hypoglykemie voorkomen door... tips gevraagd

Zonne

New member
Ik zit het boek over bijnieruitputting te lezen en daarin staat dat je bij hypoklykemie afentoe een snack tussendoor moet nemen om een dip te voorkomen. Maar watvoor snack dan ?? Iemand een idee ? Ik dacht aan zelf een soort reep maken van kokosolie met noten erin ofzo.

En is chroom slikken ook goed ?

Voorkomt vit C nemen ook een dip ?

 
Heeee leuke vraag! ik zit ook vaak verlegen om inspiratie qua tussendoortjes..

Ik wil ook nooit van ontbijt naar lunch leven, maar juist tussendoor ook iets nemen.

Maar hoe, als je al gauw dan verplicht bent iets te nemen van melk o.i.d. wat dan wel je neusje uit gaat hangen..

Zelf tussendoortjes maken zijn ook leuk, maar je bent al snel geneigd noten erin te stoppen, omdat dat de makkelijkste route lijkt.

Toch lijkt het mij niet wijs om veel noten te eten..

Dus ja... tips zijn inderdaad welkom!

 
Ik wilde de noten wel eerst laten weken en daarna roosteren. Dan zijn ze toch al een stuk gezonder ?

 
Biltong met kokosolie of ander vet

Beefjerky met kokosolie of ander vet

Volmelkse rauwe kaas

Botten Bouillon met stukjes vlees erin

Kippenpootjes etc met stukjes kiwi

Leverpastei op stukje sla

Gekookte eieren

Rauwe eieren in wat kefir

Koude ei omeletten

Brie met kiwi

 
He boek bijnieruitputting is een weelde van kennis...behalve als het over voeding gaat. Helaas gaat Wilson uit van de flauwekul van Udo Erasmus. Lees hier de vernietigende erecensie van Sally Fallon van het boek van Erasmus. Helaas wordt er nog steeds te veel uitgegaan van glucose als brandstof (aanmaakhout), waardoor je om de zoveel tijd letterlijk opgebrand raakt. Vanuit deze (vegetarische) theorie moet je kleine tussendoortjes eten om jezelf gaande en staande te houden. Ik eet meestal 2 (soms zelfs 1) maaltijden per dag die bestaan uit grote hoeveelheden dierlijke vetten en eiwitten. Ik ken geen inkakmomenten, geen 4-uursdip, niets van dat alles, alleen maar constante energie. Ik gooi nl. dagelijks een groot blok hout op het vuur i.p.v. aanmaakhout, dat is het verschil!

Mike

 
Ha leuk ideeen ! Dank je wel.

Melkproducten vallen helaas af voor mij.

En een kom soep is voor mij niet genoeg om een dip te voorkomen.

 
Een kop botten bouillon is geen kop soep! Er zit vlees en vet in etc., wat je verzadigd.

 
Ik zelf eet vaak pas om 13.00 en daarna maar twee maaltijden. Net als mike eet ik veel dielijk vet en eiwitten.

Dus ik heb s'morgens geen honger, drink alleen twee glazen water met sole als ik wakker ben. Heb eigenlijk helemaal geen honger meer ik eet steeds minder.

 
Mike, ik ben nog maar net begonnen met "beter eten". Dus ik kan nu nog niet mega hoeveelheden vet eten. Plus dat ik helaas geen melkproducten kan eten, dus daaruit ook geen vetten kan halen.

Vandaar dat ik denk nog tussendoortjes nodig te hebben. Ik weet het eigenlijk wel zeker, want ik heb gewoon weer honger/trek na een paar uur.

Wommes, dank je wel voor de links. Ik ga ze zo lezen !

Amancay, echt ik zit niet echt vol van een hele soepkom vol met beestenbottenbouillion en vlees. en dan doe ik er ook nog een eetlepel kokosolie doorheen. Na 1,5 uur heb ik weer "honger".

 
Hoi Zonne dan kan je in de soep ook een klein beetje zoete aardappels mee laten koken, misschien dat je nog wat koolhydraten nodig hebt.

 
hoi Zonne, ik zou biergist nemen ipv chroom: biergist heeft een goede hoeveelheid opneembaar chroom (want uit organisch materiaal) en bovendien krijg je ook nog het hele b-complex binnen exclusief b12. Moet je wel een goede biergist nemen: want ze schijnen niet allemaal even goed te zijn.
Quote:
Dr. Jennifer Brett N.D., naturopathic doctor at the Wilton Naturopathic Center in Stratford, Connecticut states that she has prescribed brewers yeast to patients with a personal history of diabetes or hypoglycemia and has found that these patients have a much better long-term control of their symptoms with the brewers yeast than with a chromium supplement. Dr Brett says, “It’s possible that the nutrient is more bioavailable from the yeast, and therefore more effective,".

http://food-nutrition.knoji.com/the-differences-between-brewers-yeast-and-nutritional-yeast/

 
@lievergezond: welke biergist gebruik jij? Ik heb een blikje van Pax, maar daar staat alleen b3 en b6 op (iig niet veel meer).

 
hoi San, ik gebruik die van het merk toppharm. Men durft er hoge prijzen voor te vragen: bij www.medicijnen.nl kan ik veel tegelijk kopen zonder al te veel per potje neer te hoeven tellen (relatief). Ik gebruik per dag minimaal 3 x 3 van die tabletjes.

 
Ik weet alleen niet of ik tegen gist kan ......

Toevallig zat ik te kijken naar chroom van toppharm, zelfde merk dus. Die chroom is juist gist-vrij.

 
Zonne: waar ben je dan bang voor met biergist?

Als het is voor schimmels: zie de volgende passage uit eat fat loose fat van Sally Fallon:
Quote:
"Candida feeds on refined carbohydrates, not on yeast".


In biergist zitten nog wel wat gluutjes (niet al te veel): glutenvrije biergist bestaat volgens mij niet. En het zijn ook meestal tarwegluten (niet de beste gluten die bestaan).

 
@lievergezond: dat blikje is inderdaad duur op bepaalde sites. Wat staat er bij jou achter op het blikje? Alle B-vitamines behalve B-12? Bij mij staat er alleen B1,2 en 3 op zie ik. Op sommige merken staan veel meer Bvitamines, incl. eiwitten, etc.

 
@ Zonne
Quote:
The most popular health benefit of brewers yeast is that it is high in almost all of the B vitamins, I say almost because contrary to popular belief, brewers nor nutritional yeast have vitamin B-12 in them unless it is added.

http://food-nutrition.knoji.com/the-differences-between-brewers-yeast-and-nutritional-yeast/

In biergist zitten trouwens ook nucleotiden: dat is goed voor je rna/dna en het zit niet in heel veel dingen.

 
Quote:
Amancy schreef:

Dus ik heb s'morgens geen honger, drink alleen twee glazen water met sole als ik wakker ben. Heb eigenlijk helemaal geen honger meer ik eet steeds minder.


Dat "steeds minder eten" lijkt me toch niet goed, je lichaam heeft voldoende voeding, vitamines, mineralen nodig om te functioneren. Het feit dat je geen honger hebt betekent niet dat je lichaam voldoende krijgt. Klinkt een beetje als mensen die op dieet zijn: ze gaan steeds minder eten dus het lichaam gaat op de spaarbrander om zo weinig mogelijk te verbruiken, daarom vallen ze steeds minder af. Maar gezond is het niet.

Ik eet best veel dierlijke vetten en eiwitten en heb daarom eigenlijk zelden of nooit meer honger en al helemaal geen dips waartegen ik een tussendoortje nodig heb. Maar ik heb tien jaar lang anorexia gehad en daarna nog twintig jaar lang de nasleep ervan waarin ik alleen maar mager voedsel at, dus ik geniet er nog steeds intens van om vette tussendoortjes zoals een stuk kaas of leverworst te kunnen eten, of een bakje slagroom, een warme beker verse melk en cacao en ook weer slagroom. Dus ik doe dat wanneer ik er zin in heb, ook als mijn lichaam er niet om vraagt. Mijn vriend snapt niet dat ik niet moddervet ben geworden, maar ik ben drie kilo aangekomen en dat lijkt m'n nieuwe natuurlijke gewicht.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan