Iemand ervaring met hypothalamus/hypofyse concentraat?

Koraal

New member
Ik ben pas met dit concentraat begonnen, maar ik kan weinig ervaringsverhalen vinden op het internet. Ik ben heel benieuwd of hier mensen zijn die er profijt van hebben gehad, en in welk opzicht er dan verbeteringen zijn.

Ik heb ME met immuundeficiënty, en vanaf het begin van mijn ziekte had ik het idee dat de klachten veroorzaakt werden doordat mijn zenuwstelsel hyperactief was geworden.
Na jarenlang therapieën gevolgd te hebben om zo Zen mogelijk te worden, functioneer ik weer iets beter, maar ik denk dat mijn lichaam wat ondersteuning nodig heeft.

Op dit forum las ik over bijnierconcentraat. Jaren geleden is bij mij vastgesteld dat ik uitgeputte bijnieren heb. Ik ben een paar weken geleden met bijnierconcentraat begonnen. Ik merk subtiele veranderingen op. Er is meer rust in mijn hoofd, en ik herstel eerder van stress.

Ik las ergens dat als je uitgeputte bijnieren hebt, het verstandig is om ook hypothalamus concentraat te slikken. Er zijn veel theorieën over ME, een ervan is dat het wordt veroorzaakt door een verwarde hypothalamus. Daarbij heb ik ook de diagnose ADHD, en daarbij produceert de hypofyse oa te weinig dopamine. Daarom leek het me goed dit ook te proberen.
Wat ik op dit moment vooral merk, is dat ik meer slaap sinds ik dit slik. Maar dat kan natuurlijk ook door het extreem warme weer komen.

Zijn op dit forum mensen die hypothalamus concentraat of hypothalamus/hypofyse concentraat slikken, en/of er meer kennis over hebben?

Bedankt voor het lezen alvast!
 
PS: als mensen dit concentraat hebben geprobeerd en juist minder positieve ervaringen hebben, ben ik hier natuurlijk ook benieuwd naar.
 
Koraal,
weet je waar dit forum voor staat?
Je hebt het over middelen die je hormonen in evenwicht moeten brengen, de basis om je hormonen te voeden is veel verzadigd vet.
De middelen waar je het over hebt ken ik niet(goed).
Begin bij de basis en ga goede voeding tot je nemen en kijk dan of je nog toegevoegde supplementen nodig hebt of eet je al gezond?
Hier kun je zien wat wij hier gezonde voeding vinden: www.voedingisgezondheid.nl en is gebaseerd op eeuwenoude tradities.
 
Ik heb dat geslikt Koraal (nadat het getest was voor mij Marijan).
Ik kan je er echter niet over vertellen, want ik heb nooit gemerkt dat ik een hypofyseprobleem had en ook nooit dat het daarna beter ging.
Veel dingen zijn ook lastig te merken, zeker als je veel verstoringen hebt. Dan merkt je die paar procent verbetering hier en daar niet.
Ik denk aan de ene kant dat je dit soort dingen best wel gewoon kan nemen, want vroeger aten ze ook het hele dier, aan de andere kant stond het niet iedere dag op het menu, want zo groot zijn die dingen niet en dan nog delen door bv 30 man of zo. Ik zou een goede therapeut zoeken om jou daarin te begeleiden. Een keer per maand een pilletje kan geen kwaad lijkt me, maar helpt ook niet echt en wie weet heb je het wel in een combo nodig.
 
Bedankt voor de reacties!

Marijan, ik eet heel gezond. Het eerste waar ik naar keek toen ik klachten kreeg, was mijn voeding. Ik heb altijd interesse gehad in hoe een mens op voeding reageert. In het stuk over bijnieruitputting las ik ook dat voor mijn verzadigde vetten juist goed zijn. Ik eet wel genoeg vet, denk ik. Maar ik zal er nog eens naar kijken. Goed dat je me er op wijst.

Naief, ik denk dat in concentraat meer bijnier/hypofyse/hypothalamus zit dan je binnen krijgt als je het hele dier eet, omdat het extract is. Toen ik begon met bijnierextract merkte ik ook echt verbeteringen, nadat ik begon met hypofyse/hypothalamusextract ging het juist slechter. Daar kunnen natuurlijk ook andere oorzaken voor zijn, en het is inderdaad lastig omdat ik veel verstoringen heb, om te achterhalen wat nu door wat komt.
 
Als iemand een goede arts/therapeut kent die mensen begeleid met het aanvullen van hormonen, die met dierlijke hormonen werkt, houd ik me aanbevolen. Google heeft me niet echt iets opgeleverd. Ik woon in de Randstad.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan