Humor om te lachen...

Lijkt eerder iets voor De Speld of zo 😄

Ex-treem gênant: ‘Ze deed zich voor als vegan, maar ik betrapte haar na het uitgaan met een frikandel speciaal’​

In de rubriek Ex-treem gênant deelt een lezer iedere week een verhaal over die ene ex die hij of zij nooit meer zal vergeten: in positieve of héél negatieve zin. Deze week: Daan (30) dacht eindelijk een gelijkgestemde vegan vriendin te hebben gevonden tot hij haar na het stappen in de rij van de snackbar zag staan, met een frikandel in haar hand. „Ik voelde me niet alleen bedrogen, ik voelde me gewoon compleet voor schut staan.”

Daan (30): „Ik ben nu al ruim vijf jaar vegan en ik dacht altijd dat ik iemand wilde ontmoeten die dezelfde levensstijl had. Niet omdat ik mensen veroordeel die vlees eten, maar gewoon omdat het praktisch is en je dezelfde waarden deelt. Dus toen ik Eva ontmoette op een feestje, leek het een perfecte match.

Havermelk​

Ze had zelfs een shirt aan met ‘plant based princess’ erop. We praatten uren over documentaires, favoriete recepten en hoe ingewikkeld het soms is om uit eten te gaan. Ik was oprecht blij: eindelijk iemand die niet vreemd opkeek als ik vroeg naar havermelk of als ik zei dat ik geen schoenen van leer draag.

We kregen al snel een relatie. Alles leek op rolletjes te lopen. Ze postte veganistische gerechten op Instagram, we ontdekten samen nieuwe vegan hotspots en ze stuurde me screenshots van memes over veganisme. Ook thuis was het bij mij thuis één groot vegan eetfestijn: havercappuccino’s, linzencurry’s, overnight oats, you name it.

Avond uit​

Na drie maanden gingen we allebei een avond uit, zij met haar vriendinnen en ik met een paar vrienden. Rond drie uur ’s nachts stond ik, voor mijn vleesetende vrienden, in de rij bij een snackbar naast de club. En ineens zag ik haar daar binnen met een frikandel speciaal in haar hand.

Mijn eerste reactie was letterlijk: ‘Huh?’ Ik liep naar haar toe, keek naar wat ze in haar hand had en vroeg: ‘Wat eet je?’ Ze schrok en slikte het snel door. Haar antwoord: ‘Het is een vegan frikandel, hoor.’ Maar de man die daar werkte, zei lachend: ‘Vegan? Dat hebben we hier niet hoor.’

Nooit vegan geweest​

Ik bleef haar aankijken. Ze probeerde nog grappend te zeggen dat ze soms een uitzondering maakte. Toen ik bleef doorvragen, kwam de aap uit de mouw: ze was helemaal niet vegan. Ze at gewoon plantaardig als ze bij mij was, omdat het makkelijker was en omdat ze mij echt leuk vond. Maar als ze met haar vriendinnen was of na een paar drankjes? Dan koos ze voor een kapsalon, een frikandel of milkshake.

Ik weet dat sommige mensen denken: het is maar eten. Maar voor mij voelde het alsof ik met iemand was die zich compleet anders voordeed om indruk te maken. Als ze hierover kon liegen, wat dan nog meer? Bovendien: ik had drie maanden lang rekening gehouden met haar eetwensen, samen in dure eco-supermarkten boodschappen gedaan en restaurants uitgezocht… en zij stond gewoon frikandellen weg te happen achter mijn rug om. Ik heb het diezelfde week nog uitgemaakt. Sindsdien date ik gewoon eerlijk. Als je vlees eet, prima, maar doe je niet anders voor. Er is niets gênanter dan denken dat je samen principes deelt om er vervolgens achter te komen dat het een toneelstuk was.”

Laatst bewerkt:
‘Mogelijk onbegrepen gedrag’

Van onbegrepen gedrag'

Man loopt Leids stadskantoor binnen en steekt computers in brand​

Door RTL Nieuws / ANP · 58 minuten geleden · Aangepast: 49 minuten geleden
© ANP
Man loopt Leids stadskantoor binnen en steekt computers in brand

RTL Nieuws
De politie heeft vanochtend een man aangehouden voor brandstichting in het stadskantoor van de gemeente Leiden.
Volgens een woordvoerder van de brandweer sproeide hij een 'brandbare vloeistof' over beeldschermen en toetsenborden en stak hij die aan. Er raakte niemand gewond.

'Mogelijk onbegrepen gedrag'​

De hulpdiensten kregen rond 08.15 uur een melding van de brand in het gebouw naast station Leiden Centraal. De brand werd vrij snel geblust, maar het gebouw werd vanwege de rookontwikkeling wel ontruimd. Beveiligers konden de man overmeesteren, waarna hij werd aangehouden door de politie.

Volgens de gemeente zijn twee beeldschermen beschadigd geraakt, zijn er roetdeeltjes verspreid door de ruimte en ruikt het er naar rook. De gemeente heeft aangifte gedaan. De afdeling Burgerzaken is grotendeels dicht voor publiek.

Volgens een politiewoordvoerder gaat het om een persoon met 'mogelijk onbegrepen gedrag'.

• Haha
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.605
Leden
8.687
Nieuwste lid
Lies73
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan