Hoe maak je zelf zonnebrandcrème?

Klopt. aloe vera wordt veel genoemd. Zelf heb ik het nooit gebruikt.
Ik heb gisteren een beetje cocos op mijn hand gesmeerd om eens te voelen. Het trok niet in en is erg vettig. Zelf hou ik ervan om zoveel mogelijk alles uit te proberen. Dochter is eigenwijs. wil er niet aan. Oke, dan niet.
Als kind was ik veel aan het strand. (bloemendaal) kan me niet herinneren dat we veel smeerden. wel veel in- en uit het water.
 
Klopt. aloe vera wordt veel genoemd. Zelf heb ik het nooit gebruikt.
Ik heb gisteren een beetje cocos op mijn hand gesmeerd om eens te voelen. Het trok niet in en is erg vettig. Zelf hou ik ervan om zoveel mogelijk alles uit te proberen. Dochter is eigenwijs. wil er niet aan. Oke, dan niet.
Als kind was ik veel aan het strand. (bloemendaal) kan me niet herinneren dat we veel smeerden. wel veel in- en uit het water.
Nou, welke kokosolie heb je dan want de mijne trekt zeer goed in en is ingesmeerd echt niet meer zo vettig.

Coco Nativ 100% bio, koudgeperst, uit de Fillipijnen
 
Ik heb 100% Biol. koudgeperst uit Sri Lanka (volgens de verpakking)
producent NDC Exports (PvT).nl Klinkt goed
 
Ik ga vaak op het heetst van de dag in de zon liggen om een beetje bruin te worden, anders schiet het niet op. Geen gesmeer, gewoon in de zon. Ik ga 's winters wel af en toe onder de hoogtezon, wellicht dat mijn huid hierdoor gewend blijft aan de UV-straling. Ik ben blank, was donkerblond, en eet veel gezonde vetten.
 
Ik ga vaak op het heetst van de dag in de zon liggen om een beetje bruin te worden, anders schiet het niet op. Geen gesmeer, gewoon in de zon. Ik ga 's winters wel af en toe onder de hoogtezon, wellicht dat mijn huid hierdoor gewend blijft aan de UV-straling. Ik ben blank, was donkerblond, en eet veel gezonde vetten.
Tja in NL, ik garandeer je dat je dat hier in het zuiden niet doet.
 
Ik heb mijn cocosolie vandaag op mijn gezicht gesmeerd. Na een kwartiertje poets ik het dan af en doe verder niets aan mijn huid.
Voelt een beetje prikkerig.
 
Ik heb aantal jaar geleden het recept gebruikt van de kruidenheksen op YouTube
Vooral de GMO vrije zinkoxide beschermt. Maar ja ook een witte waas. Vervolgens heb ik de oxide weggelaten want alleen oliën beschermen ook
F834DDEE-2D3F-4080-B3D4-E0829FD42D0F.jpeg
Inmiddels smeer ik in de ochtend kokosolie extra vergine en savonds mijn eigen gemaakte Smeerwortel, op basis van kokosolie. Ik verbrand niet en ben echt een zonaanbidder …😌
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Ik heb deze artikelen allemaal gelezen maar vind geen antwoord naar mijn zin.
Voor mezelf hoeft het niet, smeer me niet in en ga in de schaduw of iets heel duns aantrekken ter bescherming.
Het gaat om dochter die nu in nederland al last heeft van een soort pukkeltjes op haar wangen.
Ze weet hoe ik over synthetische cremes enz. denk maar laat zich toch vaak verwarren door al die reklame.
Cocosolie lijkt me oke.
Zelf smeer ik HZO+ CBD van Mediwiet, iedere ochtend en later stevig weer eraf poetsen. Maar gebruik het niet perse als zonnebrand. zou zomaar kunnen dat het goed werkt in de zon. al is het maar een half uurtje of zo. Ze gaan naar Mallorca.
Ik zal onderwijl nog eens verder zoeken.






Ze wee
deze zonnebrand is ook fijn Romagi, ik gebruik zelf nooit zonnebrand maar adviseer deze altijd, spf 50 https://www.youngliving.com/nl_NL/products/mineral-sunscreen-lotion-spf-50
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.441
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan