide voeten. Na lang of liggen zitten lukt het haast niet om op een normale manier te lopen omdat enkel buigen zeer doet.
Ben er toch mee Nasr de fysio gegaan. De huisarts zei dat het in mijn gewrichten zit. Maar de fysio geeft aan dat het overbelasting is van spierpijn.
Heb ik nu ook in mijn arm die ik nauwelijks kam bewegen. Ook bij mij zijn injecties voorgesteld die ik geweigerd heb tot ergernis van de huisarts.
Fysio voelt de spieren na en laat mij op een poster zien waar trigger pointe zitten en met welke spieren dat in verbinding staat. Ik laat de fysio dan ook dry needling doen. Dan prikt ie met een klein accupentuur naaldje in een spier. Niet helemaal een pijnloze behandeling. Maar daarna is het beurs maar een stuk beweeglijker doordat de doorbloeding weer op gang komt. Misschien een idee?
Er word in elk geval geen zooi in je lijf gespoten. Wel op letten dat je een ervaren therapeut hebt die deze behandelingen doet.
Bij mij hielp smeren met van alles helemaal niks.
Pijn in de voeten begon tijdens de vakantie. Ik liep elke dag op slippers en in het mulle zand.
Spiertjes overbelast. Evenals hamstring on mijn linker been die nog behandeld moet worden.
Doet tot in mijn knie holte en kuit zeer.
 
Zal acupuctuur proberen als ik zo niet verder kom.
Gisteren met Traumeel begonnen ( drogist had het zowaar gewoon op voorraad)
Nu gebeurde gisteren dat ineens mijn ring-en middelvinger ook in gebogen stand bleven staan,zo raar! dat is nu (nog) niet pijnlijk.
Nu ik mijn duim niet meer kan gebruiken door de spalk doe ik dingen met die 3 vingers,zoals: een pan van het gas tillen,veters strikken etc. Dus die overbelast ik,zo blijf je aan de gang.
Weet ook niet hoe lang in de spalk zal omhouden,heb hem alleen met douchen af en doet de duim nog zeer,maar die hele aanhechting van de duim in de handpalm krijgt zo wel rust en lijkt minder pijn te doen,ga er toch nog maar even mee door.
Maar Binc: ook lastig en pijnlijk om het in je voeten te hebben en ook in je arm!
Gek hè dat huisartsen gepikeerd zijn als we hun spuiten niet willen!
Wordt jouw fysio ( deels) vergoed vanuit de Alternatieve Geneeskunst ( aanvullende verzekering) ?
 
Arnica is top, Spiroflor hier waarschijnlijk beter. (beide kruidengeneeskunde)
Traumeel is een soort van combi van beiden, alleen dan Homeopathisch. (dus een verdunning)
Je kan ze ook allemaal tegelijk gebruiken.
 
Die pijn in mijn voeten komt door de spieren in mijn benen.
Het staat allemaal met elkaar in verbinding. Je kan pijn in je grote teen hebben en de oorzaak daarvan kan bv een spier in je kuit zijn.
Ik krijg idd alles vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Had gehoopt dit jaar af te kunnen met alleen de basis maar dat zit er helaas nog niet in.
Weet jij 100% zeker dat het vanuit je gewrichten komt?
Of is dat een aanname?
Die huisarts die de injectie voorgesteld heeft kan de boom in wat mij betreft. Ik begin er echt niet aan. Maar dat wat de fysio doet is geen accupuntuur. Maar het zijn wel dezelfde naaldjes die ze gebruiken om de spierspanning weg te prikken.
Op onderstaande link zie je een plaatje waar je pijn kan hebben. Daar waar de kruisjes staan is het punt waar geprikt word omdat daar de pijn vandaan komt.

http://www.rugklachten-dorn.nl/klachten-door-triggerpoints

http://www.art-health.nl/wat-doen-wij/dry-needlingtriggerpoint

 
Wat je ook nog kunt nemen is gelantine van Great lakes.
De groene variant is oplosbaar in warme en koude dranken. Google maar eens wat het voor je lijf kan doen.
 
Die groene Great lakes neem ik sowieso al een tijdje,heb slecht haar en nagels en dacht dat dit wel zou helpen. Lees ik in een topic dat iemand er mee gestopt was het te nemen en toen GEEN haaruitval meer had,gek,dacht dat dat er juist voor zou helpen....
Maar nu hoop ik dat helpt voor mijn duim.
En nee,ik weet niet of het uit mijn gewrichten komt,ik weet niet of het te maken heeft met mijn val,OF dat die duim anders OOK wel zeer zou zijn gaan doen.
 
Nog nooit gehoord dat je haaruitval kan krijgen van gelantine ?
Lijkt mij dat haaruitval ergens anders door komt. Nog beter is natuurlijk botten bouillon.
Dan heb je ook de benodigde mineralen.
 
nee,dat was het niet,er was iemand op dit forum die die groene bus Great lakes gebruikt had ( het was een man) en toen hij er mee stopte merkte hij dat hij geen haaruitval meer had,maar geen idee in welk topic ik dat tegenkwam,zit hele avonden hier te lezen en kan nooit meer wat terugvinden...
 
Ik denk dat je het bericht van mark bedoeld welke hij op 6 januari heeft geschreven?
Als ik het goed begrijp kreeg hij geen haaruitval van de gelantine maar doelt hij op zijn schildklier.
Als ik zijn bericht verkeerd begrijp dan zal het vast toegelicht worden.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/page/82/


Maar hoe ziet je voeding er verder uit?
Welke supplementen gebruik je?
 
wat goed Binc dat je het bericht van Mark gevonden hebt,die bedoelde ik dus! Dan had ik vast verkeerd begrepen van de gelatine.
Ik blijf het gebruiken en neem evengoed dagelijks bottenbouillon.
verder ga ik het niet over haaruitval hebben want dat is off topic,eerst maar eens de pijn in mijn duim bestrijden!
Heb nu 2 dagen de spalk er af en gebruik de duim weer,maar weet niet of het verstandig is want bij buigen doet het nog steeds zeer,ik kan hem ook niet meer helemaal buigen.
 
Hoe ziet je voedingspatroon er verder uit? Alleen bouillon?
Welke supplementen neem je?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan