Hoi! voorstel en verzoek om hulp - sayno

Quote:
Ik denk dan Jaime bedoelt dat hij niet de enige is die zo jong al met een bijnieruitputting rondloopt. Ik weet eigenlijk niet of dat voor de tieners onder ons ook het geval is?



Mijn dochter van 14 heeft ook bijnieruitputting.

En als ik naar mezelf kijk had ik op de leeftijd van 16 jaar ook zeer zeker bijnieruitputting. Helaas ben ik er pas een jaar geleden achter gekomen dat er zoiets bestaat als bijnieruitputting. Had me veel leed bespaart.

Dus Jaime, het is waardeloos dat je het hebt, maar gelukkig kan je er nu iets aan gaan doen. Go for it!!

 
Er is een 14-jarige dochter van een forumlid dat adrenal gebruikt ivm de bijnieruitputting. Ik weet even niet wie de moeder is, zij schrijft op t forum.

Gif-vrij dus, tegelijk gepost :)

 
Ha Ha,

dat ben ik Alexandra. Ik was je net een stap voor met mijn berichtje.

 
Hoi Sayno,

Je klachten doen mij denken aan waar ik last van had toen ik zuivel gebruikte en er extreem gevoelig voor was. Het zou te maken kunnen hebben met een voedselovergevoeligheid. Zuivel, gluten en eiwit zijn de meest voorkomende. Je kunt eens proberen of er iets verandert als je die pakweg 2 weken weg laat. Door de stress kom je bouwstoffen tekort om je darm gezond te houden en gevolg kan zijn dat je een "lekke darm" hebt. Dat kan behoorlijk wat klachten veroorzaken. Een groot gedeelte van de klachten van mijn vermeende bijnieruitputting verdween als sneeuw voor de zon toen ik hier achter kwam en mijn dieet aanpaste.

 
@kajsa Gluten heb ik al weggelaten. Kan rauwe melk nog wel?

Ik heb wel nog een andere vraag. Want ik ben er vrij ernstig aan toe.

Ik stort regelmatig in (na alles gelezen te hebben gok ik een extreem schommelende bloedsuikerspiegel). Wat kan ik nou doen als ik instort?

Ik zit ook in een ernstig dilemma en vicieuze cirkel. Want ik kan 's ochtends niet te zwaar eten vaak, omdat ik 's nachts onrustig slaap. Ik heb gelezen (http://www.naturalnews.com/024985_cortisol_blood_fatigue.html) dat bij een extreem laag cortisolgehalte, er extra adrenaline aan wordt gemaakt waardoor ik in een vecht-of vluchtreactie terecht kom. Zelfs 's nachts. En ja, dit heb ik dus. Hier wordt ik ook voor behandeld bij de psychotherapeut (PTSS).

Maargoed, hierdoor vliegt alles er regelmatig 's ochtends snel uit met enorme hoofdpijn en vermoeidheid tot gevolg. Terwijl ik wel 's ochtends die dikke boterham kan gebruiken.

Mijn zaak is dus om mijn nacht zo rustig mogelijk te maken. Ik gok dat ik 's avonds wat extra's moet nemen? Maar te veel eten gaat ook niet, want dan is het weer een te zware belasting.

Daarnaast is mij sterk aangeraden aan de anti-depressiva te gaan ivm mijn psychische klachten. Ik acht dit zelf erg risicovol, maar moet wel iets vinden om de behandeling een beetje bij geest te kunnen doorlopen.

Ik wil daarom komende week mijn cortisolgehaltes laten testen, zodat ik in ieder geval dat achter de hand kan hebben. Want iedereen, buiten dit forum om, stelt dat het mijn psychische klachten zijn. Terwijl ik gewoon instort en amper kracht heb om iets te doen.

Nou ben ik ook nog bij een natuurarts geweest, die ook stelt dat het grotendeels psychisch is en voor een deel mijn lever. (die ik al aanpak met mariadistel en kleine reinigingen)

Kortom: ik ben heel vaak te gestresst om goed te kunnen verteren. Terwijl ik die energie wel keihard nodig lijk te hebben.

Kan ik mijn adrenaldosering flink opschroeven? Want alleen rusten lukt niet. Dan ga ik in vaak in een paniekmodus/ vecht- of vluchtreactie, waardoor weer de stress toeneemt.. en ik dan weer in die dodelijke cirkel terecht kom. En wat mijn psycholoog, huisarts e.a. dan weer toeschrijven aan psychische klachten en waarvoor ik dan aan de anti-depressiva zou moeten! (ik denk niet dat dit mijn wankele evenwiccht goed doet, of kan iemand hier iets over zeggen? Kan ik daarvoor een hoge dosering sint-janskruid voor nemen ipv?)

Ik ga wel in hele kleine stapjes vooruit (ik gebruik nu adrenal sinds een paar weken en heb ook mijn voeding totaal omgegooid), maar ik blijf balanceren op een wankel koort en er hoeft maar iets (emotioneel/ fysiek) te veel te gebeuren en ik dreig te vallen...

Ik heb ook enzympreparaten genomen, want na alles wat ik had gelezen leek in ieder geval de pancreas ook niet meer echt te werken (stinkende ontlasting, obstipatie of juist veelste snel, veel winden etc.)

Ik hoop dat ik nog wat extra tips kan krijgen.

 
hee Sayno,

ben zelf 24, zit nu sinds ongeveer een maand op dit forum, heb dus nog niet echt voldoende kennis om je daadwerkelijk te kunnen helpen, maar in ieder geval welkom hier:)

 
Hoi Sayno,

Iedereen is anders, ik heb dus geen idee of rauwe melk voor jou wel kan. Probeer het uit en observeer hoe je er op reageert, lichamelijk en emotioneel.

Zelfde kun je doen met ei en nachtschade.

Gaps geeft als tip tegen schommelende bloedsuikerspiegel om ghee te mengen met een klein beetje honing en daar regelmatig een beetje van te nemen. Misschien kun je daar iets mee?

Als je licht moet eten en nagenoeg niks verteert, kun je ontbijten met een gepureerde soep met een goede bouillon als basis. En misschien lukt vis wel? Zoiets kun je ook nemen voor je gaat slapen.

Je kunt van alles willen, maar je moet het doen met wat je lijf nu kan.

Trucs om uit je vluchtmechanisme te stappen zijn er genoeg. Vaak gapen en uitrekken bijvoorbeeld. Geleide ontspanningsoefening of meditatie (zie YouTube). Gaan liggen en je ogen afdekken zodat er geen licht meer bij komt.

Ik kan en wil geen uitspraak doen over medicijnen. Ik ken je situatie niet.

Ook voor wat betreft adrenal kan ik je niet helpen.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips.

 
Sayno,

Voor het slapen kan je magnesium nemen, ook in verband met je hoge stress heb je veel meer magnesium nodig en je had waarschijnlijk al een tekort.

Ik zie nu dat je al magnesium hebt. Welk merk heb je en hoeveel neem je per dag?

Het beste is mi magnesiumolie. Deze neem je op via de huid.

Wat je ook kan doen, tijdelijk, is wat melatonine nemen een half uur voor het slapen.

Ben je inmiddels al rood vlees gaan eten? (lever is nog beter)

En kefir en andere gefermenteerde produkten zijn een must.

Zie ook hier:
Quote:
Forget Prozac! Try probiotics to ease anxiety, curb depression, and elevate mood! Could something as simple as eating a fermented beverage or food be a replacement for antidepressants? A group of scientists believe so. Groundbreaking research has shown that a common strain of probiotic can create GABA within the gut while also enhancing brain receptors for this neurotransmitter. Naturally produced GABA is a safe alternative to dangerous psychiatric drugs — it calms the nervous system, promotes tranquil sleep, minimizes anxiety and alleviates depression. This is good news for over 50 million people around the world who use antidepressants, and sleeping pills.



http://marinalovemovement.wordpress.com/2012/10/24/healthy-gut-happy-mind/

Dit interview met Pam Killeen is een 'must watch' voor jou.

Het gaat niet alleen over verlaving (in al zijn vormen) maar o.a.ook over 'mood disorders' en hoe een vegetarische eetwijze daar aan kan meehelpen plus het belang van rood vlees:

http://oneradionetwork.com/health/from-the-archives-pam-killeen-addictionthe-hidden-epidemic-september-15-2010/

 
Hoi Sayno,

Wat vreselijk voor je. Ik kan me goed voorstellen dat je je zo snel mogelijk beter wil voelen... Ik ben het met iedereen eens die hier zegt dat je veel met je voeding kan doen en ook dat je het gewoon veel tijd moet geven. Maar op korte termijn zou je misschien ook veel kunnen hebben aan een acupuncturist. Ik heb zelf heel wat alternatieve behandelingen gehad maar niets heeft bij mij zo goed geholpen als acupunctuur. Ik snap niet precies hoe het werkt, maar die Chinese artsen weten precies waar ze mee bezig zijn en het helpt gewoon. En na zo'n behandeling slaap ik de eerste nachten altijd als een roosje (ook in de tijd dat ik heel erge slaapproblemen had). Sterkte!!!

 
Bedankt gifvrij. Beetje late reactie.

Ik was rond mijn 15e al uitgeput veel naar de dokter vanwege slecht slapen en bleeke huid enzo ijzer tabletten gekregen.

Lange weg terug maar ga eraan werken. Het liefst wil ik naar het buitenland en de rust op zoeken.

Srry als ik het topic wat vervuild heb.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.331
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan