Hypoglycemie - voorstellen charade

charade

New member
Hallo allemaal,

De laatste jaren voelde ik me steeds zwakker worden en ging op onderzoek uit. Het laatste jaar heb ik geen vlees gegeten, dit liet ik me aanpraten en ik begon me allem maar slechter te voelen. Het blijkt nu dat ik hypoglycemie heb.

Iemand vertelde dat ik de dag beter kon beginngen met eiren en gember en dat dit goed was voor mijn stoelgang dus probeerde ik dit uit en ik merkte dat ik plots geen hypo's meer had. Nu 3 weken verder ben ik gestopt me bijna alle koolydaten en voel me stukken beter.

Ik leef nu de laatste 3 dagen op eieren van mijn eigen kippen, vlees, roomboter, en wat groenten die laag zijn in suikers. Groenten zijn: zuurkool, rode en witte uien, broccolie en kool. Ik eet ook een paar walnoten per dag. Vlees bak ik in roomboter (lidl), of in olijfolie

Verder heb ik de beschikking over rouwe melk maar weet nog niet of dat goed voor me is.

Ik slik nu iedere dag een chroom tablet (ook geen idee of dat goed is). En ik neem iedere dag een lepel levertraan.

Ik kom nu langzaam op gang in de ochend en heb vaak honger maar mijn hypo's zijn weg. Ook merk dat mijn tong roze is geworden i.p.v wit.

Of hypoglycemie nu een vestoring is van een system, of een aantasting van de alvleesklier is, dat is me niet helemaal duidelijk.

Tips over wat ik nog meer kan gaan eten zijn welkom.

Gr,

Charade

 
Hoi charade, welkom op het forum

Op mijn site vind informatie vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar, ook over wat je wel en wat je nu juist niet moet eten: http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding.html

Verder vind op dit forum een 'alleen lezen forum' metbteksten van Mike onze moderator en ook handige adresjes van het een en ander: https://www.fatsforum.nl/forum/alleen-lezen-forum

Kijk wel uit dat je koolhydraten tot je blijft nemen, dat kun je ook op mijn site lezen (zie de link hierboven)

Wat eventueel goede boeken zijn om te lezen: 'voeding en fysieke degeneratie' van Weston Price himself, en 'eet vet word slank' van Barry Grooves, je vind ze in mijn boekenlijst: http://www.voedingisgezondheid.nl/Boeken_papier.html

Lia

 
Handige hulp site, poekie.

Ik kan niet tegen fruit. Eet ik bijvoorbeeld een stukje appel dan voel ik me gelijk suf in mijn hoofd, maar dat gaat weer weg na een kwartier. Ik probeer een week geen koolydraten te eten en voeg daarna wat meer toe door wat meer groenten te gaan eten. Ik ben benieuwd of ik van hypoglycemie kan genzen. Door geen suikers meer te eten hou ik me zelf eigenlijk voor de gek maar het werkt wel.

 
Je houdt jezelf niet voor de gek, integendeel! Er bstaan geen essentiele suikers, hetgeen betekent dat je lichaam zelf glucose kan vervaardigen uit vetten en eiwitten en er dus geen externe voedingsbron van glucose nodig is. Wat je nu aanhoudt is een ketogeen voedingspatroon, waarbij je vetten gebruikt als brandstof (ketose). Dit is onze natuurlijke staat, dus leid je je lichaam niet om de tuin, maar komt het juist thuis!

Waar Poekie voor waarschuwt is dat als je als moderne mens al van jongs af aan op glucose draait het niet altijd even slim is om meteen te laag in koolhydraten te gaan zitten, omdat je je lichaam dan een schok toebrengt. Beter is om een geleidelijke overgang van suikerverbranding naar vetverbranding te bewerkstelligen door een maximum van 100 gram (droog gewicht) kh per dag tot je te nemen. Groenten tellen niet mee, want die zijn te laag in kh, m.u.v. zetmeelrijke wortelgroenten. Je zou witte (basmati)rijst of quinoa kunnen proberen als bronnen van kh.

Mike

 
Hallo Charade,

Volgens mij ben je al goed bezig! Ik eet min of meer op dezelfde wijze en voel mij er heel goed op.

Quote:
Tips over wat ik nog meer kan gaan eten zijn welkom


1 De rauwe melk (of maak er kefir van)

2 Runder of kippenlever

3 Bottenbouillon

4 Levertraan van het merk 'Green pastures'

5 Rauwe boter

6 Boter van Rauwe kaas (en van grasgevoerde koeien)

 
Hi Charade, welkom.

Heb een vriendin die al haar hele leven last heeft van hypoglycemie, goed te horen dat het jou zo goed doet, misschien dat ik haar hiermee kan overtuigen.

 
Tanja@ Ze kan eens beginnen met roerbak ei met gember en zout in de ochtend. Sinds ik dat doe heb ik bijna geen hypo's meer. Ik ben nog wel vaak moe en slaap snachts minimaal 9uur. Hypo's zijn niet goed en ze putten je enorm uit dus probeer een manier te vinden geen hypo's te krijgen.

Ik probeer nu even te stoppen met rijst eten en merk dat dus dat me tong meer roze is geworden. Ik was al een jaar gestopt met het eten van brood.

Ik heb ook een lichte kleur ontlasting. Het komt denk ik door hypoglycemie.

 
Tanja, is dat die vriendin die ik ook ken :wink:

Ze is anders niet zo snel te overtuigen voor WAP, ik ben heel benieuwd of het je gaat lukken.

Veel succes, volgens mij is het de hoogste tijd dat ze gaat WAPPEN.

 
Wanneer krijg je meer energie als je overgaat van koolydraten naar vetten en eiwitten?

Ik krijg een wit gezicht en heb weinig energie. De suikerschommelingen zijn dan wel weg.

Hoelang heeft een lichaam nodig om zich aan te passen. Ik heb eens gelezen dat de binnenste maagwand zich vernieuwd binnen 7 dagen.

 
Mijn gezichtskleur is nu beter geworden. Het koolydraatarme dieet is de eerste dagen het zwaarst. Nu een paar dagen verder, en voel ik me al stukken beter. Ik had in iedergeval meer plezier.

Het valt me op dat ik niet goed tegen noten kan, heb ik het idee. Ik eet vaak walnoten maar de volgende dag heb ik vaak dunne ontlasting.

Zijn walnoten nu zo slecht? Ze worden niet goed verteert in mijn maag. Hoe zit het met dat fytinezuur in walnoten. Ik kijk het even aan en misschien hou ik ander maar bij 2 walnoten per keer,en anders stop ik er mee. Ze kunnen best verslavend zijn als je eenmal begint met eten.

Ik vang ook soms mijn urine op in een glaze pot. Na het eten van koolydraten had ik nog troebele urine. Met het nieuwe dieet is mijn urine helder.

Rauwe melk drink ik nu af en toe, ook omdat het lekker is en tot nu toe geen klachten van ondervonden. Het enigste wat ik nog heb is dat ik rond 12:00 een uur kan slapen en soms is dat zelfs beter voor me.

Waarschijnlijk heb ik ook candia. Ik heb geen idee of dat nu de oorzaak is van de hypoglcemie, of het gevolg. Maar ik maak me er niet meer zo druk om nu ik een manier heb gevonden om me goed te voelen. Het is toch een kwestie van proberen en goed aanvoelen wat wel en nier werkt.

 
De oorzaak van hypoglykemie is langdurig suikermisbruik.

Hypoglykemie is geen probleem. Het is een oplossing/een reddingssysteem.

Als het niet bestond zou je bloedsuiker idioot hoog zijn.

Gelukkig is het omkeerbaar, evenals candida.

Evenals de meeste situaties waarin we ons zelf (bewust of niet) in

terecht brengen.

 
Ik wil toch hulp gaan zoeken, mede omdat de mensen in mijn omgeving willen weten wat ik heb. Welke vorm van geneeskunde zou nu aan te raden zijn?

Huisarts zie ik weinig in. Hij kan me hooguit doorverwijzen naar het ziekenhuis. Dan zou ik wel eens een scan willen om te kijken of ik galstenen heb. Uiteindelijk denk ik dat ik me er niet voor laat opereren. Ik slik liever geen medcijnen en doen ook niet aan symtoombestrijding.

Natuurarts zie ik wel wat in maar bij het vorige bezoek kreeg ik een dieet voorgescheven waar ik geen vet mocht, dit was tegen candida. Ik zit er niet op te wachten om weer zo mager te worden.

Meestal een half uur per dag voel ik me niet goed en krijg een raar gevoel bij mijn alvleesklier. Soms word ik plots heel moe. De rest van de dag ben ik helder en scherp.

Ik kan er mee leven alleen is het lastig als iedereen steeds vraagt wat ik heb en ik vervolgens niet echt uitleg kan geven. Het sociale leven is minder leuk op deze manier.

 
Je kan bij de huisarts vragen of je een echo mag laten maken van je galblaas. Je kan ook een leverzuivering doen. Ik denk dat er weinig westerlingen zonder galstenen zijn.

Kan je misschien terecht bij een antroposofische huisarts? Die kan je dan ook weer doorverwijzen.

 
Lastige keuze aangezien ik weinig vertrouwen heb.

Maar ik merk dat ik geen aanvallen krijg als ik gember gegeten heb. Ook staan mijn ogen dan erg strak. Gember heeft goede eigenschappen maar is dat dan niet een soort oppepmiddel. Paar jaar terug begon ik met koffie om maar te kunnen blijven presteren. Ik wil natuurlijk niet weer zo'n fout maken. Dus vraag me af of dat veel gember nu wel goed is, of dat het me lichaam juist meer uitput op ten duur zoals de koffie dat ook bij me gedaan heeft.

Koffie werkte dus als een drugs en als ik het niet dronk voelde ik me slecht.

 
Gember kun je niet vergelijken met koffie, het is wel een stimulerend middel in die zin dat het een gunstige uitwerking heeft op de spijsvertering en bloedcirculatie. Het bevat geen oppeppend middel zoals cafeïne en put je niet uit, maar ondersteunt allerlei processen in het lichaam, is juist goed voor de lever.

Misschien kun je een heetwaterkuur doen, dan kook je 1 liter water 20 min en voegt een paar schijfjes gember toe en of snufje kurkuma, dit stop je in een thermosfles en daarvan drink je door de dag heen steeds een paar slokken. Is een Ayurvedische (lever)reiniging.

 
Bedankt. Ik ga die heetwaterkuur proberen.

Ik vind het eigenlijk gek, dat het gene wat ik eet gelijk invloed kan hebben. Dan zou ik denken dat er een ontsteking zit bij het sproeiertje. De alvleesklier kan ook moeite hebben met het aanmaken van spijssappen dat is afhankelijk van wat er binnen komt (vetten/eiwitten/koolydraten. Bij het een word ik spontaan moe en bij het ander (suikers) duizelig. Na het eten van eieren gember en zout voel ik me eigelijk normaal.

Komt de gal ook door het zelfde buisje waar de alvleeskliersappen door gaan? Mijn ontlasting is ook vaak wit.

 
Vergeten erbij te vermelden dat je die heetwaterkuur 4-6 weken kunt doen.

Hier is een duidelijke illustratie van galwegen en afvoer van alvleesklier (excuses voor de bron ;) )

http://kanker.kwfkankerbestrijding.nl/soorten-kanker/Pages/soorten-kanker-alvleesklierkanker.aspx

Witte ontlasting kan duiden op blokkade in galwegen duiden. Misschien ook eens een grote leverreiniging overwegen?

 
Een duidelijke site tanja. De bron maakt me niet bang, omdat ik niet bang ben voor ziektes.

Ik heb eigenlijk al 8 jaar deze verschijselen en de eerste 4 jaar negeerde ik de dips. Ik denk niet dat ik 8 jaar rond kan lopen met kanker maar ben me wel bewust dat zwakte me lichaam sneller aantast. Ik merk het aan kleine dingen zoals een paar grijze haren en mijn gebid slijt sneller door droge mond.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan