Hypofyse ondersteuning?

Indigo

New member
Ik onderga de laatste maanden zo nu en dan een voetreflexbehandeling. Wat steeds weer naar voren komt is dat mijn hypofyse en alvleesklier zwak zijn.

Over de alvleesklier maak ik me niet zo druk, in die zin dat ik verwacht dat de zwakheid het gevolg is van de verstoring in de hypofyse.

Nu ben ik op zoek gegaan naar ondersteunende voedingsmiddelen voor de hypofyse, maar kan eigenlijk weinig vinden. Ergens las ik dat vitamine E goed zou helpen (Rode Palm olie).

Als ik op mijn eigen gevoel af ga vermoed ik dat Keltisch Zeezout als gevolg van de goede door geleiding waarschijnlijk ook een gunstige invloed op het functioneren van de hypofyse heeft.

Wie is hiermee bekend en heeft tips?

 
Uit het boek van Price:

Quote:
De hypofyse ligt aan de onderkant van het brein, net achter de ogen. Het is de hormoonklier die verantwoordelijk is voor de groei en hij beheerst grotendeels de functie van vele andere hormoonklieren. Hij is, als het ware, de kapitein van het schip.

Wij zijn dan ook hoofdzakelijk geïnteresseerd in de rol die de hypofyse speelt en de factoren die verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en de werking ervan.

De afhankelijkheid van de hypofyse van vitamine E is door menige onderzoeker aangetoond. Dr. M. M. O. Barrie heeft bijvoorbeeld beschreven dat onvoldoende vitamine E een duidelijk verstoring van de groei van ratten met zich meebrengt. Hij vermeldt:

De geobserveerde afwijkingen zijn vergelijkbaar met die worden teweeggebracht door hypofysectomie (chirurgische verwijdering van de hypofyse). Een duidelijke degranulatie door de voorste hypofysekwab wordt bij zowel de abnormale jongen als de onvruchtbare volwassenen dieren waargenomen. Een gebrek aan vitamine E leidt dan ook bij de jonge rat nagenoeg tot een hypofysectomie, puur en alleen door de voeding.

Het recente onderzoek dat op dit gebied is gedaan door Dr. Hector Mortimer en zijn medewerkers op de McGill University in Montreal behelst studies van de ontwikkeling van de schedels van ratten.

Hij laat zien dat de chirurgische verwijdering van de hypofyse middenin het brein van zeer jonge ratten regelmatig een bepaald defect in de schedelontwikkeling met zich meebrengt. Dit wordt gekenmerkt door een gebrekkige ontwikkeling van de voorkant van de snuit, met een versmalling van de neus en van de tandbogen.

Door de toevoeging van extracten van de hypofyse die hij chirurgisch verwijderd had, wist hij de ontwikkeling van deze defecten volledig te voorkomen, waardoor hij de relatie wist aan te tonen van het letsel met tekorten aan de hormonen die deze klier produceert.

Een andere, vaak toegepaste, productieve methode deed hij met betrekking tot onderzoek naar de schedels van personen van wie bekend is dat zij een verstoorde werking van de hypofyse hebben door tumoren. Bekende voorbeelden hiervan zijn gevallen van acromelagie [Noot van de vertaler: Overmatige groei van het hoofd, de handen en de voeten.], ook wel gigantisme genoemd.

Door röntgenfoto’s van deze lichamelijke veranderingen van de lichaamsvorm te vergelijken met gegevens over de geschiedenis en de aard van de tumor beschikte hij over een weelde aan informatie.

Een andere reeks onderzoeken omvatte de vergelijking tussen röntgenfoto’s van de schedels van mensen die aan bepaalde types lichamelijke en geestelijke stoornissen leden met bepaalde afwijkingen aan hun schedels.

Op deze manier wist Dr. Mortimer de verschillende soorten schedelafwijkingen en groei-afwijkingen en ontwikkelingsafwijkingen in specifieke categorieën onder te verdelen. Aan de hand van deze maatstaf kan hij mensen onderverdelen op basis van röntgenonderzoek.

Wat interessant is aan zijn werk, dat hij in samenwerking met Dr. G. Levine, Dr. A. W. Rowe en anderen verbonden aan het Evans Memorial for Clinical Research and Neuro-Endocrine Research in Boston heeft verricht, is dat het bestaan van belangrijke relaties wordt aangetoond aan de hand van de ziektegeschiedenis van ruim drieduizend mensen.

In de studies worden de röntgenfoto’s van de schedel getoond. Zij vermelden dat onafhankelijk, eerder lichamelijk onderzoek een verstoorde werking van de hypofyse heeft aangetoond.

Het uitstekende onderzoek van Dr. Mortimer geeft duidelijk aan dat de vorm van het gezicht en van de tandbogen rechtstreeks wordt beheerst door en verband houdt met de functie van de hypofyse middenin het brein.

Dr. Barrie vermeldt dat een gedeeltelijk tekort aan vitamine E, zoals in het geval van de vrouwtjesrat te zien is, leidt tot een verlengde draagperiode die tot wel tien dagen langer kan zijn dan normaal. Onder deze omstandigheden zijn de nakomelingen abnormaal. Dieren die te weinig vitamine E hebben, werpen weliswaar zo nu en dan een nest maar kunnen dan geen melk geven.


Mike

 
Dank je! Dus toch de vitamine E om de hypofyse te ondersteunen.

Ik heb net vandaag twee eetlepels rode palmolie aan mijn smoothie toegevoegd. Dat blijf ik er dan vanaf nu maar inhouden.

Ben benieuwd of er bij de volgende voetreflexbehandeling vorderingen waar te nemen zijn. De behandeling werkt op zichzelf natuurlijk ook al helend, maar bij deze klieren lijken zich weinig ontwikkelingen voor te doen.

 
Indigo, om de hypofyse te ondersteunen raadde mijn natuurarts Cytozyme-PT/HPT aan.

Hypofyse/hypothalamus concentraat.

Te koop bij de Roode Roos.

Ik ben er nog niet mee begonnen, dus kan geen ervaring vertellen.

 
Dank je Joy. Ik hou dit zeker in mijn achterhoofd. Ik ga nu eerst maar even mijn rode palmolie inname opvoeren en continueren. Volgende week ga ik weer naar mijn orthomoleculair arts en dan zal ik dit middel ook even met hem bespreken. Mochten de reflexpunten blijven opspelen als spiegel van een verstoring, dan lijkt me dit de moeite waard. Ik weet niet wanneer je gaat beginnen, maar als jij ondertussen ook ervaringen opdoet met dit middel, laat je het dan hier weten?

 
misschien heb je hier wat aan:

http://www.niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2127:het-activeren-en-ontgiften-van-de-pijnappelklier&catid=30:bewustzijn&Itemid=43

 
@Marijn

Interessante invalshoek. Daar hou ik van, het energetische creatiepotentieel en het fysieke combineren. Ik ben eigenlijk met alles wat hier genoemd wordt wel bekend en pas e.e.a. willekeurig, zonder dit specifieke doel voor ogen te hebben, al toe. Mooi om het zo op een rijtje te zien en zo meer doelgericht te kunnen creëren op een optimale balans in epifyse en hypofyse en hypothalamus.

@Lievergezond, dank voor de link. Ook weer interessant.

 
Door bij mezelf de pijnappelklier/hypofyse te activeren heb ik ook van veel dingen meer plezier en minder last dit doe ik door sungazing en die is er weinig op dit moment die begint er weer aan te komen dat de zon veel tevoorschijn komt. Zie eerder bericht op forum Sungazing. @Marijan, dank voor de link.

 
Vandaag er achter gekomen dat de authentieke edelsteen Pietersiet tevens perfect voor de hypofysefunctie is. Zelf meld ik dit om de reden dat het resultaat hierbij sneller waarneembaar is dan enkel inname van vitamine E. Beiden met elkaar combineren kan geen kwaad.

Bijgaand even de beschrijving :

Pietersiet :

> stimuleert de hypofyse en zorgt voor evenwicht in het endocriene stelsel en regelt o.a. de productie van hormonen die zorgen voor stofwisseling, bloeddruk, lichaamstemperatuur.

> Bevordert tevens de opname van voedingsstoffen uit voedsel

> verhelpt ongemakken bij mensen die te weinig tijd hebben om te rusten

> goed voor lever, longen, darmfunctie, benen en voeten

Sinds ik deze steen draag, heb ik niet langer last van een trage bloedcirculatie en een te lage lichaamstemperatuur. Reiniging als volgt : onder stromend water en 1 maal in de week ontladen en vervolgens opladen met bergkristal gedurende minimaal 8 uur.

 
@ Vivianne Bedankt voor je omschrijving van Pietersiet naast wat je meld word je er ook rustig van gebruik die geregeld.

 
Nog iemand enig idee wat nog meer goed is voor de hypofyse en pijnappelklier?

Heb de multi gland van biotics besteld waar deze twee o.a in verwerkt zijn.

Maar ben benieuwd of iemand nog andere ideeën heeft.

 
Hallo Cham

Deze klier is in werkelijkheid twee klieren in één, ze bestaat uit de voorkwab en de achterkwab

Men noemt deze klier weleens de lievelingsschat van de Natuur, en ze is ook zeker mijn favoriet en spreekt zeer tot mijn verbeelding.

Deze klier is voor ons onmisbaar en ze staat in verband met onze emotionele en mentale bezigheden.

De voorkwab van de hypofyse is ook bekend als de klier van de intelligentie, hier wordt ons denkvermogen mee bedoelt. Ons denkvermogen is een gave die wij maar al te graag misbruiken.

De achterkwab beheerst allerlei moederlijke instincten maar ook tederheid, liefde voor onze medemensen of zelfs liefde voor God.

Deze klier gebruikt heel veel energie, en volgens mij kan men deze energie pas doorgronden als men het begrip chakra begrijpt. Klieren zijn ook afhankelijk van de chakra’s die min of meer onze energie leveren, en de chakra’s zijn weer afhankelijk hoe wij in het leven staan, van onze bewustzijnsvorm.

Onze hormonen houden van vrolijke mensen want dan is de stroming optimaal. Zodra je twijfelt of piekert is er nog wel stroming (want anders zijn we dood) maar stroming op wel een zeer laag pitje, de energie wordt belemmerd door je eigen gedachten.

Ons leven in de stoffelijke wereld vraagt continue veranderingen, daarom zijn we afhankelijk van drie soorten bronnen van voeding.

Ons spijsvertering vraagt om voedsel, onze ademhaling is afhankelijk van de lucht die we inademen en wij zelf hebben vitaliteit nodig om te kunnen leven.

Voor mij geen dure supplementen, liever zorg ik ervoor dat mijn leven harmonieus verloopt en de energie wordt gratis aangeleverd…..

Zelf sta ik ook achter de werking van edelstenen, zij zijn het geschenk van Moeder natuur.

De blauw-groene edelsteen Amazoniet is een prachtige steen die bijdraagt aan de goede werking van de hypofyse.

 
Peti, weet jij een leuk adresje waar ik edelstenen kan kopen / op internet?

Eentje dat ik kan vertrouwen, dat niet fake verkoopt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan