Huiduitslag

Foksola

New member
Hoi allemaal,

Ik probeer vanwege allergieën zo puur mogelijk te eten en dat lijkt goed te werken.

Ik reageer erg op gluten met huiduitslag en lijk ook op gejodeerd zout te reageren.

Nu gebruik ik keltisch zeezout, maar vraag me af of ik niet een serieus jodium te kort kweek zo?

Wie heeft hier ervaring mee en hoe lossen jullie dit op?

 
Hoi Foksola,

Een makkelijke oplossing is om een flesje lugols iodine te kopen en dan 1 a 2 druppels per week in te nemen.

Dan krijg je in op z'n allerminst net zo veel jodium binnen dan met gejodeerd zout en nog een veel betere kwaliteit.

En de kans op overdosering is met deze hoeveelheid niet aanwezig.

Daarnaast denk ik dat k zeezout ook jodium bevat.

Maar het is zowiezo een goed idee om lugols te gaan gebruiken en in deze hoeveelheid is het ook nog eens spotgoedkoop!

 
Sorry Poekie, wist niet dat je boos werd ;)

Ik ben nieuw op het forum en zoek me een ongeluk, dus besloot ik het maar gewoon even te vragen!

Ik zal volgende keer eerst zoeken, promised :)

 
Waar haal je uit dat ze boos wordt? Tis vaak maar net hoe je zelf iets leest ;-)

Ik ben er trouwens ook sinds een week achter dat je het beste via google kan zoeken. Via t forum werkt voor geen meter.

 
Ik ken Poekie persoonlijk en geloof mij als ik zeg dat zij niet gauw boos wordt. Integendeel, ze is juist bijzonder behulpzaam en ondersteunt mij, vooral als er nieuwkomers zijn.

Mike

 
Zoals de oplettende lezer waarschijnlijk wel had gemerkt, stond er een vette knipoog achter mijn opmerking.

Het is inderdaad maar hoe je iets leest!

Begrijp dat de opmerking niet goed viel, en dat was echt niet mijn bedoeling, was gewoon dollen!!!

Maar goed, excuus voor degenen die zich dit aantrokken!

Let's start over again.

Bedankt voor jullie info in ieder geval :))

 
Vandaar jou forumnaam, FOKsola, jij 'fokt' graag met mensen! :wink:

Is al goed, we gaan weer door tot de orde van de dag.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan