I-lady {spijsverteringsproblemen}

Hoi I-lady,


Ik ben nieuw hier op het forum. Ik moet mezelf eigenlijk ook nog voorstellen :)

In ieder geval las ik je verhaal en dat is heel herkenbaar.

Denk dat je er rekening mee kan houden dat je nog steeds in een overlevingssituatie zit en dan kan je sleutelen met voeding en supplementen wat je wil (helpt vaak ook wel een beetje) maar de echte oorzaak pak je niet.

Ik heb ook een jeugd gehad met veel stress en trauma's.

Ik ben nu 34 jaar.

De inspanningstolerantie herken ik ook. Dit komt gewoon omdat je al heel heel heel erg moe bent.

Ik ben heel erg ziek geweest. Echt heel erg ziek. Ook bijnieruitputting (uiteraard).
Ik merkte dat het belangrijkste was goed slapen en uitrusten. En dat lukte me natuurlijk juist niet want ik was altijd op mijn hoede en elk ding wat ik doe in de wereld geeft stress (het systeem blijft dus stress geven).

Wat mij heeft geholpen is heel veel therapie. Pesso therapie en PRI therapie. (4 jaar lang en dit was ook echt nodig!)

Verder helpt mij de Wim Hof methode. Door zijn ademhalingsoefening begon mijn lichaam eindelijk te ontspannen. Het koud douchen geeft me wat kracht en een sterker immuunsysteem.

Ik heb zonder overdrijven denk ik zo'n 3000 euro uitgegeven aan supplementen en therapieën. Het hielp niet omdat mijn sympathicus enorm domineerde.

Dit zag ik eerst allemaal niet in. En ik ben zelf diëtiste en orthomoleculair therapeut. Dus kon het niet uitstaan dat mijn gezonde voeding en supplementen niet werkten.
En bleef het tevergeefs proberen.

Uiteindelijk ben ik onder ogen gekomen dat ik vol met stress zit. Vol met jeugdshit. En dat ontspannen en rusten voor mij heel lastig is. En dat dat is wat ik heb op te lossen. En dat dat lang duurt. En daar was ik erg chagrijnig van.

Een supplement wat iets kan helpen is: griffonia simplicifolia. Mij hielp dat iets met slapen.
Je kan rhodiola of asgwhanda of jiogulan proberen. Ter bevordering van homeostase. Ik heb ze uiteraard alle 3 geprobeerd. Bij mij had het geen effect.
Ginseng had bij mij geen effect. Zoethoutwortel niet. Ribes Nigrum niet. Bijnierextract ook niet.

Elk persoon is anders. Ik weet niet wat voor jou werkt. Ik kan alleen mijn verhaal met je delen.

Mijn ervaring is: de balans moet doorslaan richting ontspanning. Dan kan er genezing plaatsvinden. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk geen enkele reserve energie meer hebt.
Liggen was voor mij ook altijd fijn.

Heel veel succes!
 
Hoi Karin,

Bedankt voor je reactie en het delen van je verhaal.
Fijn ook om herkenning te lezen.

Ik geloof ook dat ik nog steeds in een overlevingssituatie zit, dit besef kwam bij mij afgelopen weekend heel hard naar boven. Ik voel sowieso minstens twee trauma's vast zitten in mijn lijf.
Het vervelende alleen is dat ik al meer dan 7 jaar verschrikkelijk veel therapieen en dergelijke gevolgd heb. En ik geestelijk enorm veel heb verwerkt maar het trauma maar in mijn lijf lijkt te blijven zitten. Is dat ook herkenbaar voor je?

Ik zal eens kijken naar pesso therapie en PRI.
Ik heb inmiddels veel baat bij het beoefenen van Tai Chi, daarmee krijg ik mezelf in mijn lichaam in een ontspannen{der} toestand.

Daarnaast is er lichamelijk toch ook nog wel een boel aan de hand bij mij helaas. Zo heb ik een aantal jaar geleden een heftig ongeluk gehad dus. Waarbij mijn ribbenkast en ruggewervels verschoven zijn en wat oa ook whiplash klachten geeft. Wat ook weer voor een viceuze stress en uitputtingcircel zorgt. Samen met de slecht werkende darmen..en de verstoring daardoor in de {spier} stofwisseling.

Het is een moeilijke circel, maar ik ben het met je eens dat het lichaam niet kan genezen zolang het nog in overlevingsstand staat.
 
Ja dat is heel herkenbaar.

Ik ben op mijn 14e depressief geworden en kreeg erna ook een sociale fobie. Heb veel therapieën gevolgd en dacht dat ik goed bezig was.
Ben op mijn 29e volledig ingestort. Weer in therapie dus. Was daar verbolgen over omdat ik al zoveel therapie had gedaan.

Het is echt extreem hardnekkig. We blijven de wereld zien zoals onze jeugd was. Was deze jeugd onveilig, dan is het heel moeilijk je in het nu veilig te voelen en dus te ontspannen.

Dat zijn ook geen bewuste acties (ik ga me nu even onveilig voelen). Soort instinct is het.

Ik ontdekt dat mijn hart wel heel vaak snel aan het kloppen was, ik had ook heel vaak temepratuurverhoging. Mijn lichaam was constant topsport aan het doen terwijl ik lam op de bank lag.
Er is dan geen herstel.

Ik was me er voorheen nooit echt bewust van dat ik me onveilig voelde.
Ik was juist heel stoer en onverschrokken. Ging recht door de angst heen. Stond mezelf niet toe 'zwak' te zijn.

Totdat mijn lijf me zwak maakte, heel zwak. En dat is vreselijk als je je ondertussen onveilig voelt. En er dan achter komt hoe diep die shit eigenlijk is.

Ben als een gek oplossingen gaan zoeken. Kon niet stoppen met google-en, forums. Elk ding wat ik las, dacht ik: ja dat is het! Dat is de oplossing.

Er is geen quick fix.
Het is een lange weg om te ontdekken hoe je je in je jeugd hebt gevoeld en welke systemen dat heeft geschapen.

Fysiek heeft het ontzettend veel impact. Je darmen worden inderdaad slecht. Je hormoonhuishouding raakt verstoord (schildkier, bijnier, alvleesklier, enz)
Darmen hebben weer rechtstreeks invloed op oa de stemming. Heel naar cirkeltje inderdaad.

Ik heb me echt vreselijk gevoeld toen niks hielp. Ik kwam ook in een slachtoffermodus en vond mezelf extreem zielig. Dit heb ik mezelf ook maar toegestaan.
Op een gegeven moment begon dat wel te vervelen maar ik kon mijn kracht niet meer voelen, was het helemaal kwijt.

Toen kreeg ik de tip koud af te spoelen elke dag.
Ja daaaag, dacht ik. Ik heb het al zo zwaar. Zal ik nog meer gaan afzien zeker. Bekijk het.
Maar iets later dacht ik: oke waarom niet. Kost me in ieder geval een keer geen klauwen vol geld, ik hoef nergens naartoe, kost geen tijd.
En ik ervaarde een heel klein triomfje na die tijd.
Een glimp van de kracht en een klein beetje vertrouwen.

Geen idee of dit bij iedereen zo werkt, maar voor mij werkte het.

Toen ben ik maar een boek gaan lezen van Wim Hof en de ademhalingsoefeningen ook gaan doen.
Het hielp me om ontspanning te voelen.

De parasympathicus zorgt dat je vertering en hormonen goed worden aangestuurd. Zorg voor zoveel mogelijk parasympathicus activiteit. Dit is: rust. (en dat klinkt veel makkelijker dan het in praktijk is)
Zolang rust er niet is, dient de zoektocht daarop gericht te zijn. Want de parasympathicus moet meer 'aan gaan staan'.

Vaak lees je in artikelen dat stress vermeden moet worden. Men lijkt alleen niet te begrijpen dat als de stress in jezelf zit, dit een bijzonder lastig uitdaging is.
Net als: 'houd van jezelf'. Tuurlijk is het waar, maar voor veel mensen een onmogelijke opgave om 1,2,3 toe te passen. En is het nog een stok om jezelf mee te slaan (ik ben echt slecht bezig, want dat houden van mezelf lukt ook al niet..)

In het begin kreeg ik juist heel veel stress als ik probeerde stil te zitten en niks te doen. Dat was te moeilijk. Ik was zo gewend mezelf te verdoven met; doen, doen, doen en constant prikkels. Dit ging bij mij echt met ups and downs.

Vergeef jezelf als je opgefokt bent.
Vergeef jezelf als het niet altijd lukt goed voor jezelf te zorgen.

Naast psychische therapie kan je natuurlijk ook proberen fysiek de parasympathicus aan te zetten.
Ademhalingsoefeningen.
Ik doe soms body stress release (ontladen van spanning door trillen)
Jouw tai chi klinkt ook heel goed!

Verder had ik baat bij voetreflex. Geen idee of de behandeling op zich wat doet, maar als ik op die tafel lig, voel ik me zo heerlijk loom en relaxed. En mijn motto was dus: alles wat ontspanning/rust geeft is goed.

Boeken waar ik veel aan gehad heb:
- TRE
- Koud kunstje
- Niemandskinderen
- Chronische vermoeidheid nooit meer.

Wat bij mij ook heel goed helpt is: 5 uur per dag eten en 19 uur niet.
Dit is een leuke link die er meer over vertelt:
https://www.sportrusten.nl/waarom-je-je-ontbijt-beter-kunt-laten-staan/


Kijk wat voor jou werkt. Het is jouw weg. Jij kan het als enige voelen en uiteindelijk weten.
En het komt goed, echt waar.








 
Hm of het goed komt moet ik nog zien...

Bedankt voor je berichtje in ieder geval! en sorry voor de late reactie.

TRE en Somatic Experiences ken ik, en heb ik ook wat sessies van gehad.

Tai Chi activeert ook de parasympaticus en geeft vertrouwen, net als meditatie. Afgelopen periode ben ik bezig geweest met aura healing en chakra psychologie.
Ook erg interessant..

Het vervelende vind ik wel dat je ook stress en angsten kan krijgen van binnenuit, door een verstoorde darmwerking/ microbiotica. Lever/ gal problemen..
Histamine intolerantie,hormonen etc.

Ik weet het soms echt niet meer..
 
Geeft niks dat je reactie iets later is.

Ik herken je moedeloze zoektocht.

Ik denk niet dat bij jou je stress en angsten komen door verstoorde darmwerking enz. Ik lees dat je ontzettend hard je best doet om gezond te eten. Je eet sowieso gezonder dan gemiddeld Nederland. Je hebt waarschijnlijk meer dan 100 supplementen geprobeerd. En je bent nog steeds nergens. Heel herkenbaar en super frustrerend.
Ik denk dat je tegen jezelf mag zeggen dat je het serieus hebt geprobeerd op te lossen met leefstijl en dat dat niet is gelukt en dat dat niet jouw schuld is of dat je toch echt nog supplement 109 en therapeut 78 moet proberen en dat je daar de oplossing zult vinden.

Bij mij had mijn hysterische zoektocht naar de oplossing alles te maken met controle krijgen. En dat het mijn eigen schuld zou zijn als ik niet alles had geprobeerd. Alles is heel veel, zoals jij nu inmiddels ook weet en alles is ook eigenlijk niet te doen en al helemaal niet te betalen.

De oplossing zit hem niet in voeding en supplementen. Als orthomoleculair diëtist en therapeut vind ik dit super kut om te zeggen maar zo zie ik het echt.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die angsten heeft door een verkeerde voeding. En ik zie ook mensen die leven op cola en chips bij wijze van.
Leefstijl werkt bij mensen met cholesterol en diabetes als een speer. Binnen een paar weken hebben deze mensen goede bloedwaarden.
Psychische klachten aanpakken met voeding zie ik niet slagen.
Natuurlijk ik hoor soms dat mensen ook wat meer energie hebben of minder chagrijnig. Top! Maar met diepe klachten als die van jou moet je jezelf niet straffen om de oorzaak te blijven zoeken in je lijf.
Voeding en supplementen zijn de kers op de taart. Als mensen een taart hebben, werkt die kers fantastisch.

Bij mensen als jou (en mij (en met ons nog meer)) is er geen taart. De basis, bodem ontbreekt. En die kers kan dan niks. Soms lijkt het even te helpen. Dit is de hoop, oftewel placebo effect. Maar al snel kom je weer terecht in je verrotte fundering.

Parkeer dat lijf en al je kennis en gegoogle erover maar even. Het heeft op dit moment geen zin. Je hebt het hartstikke goed je best gedaan en doet nog steeds zo goed je best. Dat is heel erg knap.

In mijn ogen zit de oorzaak bij jou op een heel diep niveau. Ik zou zeggen:
Repareer je fundering.
Haal je trauma's op. Maak jezelf weer heel. Waar is dat kind dat je ooit was zo gekwetst dat ze nu zo instabiel in het leven staat?

Leuke zinnen dit.
Maar nu: hoe??
Ik denk aan regressietherapie en de therapieën die ik voorheen noemde: PRI en pesso.

Pesso therapie wordt vaak vergoed. Psychosomatische fysotherapie evt in een aanvullend pakket. Voetreflex of shiatsu kan relaxed zijn, wordt vaak ook aanvullend vergoed.

De beste adviezen voor een gezonde leefstijl kosten niks:
- Wim Hof ademhaling werkt voor mij erg goed. (ook andere ademhalingsoefeningen zijn denk ik prima maar deze deed met mij het meeste)
- Koud afdouchen.
- Bottenbouillon.
- Probeer lief te zijn voor jezelf. Kruik, warme, zachte denken. Knuffelbeer.
- Elke dag stukje wandelen.


Liefs Karin
 
Voor mij erg veel herkenbaar in zowel het verhaal van l-lady als dat van Karin.

Een vraag in deze aan Karin; mocht de trauma/oorzaak op een heel diep niveau zitten, maar je lichaam in staat van (totale) uitputting verkeren, is het dan wel zo verstandig om bv direct aan regressietherapie te gaan denken?
 
Ik denk het wel. Want de enige manier om uit uitputting te komen, is rust. En als je niet kan ontspannen en je slaap verstoord is door een continue stressor van een trauma kan je niet herstellen.
Je sympathicus staat de hele tijd aan omdat je systeem denkt dat er brand is en je dus in staat moet zijn om te vechten of vluchten.
Je zult eigenlijk de oorzaak wel aan moeten pakken. De rest is pleisters plakken.

Ik ben zo uitgeput geweest dat ik van voren amper wist dat ik van achteren nog leefde.
Ik heb maanden gemiddeld 2-3 uur per nacht geslapen. Soms nachten niet.
Dan ga je echt kapot.

In die tijd heb ik soms Temazapam gebruikt voor de nacht en oxazepam als ik overdag zo onrustig was dat ik niet kon rusten terwijl mijn lijf bijna omviel.
Maar dit zag ik echt als noodmiddelen. En tegelijkertijd ben ik erg dankbaar dat ze er waren.

Ook in die periode heb ik therapie gedaan.

Mocht je het gevoel hebben dat je op andere manieren iets minder uitgeput kan raken, kan het denk ik goed werken een paar weken op krachten te komen en dan te starten met therapie.
In mijn geval was het echter niet mogelijk op krachten te komen omdat juist rusten en slapen niet wilde.
Dit kan echter per persoon verschillen.
Zolang je nog goed slaapt en rust kan pakken, is er nog veel herstel mogelijk. Ook zonder therapie.

In principe kan je lijf alles repareren als de acculader (parasymathicus maar aanstaat).
Daarvoor moet de sympathicus minder domineren. Bij mij lukte dat alleen door de trauma's aan te pakken. En ik moest daarvoor heel diep gaan.



 
Veel van wat je nu beschrijft hadden ook letterlijk bijna mijn eigen woorden kunnen zijn. 24/7 zware stress in mijn lichaam en vele jaren amper kunnen slapen. Een raadsel hoe ik dit voor zo'n lange tijd heb kunnen trekken, maar uiteindelijk was mijn lichaam er wel klaar mee en gaf signalen om er mee te willen stoppen.
Ik breng het betreffende over bv de regressietherapie even ter sprake, omdat verschillende therapieen mij meerdere keren aan de rand van de afgrond hebben gebracht en ik daarbij ook regressietherapie behoorlijk had onderschat. Ik ben daardoor ook heel anders naar (het even ondergaan van) therapie gaan kijken. Tijdens het volgen van diverse therapieen was mijn lichaam eigenlijk ook al in verre staat van uitputting en moest mij met middelen geforceerd staande houden. Geen enkele therapie had op mij het gehoopte en gewenste succes. Het slaap en stress probleem verdween maar niet en kon dus ook niet herstellen. Uiteindelijk heeft biofotonen therapie er bij mij wel voor kunnen zorgen dat mijn lichaam weer enigszins kon herstellen en zodoende ook weer voldoende kracht kreeg om verder te gaan met het aanpakken van het probleem.
 
Volg ik!

Ik kan alleen zeggen wat mij geholpen heeft en dat is PRI therapie (zit o.a. regressie in) en pesso therapie. Heb ook een aantal keer een Helende reis gedaan (Brandon Bays). Beviel ook goed.

Ik heb ook 8 x ayahuasca en 1 x Iboga gedaan. Ik weet niet goed of dat me veel verder heeft gebracht.

Zielsreizen en familie opstellingen heb ik ook gedaan. Dit bracht mij verder van huis door allerlei vage tegengestelde boodschappen.

'Even therapie ondergaan' geloof ik sowieso niet in.

Trek er maar gerust een paar jaar vooruit. PRI traject duurt ongeveer 1,5- 2 jaar. Pesso therapie kan je echt wel 4 jaar voor uit trekken.

Maar goed: dit heeft mij geholpen. Daarom geloof ik natuurlijk dat het anderen ook kan helpen.
 
Misschien moet ik even verduidelijken dat ik ook al meer dan tien jaar allerlei therapieen heb gedaan en nog doe.Ik zal even een opsomming maken:

-hypnotherapie
-accupuntuur
-psycho therapie
-emdr
-focussen / pma
-helende reis
-somatic experience
-EFT
-Aura healing

Dat er nog een fundamenteel trauma vast zit in mijn systeem dat klopt, dat voel ik zelf ook.
Heb ook een jarenlange angsstoornis gehad die nu voor 70% weg is, voornamelijk door Tai Chi.
Die angststoornis is begonnen na ernstige darm en hormonale problemen..waardoor ik het huis niet meer uitdurfde op een gegeven moment.
Nu speelt het alleen nog op in situaties waar in ik niet goed weg kan.

Ik heb een heleboel verwerkt in alle therapieen en niemand kan mij verwijten dat ik psygisch niet alles gedaan heb wat ik zou kunnen doen.

Maar net zoals Ben omschrijft, werd ik van de emotionele stress die sommige behandelingen opriepen alleen maar zieker. Ik had en heb namelijk een ernstige histamine intolerantie {die erfelijk is en in de famillie zit} en emotionele stress is daar oa een trigger van.

 
Maakt het een stuk duidelijker l-lady en wederom voor mij veel herkenbaar. Ik had die histamine intolerantie ook heel lang en heftig. Of dit ook een erfelijk iets kan zijn, daar wil ik nog wel even een vraagteken bij plaatsen. Een ding is wel zeker, het kan een behoorlijke negatieve effect op het functioneren in je leven hebben. Maar je heb het hier zelf over had en heb?
Het omgaan met emoties is ook zoiets, vooral als je deze niet op de juiste manier kan plaatsen en verwerken. Ik heb hierover zelf veel geleerd middels de Germaanse geneeskunde.

Enkele therapieen waar ik zelf ervaring mee heb zijn o.a. NLP methode, EMDR, EFT, RET, Neurofeedback, Cognitieve gedragstherapie, Regressietherapie, Cranio sacraal, Somatic experience, Shiatsu, Qi energie,'Reset', Biofotonen therapie.
 
Dat had ik inderdaad begrepen I lady. Zoals ik eerder al noemde, heb ik een soortgelijke lijst.
Dit hielp mij alleen niet van mijn trauma af. En jou ook niet daarom schrijf ik wat me wel heeft geholpen in de hoop dat anderen hier iets aan kunnen hebben.

Ik lees dat het in jou heeft opgeroepen dat 'niemand jou kan verwijten dat je psychisch niet alles gedaan hebt'.

Zo bedoelde ik het niet.

Ik wens je het allerbeste toe.
 
Dankje Karin, begrijp me alstjeblieft niet verkeerd..ik ben erg blij met jouw bijdrage en hulp en ik heb het wel opgeslagen. {vooral de regressietherapie vind ik interesant}

Het moeilijke hier aan vind ik alleen dat niet alles voor iedereen hetzelfde werkt en ik dus aan de hand van adviezen en persoonlijke ervaringen al zoveel uitgeprobeerd hebt.
Ik heb veel bereikt hiermee, maar krijgt het fundamentele probleem/ trauma maar niet uit mijn systeem. Dat maakt dat ik me daar wat wanhopig over voel.

Ben, is bij jou de histamine intolerantie nu weg? ik schreef had omdat ik de histamine intolerantie al heel lang heb, maar er nog niet zolang achter ben dat het een histamine intolerantie is. Daarvoor wist ik vaak niet waarom mijn lijf {en geest, want daar heeft het ook invloed op} reageerde zoals het deed.

En ja, ik heb heel lang en heel veel stress gehad in mijn leven..ik geloof zeker dat de meeste gezondheidsproblemen hier uit voort komen. Ik heb geen veilige jeugd gehad en mijn basisgevoel voor veiligheid is enorm aangetast. Ik ben nu nog steeds mee bezig en mee aan het werk. Maar het nadeel van zo'n trauma is dat het bij mij letterlijk vast zit in mijn lichaam, om nog specifieker te zijn. In de psoas spier..
Ik ben ermee bezig nu met een osteo die ook cranio sacraal doet en met de chakra psychologie. Dat laatste heb ik nu twee behandelingen van gehad en werkt heel apart maar er gebeurd zeker wat.
Zij zegt dat een trauma ook energetisch vast gaat zitten en zorgt voor een "energielek", dat geloof ik zeker. Er bestaat een speciale healing, een zgnde zwaardhealing om energetisch los te komen van het trauma en degenen die ermee te maken hebben.
Dit ga ik donderdag doen..

Ik blijf wel door zoeken, zowel geestelijk als lichamelijk om hier uit te komen.
 
Bij mij is de histamine intolerantie grotendeels weg en koppel dit voornamelijk aan de biofotonen therapie die ik heb gehad. Bij deze therapie werd het duidelijk dat ik ook geen goede darmwerking had. Alles dat ik ervoor had geprobeerd te doen met voeding en supplementen heeft nooit echt mogen baten. Het herkenbare verhaal dat ook Karin hierover ter sprake bracht.
Ik ben bij de histamine intolerantie ook het verband met stress gaan inzien. Als ik stress in mijn lichaam voel, dan speelt de intolerantie ook nog steeds iets op, maar dit in slechts een fractie van hoe het ooit is geweest. Ik weet maar al te goed wat voor een zware impact het kan hebben op lichaam en geest.
Stress is ook in mijn visie een grote boosdoener van waaruit veel (chronische) problemen kunnen ontstaan. Mijn eigen stress niveau heb ik ook enorm weten te verlagen met de eerder genoemde biofotonen therapie, waardoor mijn lichaam weer de kans kreeg zich energetisch te herstellen.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat ondanks alle therapieen en behandelingen die je heb ondergaan de stress niet is verdwenen en je nog steeds het gevoel hebt dat de fundamentele trauma in je lichaam zit verankerd. In jou bewoording dat het nog letterlijk vast zit in je lichaam/psoas spier.
Ik ben daar mee bekent en bij mij veroorzaakte dit enorm veel fysieke klachten, en ben benieuwd of dit bij jou ook zo is of was. Wel positief en goed om te horen is dat je in staat bent om Tai Chi te doen.
Ik lees dat je morgen al een zwaardhealing gaat doen en kan alleen maar voor je hopen dat deze behandeling voor jou de juiste keuze is en dat het je trauma energetisch los zal gaan maken. Ik ben zeker benieuwd hoe je deze behandeling zal ervaren en of het jou een positief resultaat zal gaan geven.
Veel sterkte!
 
Goh,jeetje hey, ik ben dus niet de enige waarbij bijna niks helpt!
Wat herken ik mijzelf toch in jullie verhalen. Ook al duizenden euro's armer en 15 artsen/therapeuten gezien.
Verschil is dat ik geen jeugdtrauma oid heb. Volgens een prognos test ben ik erfelijk belast, dna enzo. Die man zei destijds dat het eigenlijk niet om te keren is. Maw ik heb pech?
Hij stuurde mij toen naar een een of andere chinees die beetje zweverig was en de enige was die bij mij dat kon omkeren. Ik ben nooit bij die man geweest hoor omdat mijn gevoel er niet goed over was.

Ondertussen probeer ik de schade te beperken en probeer ik op eigen houtje weleens wat uit. Dit gaat overigens niet altijd goed helaas maar ja weer heel veel euro's uitgeven aan consulten waar je maar een kwart van krijgt vergoed zie ik ook niet meer zitten.

Ik denk dat in onze familie de bijnieren erg zwak zijn maar ook stofjes in de hersenen niet goed worden overgebracht(of hoe je dat ook zegt). Ik ben na al die jaren wel veel meer te weten gekomen over mijn eigen lichaam dus dat is wel weer een winst( om maar de positieve kanten ook te belichten).
 
Sampjes, fijn die herkenning he! ik ben ook sowieso erfelijk belast en neurotransmitters spelen ook een grote rol.

Zwaardhealing heb ik nog steeds niet mogen ontvangen helaas, wel weer veel consulten wbt angst en stress en bla bla bla en eigenlijk ben ik daar helemaal klaar mee momenteel. {kost klauwen vol geld} Ik heb namelijk gemerkt dat de angst uit mijn lijf komt..paar weken angstvrij geweest, nergens last van. Tot de menstruatie, voelde me daar zo raar, overprikkeld en angstig bij dat ik zeker weet dat het uit mn lijf komt.

Die biofotonen therapie speekt me nog wel aan, maar zo bang om weer iets te beginnen wat weer zoveel geld kost en niet helpt.

Wat me trouwens wel goed helpt is de behandeling van een echt goede osteopaat, nav een ongeluk waarbij al mn ribben niet meer zaten zoals het hoort wat ook veel inwendige stress en overprikkeling zorgde. Stukje bij beetje word dat beter en kan mijn lijf ook weer meer herstellen. Nu nog inwendig..
 
Dat de klachten verergeren naarmate je menstruatie dichtbij komt, is herkenbaar. Oestrogeen spiegel daalt en whop! In de put. Ik heb dat nu niet meer, maar destijds wel veel last van.

Monnikspeper kan helpen en kalium ook.

De kans is natuurlijk groot dat de klachten ontstaan door een ontregelde hpa-as en dat je niet lekker zit qua hormonen. Hierbij bedoel ik niet alleen je oestrogeen en progesteron maar ook schildklierhormonen en bijnier hormonen.
De ontregeling van de hpa-as komt wederom door stress... (Die #@&!ing stress ook altijd ;-))
 
Oeps ik drukte per ongeluk op verzenden.

Wat betreft neurotransmitters: waar heb je het meeste last van?

Zoutzak op de bank, geen levenslust, minder creatief > dopamine.

Slecht inslapen, obstipatie, onrustig en onveilig gevoel > serotonine.

Doodmoe maar slecht kunnen ontspannen/slapen en overprikkeldheid > GABA.


Osteopathie is absoluut goed!
Vooral preverbale trauma's oftewel vroegkinderlijk zit vast in je lijf. Omdat je in die periode nog weinig tot geen woorden had.
Erover praten heeft dan ook weinig nut omdat het niet in woorden te vangen is of het te begrijpen valt. Vaak zijn het vage (nare sensaties) die opeens op lijken te komen.
Misschien haptonomie (vaak te regelen middels vergoeding fysio, mits dit wordt uitgevoerd door een fysiotherapeut) of psychosomatische fysiotherapie? Krijg je in ieder geval vergoed.

Jose Pinto is ook erg goed.
In deze link staat zijn werk beschreven:
https://m.facebook.com/events/1304137579716087/
Maar is beperkt in Nederland en kost weer geld.


Hoe denk je over cognitieve gedragstherapie?
Het wordt vergoed en schijnt bij 2/3 van de mensen effectief te zijn.
Ik snap dat je al heel veel therapie hebt gehad dus het woord therapie waarschijnlijk niet eens meer kan horen..
Toch hoor ik er de laatste veel goede berichten over.

Waar wilde je de zwaarhealing laten doen? Ik ben daar niet bekend mee. Interessant om even mee te lezen.

Succes weer!


Groetjes Karin




 
Haha inderdaad, therapie komt me echt de keel uit.

De zwaardhealing is bij Tessa Gotschall, gaat nog wel gebeuren als het goed is maar ik weet nog niet wanneer. Cognitieve gedragstherapie heb ik ook al gehad, bedankt voor het meedenken trouwens maar ik denk, nee weet wel zeker dat ik een ontregelde HPA-as heb. Heb ook een tijdje NDMA relief genomen van Exendo.

Monnikspeper heb ik geprobeerd en reageerde ik afschuwelijk op..ik neem nu Dong Quai en dat gaat beter gelukkig. De oestrogenen hebben ook een link met de histamine intolerantie en zo ontstaat daar een viceuze circel.
Kalium heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk..

Ik heb eigenlijk een mix van alledrie die je opnoemt..maar voornamelijk doodmoe, maar slecht kunnen ontspannen/slapen. Ik raak zo snel overprikkeld..die andere twee komen soms in mindere mate voor. Maar over het algemeen kan ik m'n dopamine/ adrenaline zelf maar al te goed laten stijgen...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.233
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan