Hondenvoer

Ik heb het niet op honden en deze verhalen geven mij toch echt het gevoel dat het inderdaad gore beesten zijn. En dan zijn er nog mensen die hun gezicht af laten likken door deze beesten!

 
Volgens mij doen veel meer beesten (paarden dus, maar ook gorilla's en ik denk nog veel meer) het alleen zien wij het dan niet. Ik vind het zelf ook een vies idee en mijn gezicht laat ik zoiezo nooit aflikken. Ik heb het ook geplaatst om mensen verder te kijken dan hun neus lang is. Jij kan het wel vies vinden maar die hond niet. En het kan best zijn dat wolven zo ook voorverteerde koolhydraten met extra mineralen en enzymen eten. Maar het is goed om te weten dat als hij ziek wordt te weten waar het vandaan kan komen.

 
Bastiaan,

Ik denk allereerst dat honden slimmer zijn dan jij denkt. Hondenspeeksel zit boordevol enzymen die zeer helend kunnen werken, vooral bij het genezen van wonden. Daarnaast wordt er in traditionele Indiase gemeenschappen ook voedsel gefermenteerd in koeienvijgen. Dit is een van de redenen waarom koeien daar heilig zijn.

Mike

 
Ik betwist ook niet direct dat het een functie kan hebben, dat weet ik niet, ik vind het alleen goor! Nu zijn honden behoorlijk doorgefokte dieren, dus ik vraag me wel af of bijv. wolven dit ook doen. Katten in ieder geval niet, voor zover ik weet.

 
katten doen dit ook.

Maar Bastiaan het is super schoon er heeft nooit iemand aan gezeten :lol:

 
Dus als ik het goed begrijp eten katten ook paardenvijgen? Dat is voor mij nieuws!

 
Honden worden alleen ziek van een paardenvijg als het paard net ontwormd is.

Dan zit er nog veel van die rommel in de ontlasting van het paard...en aangezien een paard veel groter is dan welke hond ook...kan de hond er zelfs aan overlijden.

 
nee, dit is mij ook niet bekend. Je aflikken wel en dan vooral je handen ivm het zweet.

 
Hoi,

Mijn spaanse windhond krijgt altijd vers vlees van carnibest, darf of smuldier.

Brokken zijn gewoon dood voer en geven alleen maar erg veel ontlasting.

Vooral het gebit vaart er wel bij!!!

Laat je niks wijsmaken . De meeste dierenartsen hebben totaal geen verstand van wat nu goede voeding is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.751
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan