Hoi! voorstel en verzoek om hulp - sayno

sayno

New member
Hoi beste mensen,

Ik ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden! Dank voor alle vrije informatie!

Ik ben 23 jaar en kamp al een aantal jaar met een complete, letterlijke uitputting. Naast dat ik thuis vele jaren lang in een compleet chaotische thuissituatie heb gezeten, waarvan ik nu voor posttraumatisch stressysndroom wordt behandeld, merk ik dat deze psychische factor niet het enige kan zijn wat mij zo enorm, constant op een superlaag energieniveau houd. Ik heb dan ook alles stop moeten zetten. Ik wil wel, maar het gaat gewoon niet.

Ik ben sinds twee weken aan de adrenacomplex (van aov minerals) en sinds een halve week aan de h202. Daarnaast eet ik nu ook sinds anderhalve week veel vet (biologisch) vlees, met kokosolie etc. Drink ik rauwe melk, kefir, eet yoghurt. En drink sole (daar merkte ik meteen verbetering in de ontlasting, ging van lichtbruin meteen naar donkerbruin). Heb ook bica en magnesium thuis en vul verder aan met chlorella en levertraan.

Ik merk ook al absoluut verbeteringen. Mijn darmen zijn allereerst nu sinds een week sinds heel veel jaren echt goed aan het functioneren. En ik ben ook rustiger geworden.

Mijn klachten dan:

- heel slecht slapen. Oppervlakkig, telkens wakker worden, gestresst zijn.

- als ik wakker word ben ik vaak gewoon letterlijk uitgeput! en bij het minste wat ik doe begint mijn hart soms al te bonzen en moet ik weer op de bank gaan zitten (terwijl ik mentaal klaar ben om zo veel te doen)

- leeg gevoel in de benen, waarnaar ik vervolgens compleet zonder energie kom te zitten. Als ik dan niet rust of veel eet, stort ik in en begin ik te trillen en ineen te krampen.

- regelmatig een zo verlammende pijn in mijn hoofd, die vaak gepaard gaat met diezelfde soort verlammende pijn in mijn rug (de pijn zit rond/ in de ruggengraat). En dan kan ik zelfs niet tv kijken of computeren. Alles doet dan zeer en ik kan dan alleen maar rusten en niks doen. Ik wordt er toe verplicht, terwijl ik eigenlijk niet (zo) moe ben en wel vna alles wil doen.

- ook snel pijn in mijn nek en schouder (spieren?)

- snel buiten adem en een bonzend hart als ik even ga lopen, of op slechte dagen zelfs als ik even ga afwassen ! en dan wil ik zsm weer terug de bank/ bed op (en dat moet ook echt!)

Mijn vraag is eigenlijk, of ik wat over het hoofd zie, wat ik meer zou kunnen doen om in ieder geval deze klachten die er letterlijk voor zorgen dat ik alleen de minimale dingen kan doen op een dag, (snel) te verminderen.

Ik ben al bij de huisarts geweest en heb al een heel scala aan bloedtesten gehad, waar niks uit bleek.

Ik dank jullie voor alles!

Sayno

 
Welkom Sayno! Ik denk dat velen hier zullen beamen dat je bijnieren compleet zijn uitgeput.

Snel resultaat is altijd wenselijk natuurlijk. Heel begrijpelijk, maar waarschijnlijk niet realistisch.

Gezien je leeftijd ben je er gelukkig wel redelijk snel bij om er wat aan te gaan doen. De stappen ook die je al in gang heb gezet om te verbeteren zien er (wat mij betreft) goed en verstandig uit.

Er zullen ongetwijfeld reacties komen die een beetje kunnen pin-pointen en je verder kunnen helpen. Veel succes!

 
Hoi Sayno, welkom.

Ik schrik er wel van dat je al op zo jonge leeftijd met een fikse burn-out en dus inderdaad totaal uitgeputten bijnieren zit. Hoorde ik laatst iets over dat het steeds meer jonge mensen treft (met een slap verhaal eraan vastgeplakt over dat social media schuld hieraan is, ja dat is natuurlijk wel erg beperkt)

De afgelopen dagen zijn er veel mensen met bijnieruitputting die zich hebben voorgesteld met allemaal de wens om snel te herstellen, terwijl rust (en dus geduld) toch het enige is dat naast de volwaardige voeding en dierlijk bijnierextact zijn werk moet doen. (Patiënt komt van het Latijnse patientia, dat lijden, dulden, volharding of geduld.)

Je kunt niet verwachten dat alles binnen 2 weken weer op de rails is. Wees blij met de verbeteringen die je al hebt gemerkt, zoals stoelgang en gevoel rustiger te zijn en houd je hieraan vast. Ik wens je veel geduld toe, want ik snap dat het niet eenvoudig is. Probeer je lichaam niet te zien als last, maar als redmiddel, je hebt blijkbaar de rust hard nodig.

 
Hoi Sayno,

Welkom! Volgens mij ben je al op de goede weg met je voeding, dus zeker doorgaan. Fijn dat je rauwe melk heb kunnen vinden. Je kunt ook beginnen met bottenbouillon. En rust, veel rust.

He, je zegt dat de psychische factor niet de enige kan zijn. En dus ga je afvragen of je tot nog toe wel gezond hebt gegeten, uitstekend.

Maar ik heb het idee dat ik dan nog bepaalde informatie mis. At je zoals de meeste Nederlanders? Of heb je bepaalde middelen gebruikt? Of at je heel veel suiker ? Bepaalde medicijnen? Had je een regelmatig slaappatroon? Is je vermoeidheid begonnen na een bepaald vaccin? Een tandartsbehandeling?

 
Quote:
Ik schrik er wel van dat je al op zo jonge leeftijd met een fikse burn-out en dus inderdaad totaal uitgeputten bijnieren zit.


Quote:
De afgelopen dagen zijn er veel mensen met bijnieruitputting die zich hebben voorgesteld met allemaal de wens om snel te herstellen, terwijl rust (en dus geduld) toch het enige is dat naast de volwaardige voeding en dierlijk bijnierextact zijn werk moet doen. (Patiënt komt van het Latijnse patientia, dat lijden, dulden, volharding of geduld.)


Wen er maar vast aan, Tanja, want hier is er weer 1 en ook weer van relatief jonge leeftijd:

https://www.fatsforum.nl/topic/voorstellen-martin

Niet voor niets noem ik in mijn ebook bijnieruitputting de 'stille, luidruchtige epidemie'. Meer kinderen dan ooit worden al met bijnieruitputting geboren en de energy-drankjes, chips, krachttraining en andere ongezonde gewoontes doen de rest. En dan zit je ineens midden in de 20 met compleet uitgeputte bijnieren. Deze mensen behoren tot de derde naoorlogse generatie, we zijn net de vierde ingegaan en als dit zo doorgaat, zal de vijfde generatie zich niet meer kunnen voortplanten. Dit illustreert eens te meer mijn vaak herhaalde boodschap dat het 5 voor 12 is en dat we NU zullen moeten gaan eten als onze voorouders, voordat het te laat is.

Mike

 
Ik had het al gezien en ik weet het. Het viel mij deze week echt enorm op dat echt iedereen bijnieruitputting verschijnselen heeft, tja dat heb je met een epidemie....

 
Het stress-syndroom van de 21e eeuw. Zo luidt de ondertitel van het boek van Wilson. En gelijk heeft-ie!

Mike

 
Welkom Sayno. Jouw verhaal verbaast mij ook niets. Ik roep het ook al jaren tegen mijn kinderen. Bezint eer ge begint en laat de troep uit je lichaam anders zijn jullie al oud voordat het begonnen is. Gelukkig is er een (lange) weg terug. Maak kleine stapjes in de goede richting en je komt er wel. Momenteel begeleid ik mijn zoon in die lange weg terug.

Gelukkig staat hij er voor open en jij ook. Dat is de mooiste dienst die je jezelf hebt kunnen bewijzen.Ik wens je heel heel veel succes bij je herstel. Je bent er inderdaad vroeg bij, gelukkig!!! Super dat je Mike's site hebt gevonden. En het spijt me dat je in zo'n chaotische thuissituatie hebt gezeten waar je zelfs voor behandeld moet worden. Ik stuur je een beetje liefde misschien helpt het.

 
Ik ben bang dat tegenwoordig er kinderen geboren worden met bijnieruitputting. Sowieso de stress van de bevalling, de medicijnen die de moeder neemt en het uithongeren van vrouwen die zwanger zijn. Ofwel door zich te voeden met vulling of niet te dik willen worden....

 
Wow, dank voor de snelle reacties.

Het stomme is, haha, dat ik eerst heel lang heb moeten werken om mij geestelijk hiervoor te openen. Ik kon mij niet voorstellen dat ik verkeerd at!! Te meer omdat ik vleesloos geboren was, haha. En ik erg sterk het idee had dat vlees eten niet goed was. Ik had tot drie weken geleden nog NOOIT vlees gegeten. Dus in reactie op Thijs, ik heb nooit zoveel suikers gegeten. Ook nooit cola etc. gedronken. Wel een tijdje energiedrankjes, maar dat valt mee. Maar nooit vlees en amper of heel weinig vetten gegeten. Wel veel groentes etc.

Na alles wat ik hier heb gelezen en na diep en lang graven het afgelopen jaar in mijn eigen hoofd, denk ik wel dat ik al op de basisschool uitgeput begon te raken. Maar een groot deel denk ik dat door de constante stress thuis kwam. Ik had twee gestresste ouders, die elkaar constant bevochten. Wat mij ook weer belette om op mijzelf te letten en de signalen te onderzoeken.. ik loop er dus echt al heel lang mee rond, maar het was zo erg geworden dat ik een jaar geleden alles stop heb moeten zetten. Ook omdat ik mezelf verder pushte en pushte.. omdat ik werkelijk dat dat het een psychische belemmering was waardoor ik me zo slecht, futloos etc. voelde en gewoon instortte op een gegeven moment. Maargoed. here we are.

Dank voor de liefde!

Wel heb ik nog een vraag, welke dosering adrenacomplex is voor mij verstandig? Ik heb 180 mg.

 
heb net bij iherb nieuwe adrenal besteld, die van dr wilson. Ik heb een kortingscode van 10 $ ontvangen voor iemand die daar voor het eerst gaat bestellen. dus stuur me een pm'tje als je dit kunt gebruiken!

 
Hoi Sayno,

Heb je hiervoor altijd vegetarisch of veganistisch gegeten?

(ik bedoel dus welke van deze twee)

 
Het klinkt raar maar zo bedoel ik het niet. Ik ben opgelucht dat ik niet de enige ben op jonge leeftijd.

25 jaar maar zoveel dingen die ik herken in jouw verhaal.

 
Volgens mij is de jongste op dit moment 15 en is hij op weg om zijn ouders te overtuigen van een gezonde levensstijl, toch Gadsie? En er zijn nog meer jongeren hier. Het forum is echt voor alle leeftijden, want er zijn ook ouders die hun kinderen wapf op (willen) voeden.

 
Klopt, en daarna 2 dames van 16 en 18! En Er zijn er verder genoeg tussen de 20 en 30, dus allemaal leeftijdsgenoten jaime :)

 
Ik denk dan Jaime bedoelt dat hij niet de enige is die zo jong al met een bijnieruitputting rondloopt. Ik weet eigenlijk niet of dat voor de tieners onder ons ook het geval is?

 
Misschien interpreteren we jaime dan verkeerd. Naar ik meen heeft Gadsie wel bijnieruitputting, van de anderen weet ik het niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan