hoge bovendruk, lage onderdruk en cholesterol te hoog

G

Guest

Guest
Gisteravond bij mijn moeder op bezoek geweest. De uitslagen van het bloedonderzoek waren binnen vertelde ze me. Bij navraag bleek dit het volgende te zijn: bloeddruk 173- 68. Cholesterol 6.9. Volgende week moet ze naar de huisarts om hier wat aan te gaan doen. Denk dat de medicatie zal zijn statines en iets tegen de hoge bloeddruk.

Hier is geen sprake van hoge bloeddruk alleen, maar ook van een te lage onderdruk. Zo ver ik mij nog kan herinneren duidt een te hoge bloeddruk i.c.m. een lage onderdruk op verkalking van de vaten. De flexibiliteit is uit de vaten. Weet niet of dit helemaal klopt maar daarom wil ik jullie hulp hierbij.

Mijn moeder is een "becel"type. Gisteren weer met haar over gehad dat becel echt niet gezond is, zeker niet becel pro-active die ze het laatste jaar heeft gebruikt, omdat toen haar cholesterol 5,6 was en dit volgens de artsen ook nog te hoog was. Ze zei: Er wordt altijd gezegd op tv dat dat juist goed is voor je cholesterol, hart en bloedvaten.

Bij mijn moeder is vet uit de boze. Wel eet ze dagelijks een koekje bij de koffie of thee. Heb haar nogmaals verteld dat koekjes, pepermuntjes e.d. niet goed zijn voor haar en dat ze roomboter op haar brood moet doen en bakken in roomboter en/of kokosolie.

Ook gezegd dat ze niet geheel zoutloos moet eten, maar keltisch zeezout moet gebruiken om haar bloeddruk weer tot normale waarden te krijgen.

Haar leeftijd is 79 jaar. Verder zo gezond als een vis. Ze is nog erg actief: vrijwilligerswerk, klust in huis (heeft afgelopen jaar haar hele huis behangen en geverfd), houdt de tuin bij en fietst en wandelt veel.cholesterol heeft

Schiet me nu net te binnen dat de avond voordat ze haar cholesterol heeft laten prikken voor het eerst een halve theelepel levertraan/boterolie van Green Pasture heeft gehad en dat ze dit nu trouw elke dag inneemt. Mijn vraag: Als je cholesterol laten prikken krijg je een beeld van het cholesterol wat in het bloed zit en niet wat zich vastzet aan de binnenkant van de vaten. Heeft je vetinname van de avond er voor (namelijk de levertraan/boterolie) hier ook invloed op?

Twee weken geleden heeft ze toch nog de griepspuit gehaald, ondanks haar twijfels hierover en mijn advies om dit niet te doen (Ja, ja, de invloed van artsen en media is groot!!!!)

De bloedglucose uislagen ben ik vergeten te vragen. Zal het vandaag vragen aan haar en het hier alsnog even vermelden.

Kan iemand mij hier op het forum advies geven omtrent mijn moeder. Wil voorkomen dat ze aan de statines en andere medicatie gaat

 
Ik blijf nog met mijn vraag zitten over de onderdruk die te laag is en de bovendruk die te hoog is. Wie weet op bovenstaande vraag mij antwoord te geven.

 
Ik blijf nog met mijn vraag zitten over de onderdruk die te laag is en de bovendruk die te hoog is. Wie weet op bovenstaande vraag mij antwoord te geven.

 
Wat betreft de bloeddruk zou ik het zo niet weten maar voor de cholesterol is het belangrijk om te weten wat het hdl, ldl en vetten in het bloed is.

Een alles bij elkaar opgeteld nummer zegt helemaal niets.

Mijn moeder had bv een hoge hdl, erg lage vetten en en gem. ldl.

Totaal iets van 6,5 of zo, de dokter vond het uitstekend, "over het dieet hoef ik het niet te hebben" zei hij, want u eet zo te zien uitstekend"!

Ja precies het tegenovergestelde wat jullie aanraden hahaha!

Maar dat heeft ze maar niet gezegt..

En er is geen enkel onderzoek te vinden dat bewijst dat statines bij vrouwen werken.

Geen 1..

Edit: vetten = triglycerides

 
Met mijn opleiding medische basiskennis zitten we precies in het hoofdstuk hart- en bloedvaten en ik heb begrepen dat dat inderdaad duidt op verstijving van de bloedvaten.Ik vind de onderdruk alleen niet super laag en één meting zegt ook niet zo veel.

Vroeger was een bloeddruk van 100 plus je leeftijd normaal

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&s=M65&ss=P1374&l=NL

Ik ben geen expert, dus ik hoop dat er anderen zijn die je hiermee verder kunnen helpen.

 
Plus nog het feit dat heel veel mensen al een hogere bloeddruk krijgen als ze bij de dokter zijn, het zgn witte jassen syndroom, is het zeker zinvol om eens thuis de bloeddruk te meten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan