hulp/hoop ? bijnieruitputting genezen

wolfynl

New member
Hoi Allemaal het is al erg lang geleden dat ik me hier heb voorgesteld ,
Maar ik ben er nu klaar voor om deze kant van voeding te gaan doen .
ik kan eindelijk aan rauwe melk komen en ik heb ook biologische rauwe roomboter gekocht nu nog botten bouillion leren maken . Het boek ben ik zeker van plan om nog te gaan lezen .
Maar ook vooral ben ik op zoek naar hoop . zijn er hier verhalen van mensen die hun bijnieruitputting hebben kunnen genezen of zich in iedergeval al weer bijna normaal voelen ? ik zit op dit moment erg in een dip ook al geef ik niet op en heb ik vorige week besloten wapf als voeding aan te nemen het was erg moeilijk om te beslissen en angst voor rauw weg te duwen , maar ik ga het doen.
ik weet niet of ik nog onderliggende problemen heb die bijnieruitputting instand houden .. maar ik hoop er wel achter te komen . dankje wel groetjes michelle
 
Goed dat je de moed hebt gevonden om jezelf fysiek en mentaal aan te pakken.
Veel vet eten en koolhydraten minderen gaat je daarbij helpen.
Ik spreek uit ervaring.

Overweeg bijniersupplementen om je bijnieren te ondersteunen.

Bijnieruitputting houdt stand door aanhoudende stress.


heb ik vorige week besloten wapf als voeding aan te nemen het was erg moeilijk om te beslissen en angst voor rauw weg te duwen


Wegduwen van angst is niet de beste strategie. Dan blijft de angst sudderen in je systeem. Bovendien vermoed ik dat als het drinken van rauwe melk je al angst oplevert er in jouw leven nog meer aannames en overtuigingen zijn die angst opwekken.
 
ja ik hoorde dat rauw veel nare bacterien bevat , maar ik lees ook dat het goed voor je is en dat je op rauwemelk zou kunnen leven en dat er goede bacterien in zitten . maar ik vindt dat nog erg lastig ja
ik heb 3 kinderen en wil natuurlijk niet dood neer vallen .
Maar daarom lees ik hier veel en zie goede dingen en ik ga het gewoon doen want ik kan zo niet door blijven gaan .Ik loop wel al 1,5 jaar bij ron velthuis
Maar die man weet zelf niet wat ie van voeding aan moet raden .
hij raad me banaan aan en weet ik veel allemaal en overal op andere plekken lees ik geen hoge suikers en niet teveel fruit. verder is ie wel aardig en via hem krijg ik supplementen maar ook dat gaat regelmatig fout . zo ben ik serieus deppresief geweest van rhodiola . Maar ik heb last van hypoglecemie en moet mn bloedsuiker zo stabiel mogelijk houden anders krijg ik paniek aanvallen . en ik denk dat het met wapf beter zal gaan . Maar tuurlijk stress zal helaas nooit helemaal weg zijn al heb ik al heeel veel opgeruimd wat dat veroorzaakte Maar er zal nog wel meer aan het licht komen . ik heb alleen nog niet 1 x gezien dat iemand echt van zn bijnieruitputting af komt hopelijk wordt ik dan zelf ooit zo'n verhaal . tnxx gr michelle
 
Je valt niet dood neer van rauwe melk.
Drink al 3 jaar rauwe melk en leef nog steeds.

Ik had bijnieruitputting gedurende 15 jaar.
Met WAPF voeding, stress reductie op alle fronten nu na 3 jaar weer gezond functionerende bijnieren.

Het kan dus wel.

 
Serieuze vraag: hoe weten jullie (inclusief de topicstarter) zeker dat het om bijnieruitputting gaat? Dus hoe stel je zoiets vast?
 
Laat je geruststellen (deprogrammeren ?) door de lezingen die er op het Weston Price congres in de VS werden gegeven op het Raw Milk Symposium http://www.fleetwoodonsite.com/wise/rawmilk/

Om bijnieruitputting vast te stellen zijn er een aantal testjes (pupil test, bloeddruk test) er zijn lijsten met symptomen te vinden, of je kunt een 24 uurs speekseltest laten doen.
 
Hoi,

ik ben zelf ook bezig met herstellen van bijnieruitputting. Ik heb wel zulke ernstige klachten dat ik al ruim een jaar in de ziektewet zit. Voortgang gaan langzaam, maar is zeker merkbaar!

Wat ik je aanraad is om een hoge dosering vitamine C te gebruiken. Ik gebruik ascorbinezuur (wateroplosbaar) en asvorbylpalmitaat (vetoplosbaar, deze bereiken je hersenen).
Verder gebruik ik Adrenal van Nutricology, een bijnier extract.
Daarnaast bijna elke dag 1 of 2 koppen bottenbouillon, veel sole, levertraan, veel biologische roomboter, geen suikers, geen koffie, etc etc.

Goed dat je bezig bent de stress los te laten, dit is echt heel belangrijk bij het herstellen. Ik doe vaak yoga, omdat intensief bewegen niet verstandig is en met yoga ontspan ik helemaal en adem ik goed.

Verder heeft mij het boek "De kracht in jezelf" erg geholpen. Dit omdat ik behooooorlijk weinig hoop had en veel angsten (gaat het ooit weg, zal ik ooit weer kunnen werken, etc) en met dit boek besefte ik hoeveel kracht er zit in je eigen gedachten.

Succes!! En laten wij inderdaad de succes verhalen worden!
 
Jazeker! Ik zat een aantal jaar geleden diep. Ik sliep 22 uur per dag en gedurende die 2 uurtjes dat ik wakker was, was ik echt niets waard.
Ik ben bij een arts geweest die zeer uitgebreid onderzoek heeft laten doen en me heeft behandeld. Ik heb hydrocortison geslikt om er weer bovenop te komen - en dat heeft me goed op weg geholpen. Ik heb daarnaast nog allerlei andere zaken aangepakt (o.a. darmen). Na een halfjaar kon ik langzaamaan weer wat meer doen. Wat mij, na de hydrocortison, nog het allerbeste geholpen heeft, is het veranderen van mijn voeding. Ik ben geen full-blown WAPF-er, maar het schrappen van suikers, gluten, lactose, caseïne en nog wat andere stoffen heeft mijn lichaam dat zetje gegeven dat het nodig had. Sinds een halfjaar kan ik weer sporten (ja, ik weet hoe daar op het forum over gedacht wordt, maar ik vind krachttraining echt heel erg leuk). Dat heb ik nooit meer gekund - en tegenwoordig sport ik zo vaak als ik leuk vind (en dat is soms 2x en soms 5x per week). Ik kan fulltime werken, ik heb energie voor leuke dingen. Dat kon ik 6 jaar geleden echt niet zeggen, toen ik alleen maar sliep.

Dus, ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat! Geduld is belangrijk, en goede zorg voor je lijf ook. Je lijf heeft het keihard nodig :)
 
Hoi allemaal dankje wel voor jullie berichtjes terug erg fijn om te lezen dat het dus wel kan met goede zorg en goede voeding.
Into the wild , hoe ik weet dat ik bijnieruitputting heb ik voelde me slecht de huisarts doet daar niks mee en ik ging op zoek die denkt volgens mij dat ik hypochonder ben ofzow.
en zo kwam ik bij een natuurarts die heeft allerlei onderzoeken laten doen .
zo onder andere bloed , en 24 uurs cortisol via slijm . ontlasting onder zoek echt van alles . en daar kwam uit dat mn cortisol heel laag is heel de dag en al mn hormonen zijn van slag progesteron heel laag dhea laag vrije testosteron etc etc . en regelmatig ga ik terug en worden deze testen herhaald om te kijken waar ik sta .

ik ben ook al bijna 2 jaar thuis kan wel meer dan 1 jaar geleden maar ik voel dat ik al een hele tijd stil sta en niet meer verder beter wordt en het heeft me gewoon tijd gekost om mn voeding echt aan te kunnen pakken maar ik kan weer redelijk na denken en dan gaat dat iets makkelijker.
ik slik al supplementen via ron velthuis maar ik kan geen adrenal cortex verdragen en ook geen 1 adaptogeen helaas.

Pinklady als je lactose en caseïne niet kan verdragen wat van wapf heb jij dan over genomen ?en krachttraining was ook mijn sport en ontspanning helaas gaat het niet meer . maar wat fijn dat jij wel af en toe weer wat kan doen wat je leuk vindt.

ik had gelezen dat je gemiddelt 100 gr koolhydraten moet nemen .. gelden de koolhydraten uit de melk ook of niet? dankje wel
 
Ik schreef al niet echt een WAPF-er te zijn. Ik geloof dat ik niet echt binnen een stroming val. Ik gebruik elementen van paleo, hormoonfactor, Atkins, WAPF. Maar ik eet in ieder geval onbewerkt, eet graag bottenbouillon en ben absoluut niet bang voor dierlijke vetten (ghee, ossewit), vlees en eieren.
Rauwe melk heeft me nooit echt gelegen, en andere soorten zuivel ook niet.
 
@wolfynl: het klinkt dat je behandelaar goed in staat is om de juiste diagnose te stellen. Ik vroeg het me alleen af omdat op dit forum veel mensen het hebben over bijnieruitputting (en ik vroeg me af of mensen deze term niet misbruiken om bepaalde symptomen te rechtvaardigen. En Tanja heeft duidelijk uitgelegd hoe dit vast te stellen is.
 
Eind deze maand krijg ik mijn uitslag van wat testen ,heb speeksel ,bloed , urine laten onderzoeken ,ben al hele lange tijd moe terwijl ik gezond eet ,Zoals ik lees lijkt het veel op bijnieruitputting ,maar of dat ook daadwerkelijk is krijg ik te horen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan