Hoe vinden jullie mn jongste

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Wat lief! Heet ze Elif? Haar hoofdje vind ik niet heel rond maar ook niet smal.

Geef je haar ook borstvoeding? Volgens mijn is dat ook heel belangrijk voor de kaakoontwikkeling. Ik heb daar wel eens een artikel over gelezen en ook gelinkt.

Ik zal hem eens opzoeken.

Tevens denk ik dat voor een zo goed mogelijke ontwikkeling een moeder al een tijdje WAPF style had moeten eten, het is iig belangrijk dat vooral de moeder geen tekorten heeft tijdens de conceptie en zwangerschap en zich zo veel mogelijk heeft ontdaan van toxines.

 
Mooie kinderen Danielle, jongste is super schattig!

Die van mij hadden ook alledrie ronde toeten, maar ja, geen wapf gehad. Ze hebben wel allemaal op een miniscuul stukje ruimte voldoende in de kaak voor alle tanden en kiezen, oudste heeft onlangs wel verstandskiezen laten verwijderen omdat de tandarts gezegd had, maar beter eruit.

Zelf heb ik alle tanden redelijk op een rij met zelfs een klein spleetje in bovenvoortanden. Mijn verstandskiezen zijn er al lang uit omdat ik voortdurend de binnenkant van mijn wang kapot beet met die extra slagtanden :P.

Je ziet wel eens bij mensen dat hun gebit helemaal op een hoop naar voren zit, net als bij een paard. Ik ken toevallig een persoon van dichtbij die het heel erg heeft. Hij zal zo'n 30 jaar zijn, zijn vader is een jaar of 5 terug overleden nog vrij jong. Het zegt lang niet alles, als gebit gaaf is tegenwoordig, heel veeel mensen komen bij de tandarts om de boel netjes op rij te krijgen met beugels enz.

 
Hoi

Bedankt voor jullie reacties!

Ze hebbn alle lang borstvoeding gehad

De jongste nu nog

Ik heb met de jongste een opgewekte bevalling gehad omdat ik 10 dgn overtijd was en de verloskundige op vakantie ging en ze nog graag bij mijn bevalling wilde zijn..

Daardoor is ze versneld door het geboorte kanaal gegaan en ik vond echt dat ze zon smal hoofdje had toen ze er uit kwam.Mn andere kids hadden veel bollere hoofden als baby.en natuurlijk zie je veel babies met mooie ronde hoofden die geen wapf voeding krijgen.Maar het resultaat kun je denk ik pas zien als ze een jaar of 7 zijn.

maar ik vond het gewoon leuk om mn kids even te laten zien,heb er trouwens nog een,van 10

Mn zoontje van 7 heeft trouwens een erg smal gebit,we zijn nu een jaar met wapf bezig maar voor hem al te laat denk ik om zijn kaak nog breder te krijgen

Jammer

Lieve groetjes!

 
Wat een rijkdom, deze drie kinderen. En de jongste is heel schattig :) Geniet er van! En van alles wat je nu investeert in hun voeding plukken ze later de vruchten.

 
Wow,4 kinderen, en één die al zulke mooi foto's kan maken ;) De kleine is om op te vreten. Heerlijk zo'n groot gezin en fantastisch dat je ze allemaal borstvoeding hebt gegeven en nog, chapeau!

 
Wat eten jou kids zoal op een dag Danielle4m?

Eet de jongste bijv. met minder moeite wapf omdat ze hiermee van kleins af aan is opgegroeid?

 
Hoi Cham,

De jongste lust veel meer,maar ook omdat ik haar veel meer verschillend eten aanbied vanaf baby af aan.zoals eidooier(nu heel ei)allerlei soorten vlees en vis en kip ,bouillon,kaas,olijven van alles.bij de oudste 3 begon ik met fruit en groente hapjes,heel saai.ei gaf ik ze bijna nooit omdat ik dacht dat dat niet gezond was.ze is dol op eieren.en ze kan nog niet veel woordjes zeggen maar ze kent wel het woord eie heel goed haha.

Yoghurt is ze niet zo dol op.wel rauwe melk.

De oudste 3 eten veel wapf maar nog niet alles helaas,zoals zuurdesembrood lusten ze echt niet,die van 4 trouwens wel.

Ik geef ze elke dag veel ei,rauw in shakes,gekookt of gebakken.elke dag vlees,groente,appel mee naar school(moeten daar fruit mee)

Chocomelk want gewone melk lusten ze niet.alhoewel die van 7 lust wel eidooier met melk en kaneel.dat noem ik zijn tandendrankje want zijn voortanden staan vrij krap dus hoop dat da ng een beetje kan bijtrekken..en ik geef ze veel vet te eten overal op en doorheen,slagroom etc

De oudste lust het meest samen met de jongste,de middelste 2 zijn wat moeilijker.

Groetjes

 
Grappig, mijn jongste heet Elfie.

En ik ben t met je eens, denk dat pas met 7 jaar kan zeggen of een hoofdje echt rond is. En daarbij zegt t misschien nog niet zo heel veel. Ik heb een schoonzus die echt industrie voedsel eet en haar oudste dochter heeft ook een heel rond hoofd.

Maar soms zie je kindjes heel jong met een heel smal hoofdje en iel lijfje, dan heb ik toch zoiets van oei...

Het jongetje is ook veel donkerder..je man is toch turks? Ik vind het zo leuk om te zien hoe die genen zich verdelen.

 
Debsy: Het zijn vooroordelen. Waarom is een smal hoofdje oei...

er zijn ook ielige mensen die heel gezond zijn en nergens last van hebben. Ik denk aan mijn opa van 93 die eigenlijk heel weinig eet maar toch zo sterk nog is als een beer en hij vericht dagelijks meer werk dan de doorsnee mens. De mens past zich aan op voeding. Waarom is wat dikker zijn gezonder als wat te mager te zijn? Ik vraag het me altijd af en er is waarschijnlijk geen goed of fout antwoord mogelijk.

 
Charade, in mijn optiek hoort een baby /peuter/dreumes gewoon chubby te zijn..

Een iel klein kind vind ik er onnatuurlijk en ongezond uitzien en de bevindingen van Weston Price onderschrijven dit zoals Mike schrijft.

 
Hoi Danielle,

Dit kwam ik tegen over selectief mutisme.

http://forum.starremedies.nl/viewtopic.php?f=24&t=1569

Deze vorm van therapie heb ik zelf ontzettend veel aan te danken en kan ik je van harte aanbevelen. Ik hoop dat he er iets aan hebt.

 
Lia,

Ja doe dat maar aub,dat is wel goed.

Cham,wat lief van jou dat jij er aan denkt!

Zal eens gaan kjken op die site

Heb al wel op de site van spreektvoorzich gekeken

Dan gaan ze met een gedragstherapeut aan de gang met een behandelplan

Dat staat me eigenlijk niet zo erg aan,maar het schijnt wel resultaat te hebben

Het is stapsgewijs,eerst alleen met de therapeut,dan later met de juf erbij en dan laatst met de klasgenootjes erbij

Ze beginnen met door een rietje te blazen,dan 2 e stap is door het rietje blazen met geluid erbij( ze maken er een spelletje van)

Dan komt juf erbij en moet ze nogmaals door een rietje blazen,en week later met geluid erbij

En dat bouwen ze dan ook op met woordjes zeggen

Het kan maanden duren,en ze kunnen ook een terug val krijgen lees ik,of weer in bed gaan plassen

En op het laatst als het spreken op school beter gaat dan gaan ze ook timeouts toe passen als ze toch niet willen gaan vragen( om bijv een vel papier)

Dan worden ze genegeerd net zolang ze toch naar juf toe komen,

Dat laatste spreekt me dan helemaal niet aan,staat zon kind toch ook voor gek tegenover klasgenootjes

En ik heb toch zoiets van het moet toch van binnen uit komen,het oplossen van die blokkade

Want thuis spreekt ze wel met bekenden om haar heen,ook tegen vriendinnetjes

Maar zodra ze ergens te spelen gaat praat ze niet,alleen knikken of heeeel zacht op fluistertoon

Ze doet wel overal actief aan mee,gaat graag naar dansles,zegt dan wel niets.

Maar ze is niet een bang meisje,doet op school en bij anderen overal actief aan mee,alleen het praten doet ze dan niet.

Als iemand dan iets aan haar vraagt,zoals op school,dan klapt ze dicht

Ik ben bezig met een gedragstherapeut,daar heb ik binnenkort een intake mee,en dan kijk ik wel of het goed voelt

Ga iig eerst die link eens bekijken van Cham

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan