Huidproblemen

Goedemiddag,

Wij eten al een aantal jaar zoveel mogelijk biologisch en suikervij. Ook Helemaal op de tour van gezonde bouillon en veel dingen die jullie adviseren passen wij toe.

Nu hebben mijn broer en zus erg last van huidproblemen, beide rode wangen. Al veel geprobeerd met voeding om de huidklachten te verminderen, zonder resultaat.

We willen jullie vragen of jullie nog tips hebben die wij evt toe kunnen passen.

We horen heel graag van jullie!

Hartelijke groet, Co Boele
 

Bijlagen

  • Ulerythema-wang-350x215.jpg
    Ulerythema-wang-350x215.jpg
    13,8 KB · Weergaven: 7
Goedemiddag,

Wij eten al een aantal jaar zoveel mogelijk biologisch en suikervij. Ook Helemaal op de tour van gezonde bouillon en veel dingen die jullie adviseren passen wij toe.

Nu hebben mijn broer en zus erg last van huidproblemen, beide rode wangen. Al veel geprobeerd met voeding om de huidklachten te verminderen, zonder resultaat.

We willen jullie vragen of jullie nog tips hebben die wij evt toe kunnen passen.

We horen heel graag van jullie!

Hartelijke groetjes
 
Roodheid in het gezicht (couperose en rosacea) is vaak een maagzuur probleem.

appelazijn aan water toevoegen, Keltisch zeezout (sole).
 
Aha, bedankt! Ik heb liever eerst duidelijkheid over het middel en de werking. Pak je daarmee wel de oorzaak aan? Komt het niet na een tijd weer gewoon terug?

En welke oorzaak zou het hebben? Rode wangen en kin en boven de wenkbrauwen ook roodheid zichtbaar.
 
Ben je ermee naar een arts geweest?
Hoe weet je dat het geen couperose of rosacea is?
Hoe is het tot nog toe behandeld?
 
Aha, bedankt! Ik heb liever eerst duidelijkheid over het middel en de werking. Pak je daarmee wel de oorzaak aan? Komt het niet na een tijd weer gewoon terug?

En welke oorzaak zou het hebben? Rode wangen en kin en boven de wenkbrauwen ook roodheid zichtbaar.
Spike-eiwitten.

Mike
 
Ik zit te denken aan oxaalzuur dat voor die uitslag zorgt. Maar als je daar achter wilt komen of het daar door komt moet je al het oxaalzuur uit je voeding halen en dat zit bijna in al het plantaardige eten. Wat ik heb gelezen kan het zelfs gevaarlijk zijn om daar in een keer mee te kappen want als er geen oxaalzuur meer binnenkomt kan het eindelijk het lichaam verlaten en gaat het overal waar het maar naar buiten kan het lichaam uit, via de ontlasting of via de huid. Hier op deze site vind je wat informatie er over.
 
Ik zie dat jullie al veel hebben geprobeerd qua voeding. Hebben jullie ook runder orgaanvlees geprobeerd? Schijnt dat hier enorm veel voedingsstoffen in zitten, vooral in lever, en hoor ook mensen die hiermee verschillende klachten verminderen of verhelpen. Je kunt ook kijken op deze site, is orgaanvlees in capsules. Hoef je het niet te eten :)
 
Ik zie dat jullie al veel hebben geprobeerd qua voeding. Hebben jullie ook runder orgaanvlees geprobeerd? Schijnt dat hier enorm veel voedingsstoffen in zitten, vooral in lever, en hoor ook mensen die hiermee verschillende klachten verminderen of verhelpen. Je kunt ook kijken op deze site, is orgaanvlees in capsules. Hoef je het niet te eten :)
Ik eet het liever dan via capsules.
 
IVM slikken!

Mike
Ha Mike,

De roodheid op de wangen is al jaren aanwezig. Bedoel je IVM slikken voor het ontgiften? (Ulerythema ophyrogenes) Bij het googelen op deze naam krijgen we de meeste vergelijkbare foto's. Maar nergens en duidelijk advies/behandelplan.
 

Bijlagen

  • images.jpg
    images.jpg
    4 KB · Weergaven: 1
Roodheid van de huid kan ook met een overschot/afbraakprobleem van histamine te maken hebben. Google eens op rode huid en histamine, misschien helpt het je verder. Je kunt ook tijdelijk histamine in je voedingspatroon verminderen om te kijken of de huidproblemen dan minder erg zijn. Mocht histamine een rol spelen, dan is het uiteraard het belangrijkst om de oorzaak van het histamineprobleem te vinden en die aan te pakken (i.p.v. alleen maar histamine te vermijden).
 
Kan ook een huidreactie zijn op bodylotions/zeep, veelvuldig contact van de huid met kleding/beddegoed (kussensloop?) met/van kunstvezels of het nuttigen van te veel melkproducten..

Verwacht geen direct resultaat.
Het kan maanden duren voordat de opperhuid zich heeft hersteld.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan