hoeveelheid voeding bij borstvoeding geven

G

Guest

Guest
İk geef borstvoeding aan 2 kinderen

de jongste is 10 maanden en de oudste 4 jaar

eigenlijk wil ik niet dat die van 4 nog drinkt maar ze is er niet af te krijgen

ik ben 1.80 en weeg 60 kg

wil wel 5 kg aankomen maar dat lukt niet wat ik ook eet

ik drink een liter rauwe melk per dag,

250 ml ongeveer volle yoghurt

half bekertje slagroom

flink roomboter overal op en door

wat olijfolie

elke dag zon 100 gram rauwmelkse kaas

3 sneetjes zuurdesembrood

portie rijst of gierst oid

groente en fruit,sole etc

elke dag wel wat vlees of vis of kip

2 a 3 eieren waarvan 1 als eidooier rauw door de melk

moet ik meer innemen van het een of ander?

ben altijd trouwens al dun geweest

en krijg veel commentaar

heb met name erg dunne benen die ik graag dikker zou zien,kan nooit eens in blote benen of in legging:(

 
Hoi Danielle,

Wat bij mij vreemd was is dat mijn eetlust tijdens de borstvoeding sterk verminderd was. Ik was ook veel afgevallen en at zeker niet zo goed als jij nu.Ik ben gestopt met 14 maanden borstvoeding. In de hoop wat aan te komen ik voelde me echt verzwakt. Ze is nu 3 en 4 maanden Dus ik ben nu twee jaar gestopt. Het laatste jaar veel meer WAPF richtlijnen gaan toevoegen. Heel veel rauwe melk, veel vet etc maar ik ben nog steeds hetzelfde gewicht als ik stopte met de borstvoeding, heel erg frustrerend. Terwijl ik vroeger veel dikker was altijd. Ik was voorheen tussen de 65 kilo, ik ben zelfs 72 geweest op mijn zwaarst. Ik ben nu 59 kilo op 1.76 Ik heb ook echt geen stress ik voel me heel relaxed dus daaraan ligt het ook niet.

Mijn benen zijn juist in verhouding het meest gevuld. Bij mij is het meer mijn bovenste gedeelte wat neigt naar dun.

Ik zag anderen op dit forum die ontzettend aankomen van dit eten. Ik ben ook wel heel benieuwd waar deze verschillen door komen.

 
ik ben ook heel de dag in de weer

de kids moeten onder de middag ook weer opgehaald en weggebracht

alles moet dan snel snel

en hun vader zit in Turkije dus sta er nu alleen voor met ze

dat neemt ook veel van je af

ook regelmatig wat gestresst

maar voorheen toen ik nog geen kinderen had

was ik dus ook al dun

gek he

een ander kijkt al naar slagroom en wordt al dik

mn schildkkier is al eens onderzocht en daar was niet mis mee

heb jij wel eens bijnierhormoon geslikt?

ook heb jij geen problemen met je bijnieren

kan het daar door komen dat ik vrij mager ben?

 
bijnierhormoon proberen (ik lees dat velen hier daarvan wel aankomen) en misschien wat koolhydraten in combinatie met vet? kwark met extra slagroom/creme fraiche en wat honing en kaneel bijvoorbeeld. zoete aardappel met véél boter bij het avondeten?

 
Nee ik heb geen bijnierhormoon geslikt.

Ik ben in de frissere dagen wel ontzettend kouwelijk. Enorm koude handen altijd. Dus dat kan wel duiden op onderactieve bijnieren.

Ik weet niet hoe het nu is want nu is het niet zo koud. Wat wel biij mij enorm is verbeterd is mijn avondmoeheid. (Ik ging vaak gelijk met mijn kinderen sloapen rond 8 /9 uur). Als mijn handen weer zo koud worden als het weer wat kouder wordt ga ik bijnierhormoon proberen en ik had ook begrpen dat spirulina/chlorella kan helpen. Waar kun je bijnierhormoon eigenlijk krijgen?

 
@ Wendela

bijnierhormoon proberen (ik lees dat velen hier daarvan wel aankomen) en misschien wat koolhydraten in combinatie met vet? kwark met extra slagroom/creme fraiche en wat honing en kaneel bijvoorbeeld. zoete aardappel met véél boter bij

dat doe ik allemaal al,misschien is er iets mis met de opname,dat ik de voeding niet goed opneem ofzo want een ander zou al 200 kg wegen met dat dieet van mij haha

@ Debsy

hier:

http://www.vitamientjenodig.nl/Nutricology_bijnier_capsule_300_mg_75_caps.htm

 
oja ik schreef dat doe ik allemaal al

maar de bijnierhormoon nog niet

die wil ik zsm bestellen

 
Danielle, mijn schildklier was volgens de uitslag van het bloedonderzoek ook niks mis mee, maar toch had ik er last van. Dat komt volgens mij omdat die normaalwaardes breed worden genomen ofzo. Hier heb ik weleens gelezen om 's ochtends gelijk je temperatuur te meten. Ik heb het 's nachts ook altijd heel warm wat geloof ik duidt op een te snel werkende schildklier. Ik zou hier graag eens voor naar Ron Velthuis gaan, maar is wel ver dus even kijken wanneer dat zou kunnen. Adrenanorm heb ik een keer besteld via internet (van AOV) en daarna vond ik hem gewoon bij zo'n ouderwetse drogist bij ons om de hoek. Dus ook gewoon te koop in zo'n echte, leuke, ouderwetse drogist waar ze alles hebben. Kost een euro of 15 geloof ik, de moeite waard!

Misschien moet je meer ontspannen, dan wordt je lichaam relaxter en kunnen voedingsstoffen beter worden opgenomen... kan me voorstellen dat dat moeilijk gaat (ontspannen) met 4 kleintjes (en een man die in Turkije zit). Zelf doe ik iedere middag yoga als mijn zoontje in bed ligt. Dat helpt mij enorm. Nu even niet dus zit ik even op het forum, want ik ga vanavond al naar de yoga (uurtje les nemen en een uurtje les geven).

 
dat lijkt mij wel wat ja yoga

ik wordt ook heerlijk ontspannen van internetten en dan vooral van op dit forum lezen:)

inderdaad heb ik ook last van hitte snachts

 
ik schreef hierboven het volgende;

ik wordt ook heerlijk ontspannen van internetten en dan vooral van op dit forum lezen:)

daarom schreef ik erna van;ik word met dt ja hoor

.....

 
Ik begreep het eerst ook niet, maar nu snap ik dat je een dt-fout uit je vorige commentaar wilde verbeteren, maar je toch verkeerdelijk geschreven hebt 'ik word met dt' in plaats van dat je bedoelde 'ik word zonder dt'. :wink:

 
Even een vraagje, een kennis van mij is een week of 6-7 bevallen en ze geeft borstvoeding. Haar kindje heeft heel veel last van krampjes, vooral s avonds. Ik heb haar al kefirkorrels gegeven zodat ze kefir kan maken en dit zelf kan opdrinken. Baby blijft echter last houden.

Wel grappig, ik liet haar de kefir proeven en zei erbij dat het wel een beetje een aparte smaak had. Dus zij proefde, O zegt ze, dat ken ik wel hoor, dat maken wij in Somalie ook. Daar zetten ze dus de rauwe melk gewoon een paar dagen afgedekt buiten. Leuk, om dat zo te horen:)

Kan ik het kindje kefirwhey geven op een lepeltje? En dan een paar lepeltjes per dag? Volgens mij moet het wel kunnen, in de babyformule melk in Nourishing Traditions wordt het ook gebruikt.

Iemand andere tips voor de krampjes? Ze is dus Somalische, spreekt wel redelijk Nederlands maar te weinig om dit allemaal over voeding uit te leggen. Vandaar dat ik dacht aan de probiotische werking van kefir, dit is gewoon simpel.

 
Ja Mike, ik heb haar inderdaad al eens gevraagd wat ze in Somalie doen. Ze geven de baby's daar iets, van de drogist of winkel en het heet ....water, ben ik de naam weer vergeten. Ik wilde gaan googelen wat het inhoudt want ik kende het niet. Maar of het iets natuurlijks is weet ik ook niet. Ik ga het weer opnieuw vragen.

Venkelthee helpt ook niet, helaas. Ik was er net en de kefir bevalt de moeder erg goed en de baby lijkt toch wat minder last van krampjes te hebben. Ik heb hem een lepeltje whey gegeven, hij trok er een zuinig gezicht bij, zuur natuurlijk :mrgreen: maar hij slikte het wel door. Dit gaat ze hem elke ochtend een lepeltje geven. Ik ben benieuwd, het testte wel behoorlijk effectief (ik doe kinesiologie)

 
Baby krijgt nu elke ochtend een theelepeltje kefirwhey. Vannacht heeft hij voor het eerst doorgeslapen op de voeding na! Normaal wordt hij elk half uur wakker. Mijn water helpt zeiden ze:) (zijn Somalische mensen)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan