Iemand al ervaring met Adrenal Cortex?

Het merk ziet er goed uit. Ik heb er geen ervaringen mee. Hier verdere informatie over het supplement:

http://www.nutri-meds.com/v/vspfiles/templates/NutriMeds/adrenal-guide.pdf

Omdat jij al een hoog adrenaline niveau hebt is dus de Andrenal Cortex beter voor je.

Ze hebben 3 verschillende Andrenal producten:

We carry three different adrenal products:

Whole Adrenal Tablets: Tablets contain 80 mg of whole, desiccated bovine adrenal, with no fillers. They contain Dicalcium Phosphate (the binder that holds the tablet together) and a light pharmaceutical glaze that makes the tablet easier to swallow.

Adrenal Cortex Plus Tablets: Tablets contain 100 mg of raw adrenal cortex concentrate, 250 mg of Vitamin C, 20 mg Raw Anterior Pituitary Concentrate, and 10 mg of Raw Pineal Concentrate. Other ingredients are Dicalcium Phosphate (the binder that holds the tablet together) and a light pharmaceutical glaze that makes the tablet easier to swallow.

Adrenal Cortex Capsules: Capsules contain 250 mg of 100% raw desiccated adrenal cortex, with no other added ingredients or fillers. Our capsules are gelatin, made from the same organic animal stock as our supplements.

Although there are small amounts of other ingredients included with the Adrenal Cortex Plus Tablets, the key difference between the Adrenal Cortex Plus Tablets and Adrenal Cortex Capsules is that the Adrenal Cortex Capsules contain 250 mg of adrenal cortex and the Adrenal Cortex Plus Tablets contain 100 mg of adrenal cortex. The capsules contain 2.5 times the amount in the tablets, and not everyone needs that much.

Over de tabletten met 250 mg, zeggen ze dat niet iedereen zoveel nodig heeft. Maar je kunt het uit proberen, of de gelatine tablet openmaken en de helft of een kwart pakken met wat botten bouillon. De andere driekwart of de helft bewaren in de koelkast en de volgende dag of op een volgend schema van de dag nemen.

Wat betreft gelatine, dat is juist goed. Want gelatine verbetert de klieractiviteit in het lichaam. En de gelatine in dit merk is from free-range sources.

 
Dat is zo, die gelatine is inderdaad goed. Bedankt voor je uitleg. Ben erg benieuwd wat dit supplement gaat doen. Mijn vriend heeft wel veel baat bij de Adrenal, maar hij is ook absoluut niet gejaagd.

 
San

Ik ga je ff volgen

Je zult denk ik al snel merken hoe of je je voelt met de cortex

Ik voel me met de adrenal direct opgejaagd,heb jij dat ook?

Heb nu ff geen geld voor de cortex,ook omdat ik niet zeker weet of dat wel goed valt

 
Die cortex is idd duur Danielle. Ik word ook wel gejaagd v/d adrenal, ben sowieso gejaagd. Lage bloeddruk en hoge hartslag. Ik wacht ook nog heel even met bestellen.

Heb je mailadres trouwens, zal je zsm mailen :)

 
Weet je dat jullie me heel erg aan het denken zetten !!!

Ik heb namelijk in 2003 thyreoidum geslikt vanwege super lage waardes FT4 en FT3 bij urine-onderzoek. Maar dat ging helemaal niet omdat ik bijna gelijk hartkloppingen etc ervan kreeg. Arts dacht door overdosering.

MAAR ik slikte ( door zelfde arts voorgeschreven ) ook cytozym AD voor mijn bijnieren.....

Zou best kunnen dat ik door de cytozym me zo hyper voelde en helemaal niet door de thyreoidum !

Hmmmmm

 
Ja ik slik sinds kort ook adrenal en word er ook gejaagd van. In het boek van Wilson over bijnieruitputting gaat het ook over bijnierschorsextract. In de schors wordt cortisol geproduceerd (antistress), in de hele bijnier heel veel hormonen, waaronder adrenaline wat juist op de vecht-vluchtreactie werkt. Ik vraag me nu af of het wel goed is om ermee door te gaan aangezien vecht-vlucht nu juist is wat je niet wilt met bijnieruitputting.

 
Als je gejaagd wordt van Adrenal kun je er beter mee stoppen en overschakelen op bijnierschorsextract denk ik. Ik ben ook gestopt met de Adrenal, heeft op mij hetzelfde effect als koffie.

 
Ik gebruik sinds een aantal dagen Adrenal Cortex van Nutricology (3 x daags een capsule van 250mg) en voel niet meer de opgejaagdheid van de Adrenal, alhoewel dat ook kan komen doordat ik net een weekje zonnige vakantie achter de rug heb. ;-) Ik kan er nog niet veel van zeggen, maar wellicht over een paar weken wel. Ik hou jullie op de hoogte.

 
Lastig om te beantwoorden. In de eerste plaats weet ik niet waar ik precies op moet letten. Dus subtiele veranderingen kan ik hebben gemist. Ik heb in ieder geval geen schokkende veranderingen meegemaakt. Het enige dat me opvalt is dat ik af lijk te zijn van het gejaagde/gestresste gevoel. Ik ben rustiger in mijn hoofd en kan de boel beter de boel laten als er dingen niet lekker gaan. Maar of het van de Adrenal Cortex komt? Geen idee. De afgelopen tijd ook relatief veel vakantie gehad, dus dat kan ook meespelen. Sorry dat ik niet specifieker kan zijn.

 
Adrenal Cortex van Nutricology is goed spul van betrouwbare bron. 3 x daags een capsule bij de maaltijd, althans dat doe ik. Ik heb begrepen dat dat zo'n beetje de max dosering is. In Nederland kan je het het goedkoopst krijgen bij Vitamientjenodig.nl. Als je een creditcard hebt dan is iHerb.com het goedkoopst.

 
die zijn nog duurder dan de Cytozyme AD, die kosten bij iherb.com 180 stuks voor $48 en Adrenal Cortex 100 voor $51.23

 
maar cytozym AD is toch niet alleen een bijnier-cortex supplement ? Ik dacht dat cytozym AD meer te vergelijken is met adrenal ??

 
volgens mij heb je gelijk, maar waarom is de Adrenal Cortex dan zoveel duurder terwijl volgens dit forum de Adrenal toch de voorkeur heeft.

Mike schreef: De bijnierschors (adrenal cortex) produceert aldosteron en cortisol. De medulla onder de bijnierschors produceert adrenaline. Aangezien ik een voorstander ben van hele supplementen en geen isolaten raad ik je de glandular van de medulla en cortex aan.

Mike

 
Adrenal Cortex is alleen de buitenste 3 lagen van de bijnier (ook wel bijnierschors genoemd) en niet hele bijnier zoals bij Adrenal. Zie ook dit artikel op Wikipedia. Het extraheren van alleen de bijnierschors is blijkbaar een lastig klusje waardoor deze veel duurder is dan gewone Adrenal. Maar goed, als je van Adrenal opgejaagd wordt door de adrenaline die erin zit, dan is Adrenal Cortex een uitkomst om toch de bijnier te supporten.

 
Cytozyme-AD is neonataal bijnierextract. Ik kan het even zo snel niet vinden, maar ik vermoed dat het bijnierextract is van pasgeboren runderen.

 
Enkele weken geleden spontaan besloten weer Adrenal te proberen en wonderwel geen gestresst/opgejaagd gevoel meer. Ook geen wonderbaarlijke voordelen waar ik me van bewust ben, maar dat adrenal nu geen gestresst/opgejaagd gevoel geeft is een teken dat het beter gaat met mijn bijnieren denk ik. Ik maak het laatste potje nog op (3 capsules per dag) en dan koop ik geen nieuwe meer. Ik vertrouw voor mijn verdere heling op WAP-voeding en later op lever- en galblaaszuiveringen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan