http://www.hetkanwel.net/2012/11/07/vegetarisch-dieet-is-niet-natuurlijk/

De link is nu wel aanklibaar. Niet de URL-knop aanklikken, maar simpelweg de link knippen en plakken in je post.

Mike

 
Quote:
Vervolgens ontvangt zij erg kritische reacties uit de vegetarische en veganistische hoek. Vind ik erg jammer.


Dat viel te verwachten. In ieder geval blijven ze beschaafd en zijn ze niet grof of agressief.

Mike

 
Vaak zie je reacties van mensen dat het zo goed met hen gaat nadat men overgestapt is op het vegetarisme. Mijns inziens is de reden dat men doorgaans stopt met het consumeren van de ontsteking-bevorderende omega 6 vetten. Tevens daarbij stopt men dan doorgaans met het eten van vlees uit de bio-industrie.

Daarnaast schakelt men over naar betere vetten zoals uit olijfolie, avocado's, et cetera. Meestal betreft het ook bio groenten die men nuttigt. Zo zijn er nog wel meer dingen te noemen.

De vraag is wat er met hem gebeurt op de lange termijn. Veel ervaringen laten zien dat veel mensen afknappen op het vegetarische dieet. Andere slikken supplementen om het vol te houden. Een goede multi met veel B12 geeft natuurlijk wel energie ja... :)

Toch wel interessant om eens een boom op te zetten (als dat nog niet gebeurt is) over waarom mensen nadat zij overgestapt zijn kennelijk zoveel voordeel bemerken.

 
Hendrik, ik word dit jaar 60 en ben mijn hele leven vegetarisch geweest. Ik heb nooit vis gegeten omdat ik al misselijk word bij de geur.

Voor het eerst in mijn leven heb ik vorig jaar levertraan gekocht en neem dit nu trouw in

Op dit lange termijn ben ik nog steeds gezond, heb geen klachten die ik hier zo lees. Ik ben de hele dag bezig zonder moe te worden. Vit. B 12 slik ik niet, heb nu wel een potje staan maar vergeet het altijd in te nemen

Wel neem ik chlorella in, al jaren en dat is mijn energiebron (denk ik)

Chlorella zie ik niet als supplement maar meer als voeding.

Sorry maar ik wilde hier graag op reageren, ik ben niet fanatiek, grofgebekt of agressief alleen maar geïnteresseerd in de werking van het lichaam.

 
Sommige mensen houden het heel lang vol op een vegetarisch of zelfs veganistisch voedingspatroon, ogenschijnlijk zonder klachten. Het is echter een ontegenzeglijk feit dat je aan het interen bent op je reserves. Dit gaat bij sommige mensen kennelijk heel lang goed, ze kunnen er zelfs heel oud mee worden. Ben je echter eenmaal door je reserves heen, dan takel je ook binnen no-time af. Is het niet zonde dat als je over sterke reserves beschikt, die je van je (voor)ouders hebt meegekregen, dat je ervoor kiest deze op te gebruiken, zonder ze opnieuw aan te vullen, en daarmee alsnog tekorten doorgeeft aan de volgende generatie als je je voortplant?

Mike

 
Peti, ik vind het zo leuk dat je dit zegt. Ik vind het jammer dat op dit forum vaak zo negatief wordt gedaan over vegetariërs – niet alleen over hoe ze eten maar ook over hoe ze zouden zijn. Fijn dat je je daardoor niet hebt laten afschrikken! Ik lees iedere keer graag je bijdragen over ademhaling en over simpele goedkope oplossingen, heb er veel aan. En ik vind het volkomen terecht dat je ook jouw kant belicht in de discussie over vegetarisch eten. Los daarvan denk ik dat de ideeën van Weston Price ook voor vegetariërs heel waardevol kunnen zijn, dus een klein beetje meer respect daarvoor op dit forum zou ik zelf erg mooi vinden.

 
Jullie zijn wss heel erg gezond bezig, maar voor het nageslacht ontbreken de essentiële nutriënten.

Vraag: op welke manier krijgt een vegetariër zijn vitamine A D E en K binnen?

 
Precies, PuurNatuur!

Sorry, wildfood, gaat niet lukken. Het vegetarische experiment kunnen we ons niet meer veroorloven. We moeten NU gaan eten als onze voorouders, anders is het gedaan met het voortbestaan van de mens! Lees dit:

https://www.fatsforum.nl/topic/argumenten-tegen-vegetarisme

Quote:
Men wist van het begin af aan al dat het leidt tot onvruchtbaarheid, maar dat geeft niet als je een exclusieve verbintenis met Het Hogere aangaat. Planten werden zelfs bewust ingezet om de vleselijke lusten te onderdrukken. Het kruid vitex agnus castus dankt hier zelfs zijn bijnaam aan: monnikspeper.


Mike

 
De vegetariers hier en elders die al lang in gezondheid leven komen zeker van een sterk voorgeslacht.

Bij ons is dat anders.

Wij hebben een gezin van 5 kinderen, 4 zussen en 1 broer. Mijn jongste zus is vegetarier vanaf haar 5e en is nu 40.

In tegenstelling tot de niet vegetariers in ons gezin die ontzettend dik haar hebben en een gezonde gelaatskleur, is mijn zus zeer dun in het haar en altijd bleek.

Geef mijn portie veg. maar aan fikkie maar ik geloof er echt niet in.

 
Ik heb een vriendin die vega is en die lukt t niet om af te vallen.

Ik heb een schoonzus die toen zwanger was van de 1e bekkeninstabiliteit had en nu bij de 2e al bekkeninstabiliteit had vanaf week 6!!!! Ik met mijn kennis denkt dan aan vet en daarbij de ontbrekende in vetoplosbare vitamines, los van wat je vd ouders hebt mee mogen krijgen.

 
Mike, ik vind 60 jaar al heel lang, hoe lang zijn dan nog mijn reserves? Als ik hier op de site lees, kom ik er nog het best van af.

Mijn ouders waren met 60 jaar oud en versleten, ze waren op.... mijn moeder was 42 toen ze mij kreeg en eigenlijk al een oude vrouw. De mensen zagen mijn moeder altijd voor mijn oma aan.

Het verhaal dat ik op de reserves van mijn ouders draait, gaat hier echt niet op. Mijn moeder was al op toen ze mij kreeg.

Ik beweer niet dat ik de wijsheid in pacht hebt, het is gewoon mijn levenswijze, mijn manier van leven. Mijn kinderen en man eten wel vlees vandaar dat ik op deze site zit, omdat ik hun het beste wil geven. Ik heb niks tegen vleeseters, ieder mag zijn leven zelf indelen, maar soms doet het pijn als ik lees dat ik dan grof en agressief moet zijn omdat ik vega ben.

Wildfood, bedankt voor je lieve woorden, ik ben toch niet zo dom als vegetarische mensen moeten zijn. Gezonde voeding blijft belangrijk, maar wel samen met een gezonde ademhaling, dat is 'mijn gezondheid'. Ik geloof in het vetten-verhaal maar vlees is niet zo mijn ding. Ik eet af en toe klein beetje vlees, zeker geen lever, wat is dat vies... :|

Onvruchtbaar zijn - ik heb zonder problemen twee prachtige gezonde knappe dochters gekregen en ik ben niet dik.

Mijn gelaatskleur is normaal, ben zeker niet wit. Mijn dunne haren zijn een erfenis van mijn moeder...terwijl mijn kinderen prachtig en een volle haarbos hebben

En wat betreft de vitaminen opname. Twee jaar geleden heb ik ook een vit. D test gehad, weet niet meer de uitslag maar ik weet nog wel dat de dokter toen zei dat mijn vit. D gehalte ver boven het gemiddelde lag.

Dit was mijn bekentenis, hoop dat ik mag blijven :)

 
Van mij mag je ook blijven.

Quote:
soms doet het pijn als ik lees dat ik dan grof en agressief moet zijn omdat ik vega ben.


Dat heb ik nooit beweerd. Vegetariërs komen op mij over op 2 energieniveaus: of ze zijn inderdaad grof en agressief (vooral veganisten), of ze zijn gewoon doodmoe en hebben geen energie om agressief te zijn. Dit hoeft echter niet noodzakelijk voor jou te gelden, het is meer een algemene observatie van mijn kant.

Mike

 
Peti, ik hou van mijn zus ook al is ze veget. Met mijn zus gaat het goed hoor verder.

Ze is paar weken terug getrouwd met de 2e liefde van haar leven. Dat helpt ook :D

Ik wil niet perse een oordeel vellen over veget./vegan.

Het valt me wel op om me heen dat vaak personen die biologisch eten geen dieren willen eten. Ik zie dat in natuurwinkels (knoop wel eens een gesprekje aan) op het huis van onze dochter zijn diverse medewerkers vegetarier (antroposofisch) en ik ken de eigenaresse van de Goudsbloem (groentepakketten) hier. Nou, zij maakt geen reclame voor gezondheid, ze ziet er erg anorexisch uit,bleek, heeft super dun droog haar, heeft een zeer slecht gebit, en laatst lieten haar ooglenzen los. Ze eet groente/sappen en een beetje olijfolie.

Die anderen die ik ontmoet zien er niet zo slecht uit, maar toch vaak erg mager, lelijke gebitten en bleek.

En ik zie ook vegetariers die er wel goed uitzien.

Het is trouwens ook lang niet altijd dat vegetariers per definitie gezond eten, dan eten ze wel geen vlees, maar wel veel junkfood, vegaschijven en bv. cola al of niet light...

 
Peti, je moet blijven hoor!

Wat ik me afvroeg: eet je wel eieren, roomboter en rauwe melk?

 
Het zou toch al te dol zijn als je niet mocht blijven omdat je vegetarisch bent Peti. Zou het inderdaad wel interessant vinden om te lezen wat je dan wel allemaal eet.

 
Waarom zou je niet gezond kunnen zijn zonder vlees? Ik eet vlees voor de variatie maar in principe kan je toch gewoon rauwe melk, boter en eieren eten voor vitamines?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan