Hoeveelheid voedsel - voorstellen Manon

G

Guest

Guest
Beste Mike, ik ben een vrouw van 38 jaar en weeg slechts 44 kilo (180 cm). Mijn probleem is dat ik werkelijk niets kan aankomen. Heb 29 kilo gewogen en met lange tijd sonde etc ben ik nu 44 kilo. Niemand kan wat vinden en snapt niet hoe dit kan. Het is een ongelooflijk lang verhaal want het is begonnen sinds ik 15 was. Ik word redelijk gek van mezelf omdat ik constant blijf zoeken naar een antwoord, weet dat dit veel stress veroorzaakt. Ben nu onder behandeling van cranio sacraal therapie en zij geeft aan dat mijn hoofd sterk invloed heeft maar dat mijn gewicht zij ook niet snapt. Mijn voorkeur gaat uitnaar een mediterraan dieet maar ik weet dat brood en pasta niet jouw vdoorkeur heeft. Al heb ik echt veel koolhydraten nodig anders val ik echt af. Ik le nu te luisteren naar mijn lichaam maar ik voel echt niet wanneer ik vol of niet vol zit. Ik ben zo vrij om een dagmenu te geven en hoop dat je me iets kan aanraden. Ik weet echt niet wat te doen en mijn kracht raakt nu op, ik wil echt niets liever dan aankomen maar raak helemaal in de war van al de adviezen.

Ontbijt: cappuccino, twee biologische boterhammen met jam en ricotta, glas verse sinaasappelsap

Tussendoor: 2 stuks fruit en 125 ml kwark. Lunch: 350 gram groenten, ca 100 gram vis en 2 boterhammen. Tussend oor: gedroogd fruit en wat noten. Later nog een boterham met wat tomaat en glas rode wijn. Diner: boterham, 80 gram pasta met saus. 500 gram groenten en 150-200 gram vis. In de avond nog stukje pure chocola bij espresso.

Zoals je ziet eet ik italiaans en gebruik dus rijkelijk olijfolie en alles maak ik zelf en is biologisch. Ik kan echt makkelijk meer eten maar wat? Ik weet het niet en wil niet verder zo.

 
Ik mis een beetje de dierlijke verzadigde vetten. Heb je daar al eens wat mee gedaan? Dus roomboter, vetter vlees met een goede jus, rauwe melk en kaas, zalm en andere vette vissen. De ook aan boterolie en levetraan.

Ik hoop dat je wat verder mag komen hier op het forum. Het lijkt me een behoorlijke strijd voor je als ik dit zo lees. Als je er geld voor hebt zou je ook iemand die er verstand van heeft met je mee kunnen laten kijken of je bijvoorbeeld baat hebt bij bepaalde aanvullingen om wat aan te sterken en de voeding beter op te laten nemen.

 
Heb je geen vit. B tekort??

Ik ken in mijn omgeving n.l. iemand met hetzelfde verhaal...ze krijgt vit. B

spuiten..maar iedere keer als ik haar zie is ze afgevallen..

Dia.

 
Dia en Asaya bedankt voor de snelle acties. Ik heb geen enkel tekort, sport hart etc. Volgens al de doktoren dan. Ik heb ook al alternatieve therapien gehad en dus ook mesologie, PNI etc, etc. Elke therapeut geeft het op ten duur op want ze hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Wat betreft de dierlijke vetten, die eet ik wel hoor. Vette vis, dat eet ik wel bijna dagelijks. Ricotta is ook rauwmelks maar vlees gebruik ik inderdaad weinig. En ja, boter wordt niet veel gebruikt bij Italianen, maar ik ga het toevoegen. Dank nogmaals. Ik zou echt willen dat men een oplossing heeft. Zeker ook qua hoeveelheden koolhydtaen bijvoorbeeld. Weet je moet op jezelf vertrouwen maar een leidraad is wel fijn.

 
Quote:
En ja, boter wordt niet veel gebruikt bij Italianen


Pardon? Italianen in het noorden gebruiken wel degelijk veel boter:

http://www.westonaprice.org/traditional-diets/mediterranean-diet

Quote:
A beautiful new encyclopedia of traditional foods, You Eat What You Are,8 also gives a rather different view of Italian cuisine than the one proclaimed in the gospel according to Ancel Keys. Author Thelma Barer-Stein notes that butter is the cooking fat of choice in northern Italy, lard in the middle region and olive oil in the south.


Mike

 
hi Manon,

Ik heb nog wel gelezen op het internet van een vrouw genaamd Lizzy Velasquez die 0% lichaamsvet heeft (ze is geboren zonder 'adipose tissue'), ze eet veel per dag maar komt nooit aan. Is dat misschien hetzelfde probleem die jij hebt?

 
Ik vind italiaans eten op basis van roomboter ook altijd erg lekker. Je kan het ook samen met olijfolie gebruiken. Maar echte bolognesesaus bijv, wat iedereen toch kent, dan begin je met het bakken van het vlees in roomboter, later kun je er nog een scheut olijfolie overheen doen maar boter is de basis.

Kan het niet zijn dat je met die koffie allereerst je spijsvertering al op stang jaagt, sommige mensen zijn daar heel gevoelig voor. Zelfde met die sinaasappelsap, gedroogd fruit etc.

Als je gemakkelijk meer kunt eten zou ik van die 100-200 gram vis eens 400 gram maken of zoveel als je op kunt en ook eens wat vlees eten. 500 gram groenten, kun je daar niet wat minder van eten en daarvoor in de plaats dingen die hoogwaardiger zijn in voedingswaarde? Eieren, vis, vlees met ruim vet, lever. En maak van die boterhammen op zijn minst zuurdesem. Ipv de pasta kun je eens glutenvrije granen proberen als rijst. En tussendoor soep van bottenbouillon met ruim vet.

 
Manon, welkom.

Vet vlees, met lekkere vetranden. Yoghurt met slagroom en/of crème fraiche. Yoghurt kun je zelf maken.

Ga ook eens lezen op mijn site, daar vind je informatie vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet: www.voedingisgezondheid.nl

Kijk ook eens bij het kopje 'juiste voeding'

Lees je ook eens in op het 'alleen lezen forum', dat vind je onderaan de pagina waar de topics staan.

Lia

 
Had nooit verwacht zoveel mooie reacties te krijgen. Uiteraard gebruik ik ook boter maar niet zo vaak en kies dan wel voor roomboter of zelfs reuzel. Zal zeker het meer gebruiken. Morgen ga ik meteen mooie coppa en parmaham kopen met veel vette randjes :) zal mijn consumptie van vlees en vet goed gaan verhogen. En het niet houden bij ca. 2 dl olie wat ik nu gebruik. Nogmaals dank allen.

 
Manon,

Lees hier even over noten (fytinezuur), tomaat (nachtschade) en pasta (koolhydraten/zetmeel/suiker)

Olijfolie is plantaardig, je kunt beter dierlijke vetten nemen zoals roomboter/reuzel etc.

En ik zou inderdaad de groente verminderen en meer vlees/vis/boter eten, meer vetten zeg maar. Vetten zijn belangrijker dan groenten.

Je zult inderdaad koolhydraten nodig hebben om aan te komen maar neem dan de juiste koolhydraten: http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding.html

Ook de beestenbottenbouillons zouden veel voor je kunnen betekenen:http://www.voedingisgezondheid.nl/recepten.html

Lia

 
Hoi Manon,

De Italianen kennen ook de varkenspoten: dat zet pas echt zoden aan de dijk denk ik. Vet, gezond voor de huid, niet duur. Zie deze video op youtube.

Ik zat een half jaar geleden zelf op ondergewicht (55 kg bij 1.75), niet zo als jij maar bij mij heeft WAPF in ieder geval geholpen, ik ben in 5 maanden 5 kilo aangekomen (dus nu 60kg).

Voor mij waren het grote hoeveelheden rauwe melk die het hem deden. Vaak 1.5 tot 2 liter op een dag, en daar ook flink vet bij eten (dwz vetten langzaam opbouwen en de basis maken, brood kun je dan echt afbouwen, pasta zou ik vervangen door rijst). Mensen met overgewicht vallen op die manier af, maar mensen met ondergewicht komen aan. Wel flink eten hoor.

 
Quote:
Mensen met overgewicht vallen op die manier af


@Thijs: nou ik niet! (ik kom aan).

Jouw resultaat staat in elk geval als een huis.

 
Hoi Manon,

Je eet wel Nachtschades! ik vermijd ze al een tijdje en ben in de afgelopen 6 maanden 3 kilo aangekomen.

 
Ik raad aan om meer zoet fruit, granen en (rauwe) zuivel te nuttigen als je aan wil komen. Van de meeste dierlijke verzadigde vetten en vlees val je juist af.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan