Hotspot

G

Guest

Guest
Wij hebben een west high white terrier van bijna een jaar en ze krijgt smuldier te eten. Nu heef zij voor de 2e keer hotspot, balen. Iedereen zegt hierover dat ze van het rauwe voer af moet, ik ben hier hiet mee eens. Weet iemand wat hier aan kan doen?? Iets bijv. Met h202 of zo of iets dergelijks. Iemand goede tips??En hoe komt zo'n beessie hieraan

 
Lizzy,

Het meest ideale zou zijn; regenwater met sole en H2O2.

Bij gebrek aan regenwater kun je ook kraanwater doen met sole H2O2.

En 3% H2O2 op de plek.

Lia

 
Waarom Smuldier in huis halen op basis van twijfelachtige ingredienten (bioindustrie!) en toevoegingen (synthetische vitamines/mineralen), als je bij een biologishce boer of een biologische slager aan kwlaitatief hoogwaardig rauw orgaanvlees kunt komen?

Mike

 
Lizzy,

Ik kreeg vandaag van mijn zus deze mail:

Quote:
Hoi, ik las op het forum van iemand die zat met hotspot bij haar huisdier: Misschien kun je haar dit sturen:

Haar wegknippen, bij lange haren eventueel schuifjes gebruiken.

Voorzichtig schoondeppen met 3% h2o2 op een watteschijfje, tenzij het helemaal open ligt en bloed, want dat doet pijn.

Zomin mogelijk aankomen, niet nat maken en zorgen dat er lucht bij kan, zodat het kan indrogen.

Bij jeuk eventueel Puur Hotspot gebruiken van Puur Natuur, natuurlijk gezond.

Doordat de jeuk minder wordt, krabt en bijt de hond minder en krijgt het kans om te genezen.

Dit zijn druppeltjes voor inname kost €15,95.

Daarnaast is er ook een zalf verkrijgbaar: Vetramil, wondzalf met honing.

Dit is geschikt voor oppervlakkige, diepe en ontstoken wonden, beschadigde huid en jeuk.

http://www.nmlhealth.com/c,5783,,/Hotspots.aspx

Het is ook verkrijgbaar in dierenspeciaalzaken.


 
Evan,

Dat is een prima tip voor Lizzy maar het is toch een symptoom bestrijder.

Lizzy kan inderdaad beter het Smuldier laten voor wat het is en wat Mike zegt; over gaan op rauw orgaanvlees van de slager c.q. boer.

Dan schept ze een omgeving waarin de betreffende bacteriën niets meer te zoeken hebben.

Lia

 
Een symptoombestrijder kan soms best handig zijn hoor. Als Lizzy alleen maar overstapt op orgaanvlees (wat natuurlijk ook belangrijk is) zal die hond echt niet binnen een paar dagen van de hotspot af zijn.

Het is geen giftige anti-biotica kuur ofzo hoor :wink:

 
Ik ben het zeker met je eens dat een symptoombestrijder in ieder geval het probleem aan kan pakken en het lichaam verder kan helpen naar genezing. Dat vergat ik inderdaad te vermelden.

En als dan het probleem aangepakt is en het lichaam beter aanvoelt kan je het verder goed houden door de goede voeding.

Lia

 
Hallo allemaal super bedankt voor de tips. Maar is orgaanvlees voldoende om op te leven? of moet er meer bij ik bedoel ik koop nu een compleet voer. En hoe komt mijn hondje aan die gekke plekken. Ze heeft die plek ongev.2 mnd en ze eet het al een jaar. En we hebben ook een labrador en die heeft sinds kort HD verschijnselen komt dat ook door de smuldier? Of kan dit niet?

Groet lizzy

 
Orgaanvlees is alles wat zo'n dier nodig heeft, dat is uit zichzelf al compleet. Daarnaast 3 druppels H2O2 35% plus een theelepeltje Sole gemaakt van Keltisch zeezout op een liter water als drinkwater. Als de hond rauwe melk drinkt dit ook te drinken geven. Je kunt evt. de voeding nog aanvullen met Iers mos (zeewier) en schapenvet.

HD komt van het doorfokken van bepaalde rassen. Het is degeneratie en het is maar de vraag of dit nog ongedaan te maken is. Labradors zijn berucht vanwege doorfokproblemen.

Mike

 
zo'n hotspot komt van de stress.En ik zou niet weten wat je daaraan kunt doen bij een

hond.

De tips van Janse zijn goed voor een hotspot.

Ik heb nu 2 "cole" labradors..nooit geen huidproblemen..maar hiervoor had ik een golden retriever.

Die had het heel erg..

Steriliseren heeft iets geholpen..voor de rest schoren we haar iedere zomer kaal..dan kon er goed zuurstof bij haar huid en bleven de plekken weg.

Dia.

 
Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest, want mijn hondje is bijna kaal bij de achterste. Ze heeft dus een injectie gekrege tegen de jeuk. Het kon echt niet anders het was gewoon zielig. En we moeten van de dierenarts van de smuldier af(zoals mike al zei!!!) en de aankomende 6 weken over op geitenvlees of paardenvlees om te kijken of de jeuk minder gaat worden dus dan wordt het volgens barfplaats 200 gr. Rauw bot 60 gr. Orgaanvlees 40 gr groenten en 100 gr. Spiervlees.ben heel benieuwd of het probleem minder gaat worden.want mijn hondje heeft toch wel last van die hotspot en ik vind die kale plekken OERLELIJK. Zou ik dan alsnog die sole en h202 in haar water doen???

Groet lizzy

 
Tuurlijk Lizzy, gewoon doen.

de sole en H2O2 gaat alleen maar goede dingen doen voor je hondje.

Lia

 
kun je ze niet met jodium behandelen? (betadine shampoo)werkte bij mijn hond altijd!

 
Misschien is het een idee??maare mijn westy is nu mooi wit...en ik wil geen hond die pisgeel wordt haha. Nee hoor het was het eerste wat ik dacht toen dit las., ik zal het in mijn achterhoofd houden

Groet lizzy

 
als je de hele hond ermee gaat wassen valt het niet op..... noem je hem een poosje tweety... :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.836
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan