hypoglykemie

Rapunzel

New member
Gisteren was ik op een beurs en liep daar toevallig een therapeut uit Amsterdam tegen het lijf (orthomoleculair, natuurgeneeskunde). Hij was Paleo. We hebben wel een uur gepraat. Hij had 7 vragen om te testen of ik hypoplykemie heb. Als ik één van die 7 vragen met JA beantwoordde was ik af.... :D

Ik scoorde 3x JA. 1. Ben je weleens duizelig? 2. Zie je weleens wazig? 3. Heb je weinig energie?

Wat kan ik het beste doen om deze hypoglykemie te genezen? Wilson aanhouden? Dus meerdere kleine maaltijden op een dag nuttigen die eiwit/vet/koolhydraat bevatten. En NIET ochtendvasten?

 
Ja, Wilson aanhouden. Alle maaltijden, incl. ontbijt en tussendoortjes, moeten bestaan uit koolhydraten, eiwitten en vetten. Eet liever meerdere kleine maaltijden verspreid over de dag dan drie grote maaltijden. Om hypoglykemie in de ochtend te voorkomen 's avonds voor het slapen gaan ook een kleine snack eten. NIET ochtendvasten dus!

Mike

 
Als ik die vragen zou invullen zou ik mogelijk doorgaan voor iemand met hypoglycemie.

Ik ken alleen wel de grens tussen enorme hypoglycemie en een beetje.

Ik werd toen ik heel erge hypoglycemie had heel moe na eten van zetmeelachtige dingen, nog veel vermoeider dan ik normaal al ben, en -dit was nog erger- ik werd een raar soort onwel als ik niet at.

Dat is echt een akelig gevoel dat ik van zijn levensdagen niet meer hoop terug te krijgen.

Bij mij ging die erge hypoglykemie weg met de candida, al heb ik nog steeds wel andere schimmels in mijn lijf.

 
Dat akelige gevoel van onwel zijn is insuline. Je hebt dan hyperinsulinemie, oftewel teveel insuline in je bloed. Dit gebeurt omdat de cellen maar een bepaalde hoeveelheid glucose door insuline in de cel laten duwen, daarna sluiten ze hun deuren en worden 'resistent' tegen insuline. Er stroomt dan teveel insuline vrij rond in het bloed en dat veroorzaakt dat nare gevoel. In een ander topic spreek ik over gruwelijke insulinereacties, ik weet maar al te goed wat het is! Of liever gezegd, was, want het behoort bij mij gelukkig tot het verleden.

Mike

 
Ik ben nu zo goed als van duizelingen af.

Gister at ik een bordje havermout en vandaag had ik witte urine, dat is wel even schikken. Dat kan nooit goed zijn.

Is het nu beter om helemaal geen koolhydraten meer te eten. Ik eet nu vooral groenten, eieren en melk en dat gaat redelijk, alleen soms nog steeds raar gevoel rond 12 uur boven mijn navel.

Zou het ooit kunnen genezen, want het lijkt me een slopende ziekte?

 
Als ik van havermout witte urine krijg dan tast dat ook andere organen aan.

Ik zou eigenlijk denken dat havermout laag in koolhydraten zou zitten? Dan is die hypoglycemie bij mij wel ernstig.

Wat zou ik er nog bij kunnen nemen? Mike jij hebt/had toch ook last van hypoglycemie. Heb je ook wel eens witte urine opgemerkt?

 
charade je had het over een boek van mazdaznan:

https://www.fatsforum.nl/topic/boek-mazdaznan-klierkunde#post-75689

Nu zie ik hier van je staan:

Ik eet nu vooral groenten, eieren en melk. Zie:

http://www.westonpr
Quote:
ice.nl/topic/hypoglykemie#post-75890

Eet je helemaal geen vlees of bottenbouillon of orgaanvlees? Dan beperk je je enorm hoor.........

Het lijkt me dat je zo dicht mogelijk bij het veganisme of als dat niet gaat of slecht voor je is je dan zo dicht mogelijk bij het vegetarisme wilt blijven.

Iemand die geen vlees eet, heeft een vegetarisch eetpatroon. De meeste vegetariërs eten wel ei en zuivelproducten als melk en kaas. Mensen die helemaal geen dierlijke producten eten, noemen zich veganisten

 
Vlees eet ik minder maar dat heeft meer te maken met dat ik daar naar op zoek moet gaan. Soms haal ik orgaan vlees bij een polier, of gehakt. Maar waar haal je biologisch vlees? En ik eet 1 keer in de week varkens vlees van een half varken wat we hier nog hebben.

Melk, eiren en groenten hebben we zelf dus vandaar dat ik dat het meeste eet. Soms slacht ik een kip maar helaas is de steenmarter me voor.

Biologisch gekweekte padden stoelen eet ik wel eens. Is dit slecht voor darmen?

Ik merk wel dat ik alles goed moet koken bakken, want de vertering is bij me ook slecht doordat alles er snel weer uitkomt.

 
Dat is handig! Maar ik weet wel iemand die haar goed verzorgde koeien laat slachten, misschien kan ik daar eens wat van kopen. Of zelf een schaap naar de slachterij brengen. Liefst zou ik wild gaan eten, maar helaas mag het zelf vangen niet. wild vangen laat ik hier maar even achter wegen maar het stikt hier wel van de fazanten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.834
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan