hoe laat worden jullie wakker?

eli

New member
De vraag spreekt al voor zich, maar ik heb er nog wel een vraag bij:

een teken van bijnieruitputting zou zijn dat je rond 6 uur wakker zou worden, dat zou immers 'de tijd van de bijnieren zijn' (tussen 6-9 is de cortisol het hoogst).

Maar als je nu tussen 22 en 23 uur gaat slapen en dan tussen 6 en 7 uitgerust wakker wordt en niet meer verder kunt slapen, is dit dan een slecht teken?

Voorheen werd ik trouwens ook vaak rond 4 uur wakker, nu gelukkig niet meer.

 
Hoi Eli,

Je geeft aan dat je uitgerust wakker wordt.Dat lijkt me een goed teken en zeker gezien de tijdstippen van slapen gaan en opstaan.Hoe voel je je gedurende de dag qua vitaliteit?

ad

 
inmiddels voel ik mij steeds beter. niet extreem moe en merk dat ik mij steeds beter kan focussen. bij het topic krachttraining heb ik nog een andere vraag voor je, door je reactie werd ik eraan herinnerd!

 
Hoelaat word ik wakker... Zonder wekker om 09.00 uur ongeveer. Met wekker eerder, spreekt voor zich. Ik lig er vaak om 21.00 uur in, maar val de laatste tijd erg moeizaam in slaap. Dus vaak lig ik schaapjes te tellen tot 22.30 of zelfs 0.00 uur. Een vroeger dagritme (zeg maar wakker van 06.00 - 21.00 komt me veel beter uit, maar voor mijn lijf werkt het kennelijk niet zo. Jammer.

Overigens sta ik wel dagelijks om 06.00 uur of uiterlijk 07.00 uur op.

 
Zonder wekker word ik om 7uur wakker en sta op. Ik ga naar bed als ik merk dat ik kan slapen en dus moe ben dat is nu meestal rond 22:00uur.

 
Als je later wakker wilt worden dan zou je later naar bed kunnen gaan. Je lichaam went aan ritme. Ik sta nu fit op en denk dat het door het ritme komt. Ritme opbouwen heeft ook zijn tijd nodig. Uitslapen is in mijn ogen onzin. Uitslapen werkt alleen maar verstorend en dus is het vermoeiend. Als je top fit bent vang je slaap te kort misschien op en herstel je sneller. Ieder weerkend lang op blijven is dus af te raden. En als je een keer later gaat slapen dan zou ik nog gewoon om 7uur opstaan en je ritme voort zetten.

 
waarom werkt dat voor kinderen dan niet, later naar bed betekent niet later opstaan, mijn dochter is altijd tussen 6 en 7 uur wakker.

Ik zelf sta meestal op kwart voor 7 of half 8 (werken)

 
Zij hebben meer reserves. Het lichaam blijft gewend aan die tijd en een keer later naar bed doet voor hun nog niet zo veel. Ik merk het nu ook bij me zelf dat als ik één keertje wat later ga slapen dat ik dan gewoon 7uur op sta.

Laat je kinderen lekker om 6 uur opstaan dat lijkt me goed. Waarom leer je je zelf geen ander ritme aan?

 
Zonder wekker word ik om 8uur wakker. Soms eerder als de vogels fluiten en de zon schijnt haha.. Naar bed zo rond 22:00/22:30 en 8 vd 10 keer moet ik er snachts 1 keer uit voor de wc!

 
Altijd 's nachts rond 1 uur of 2 uur wakker, moet altijd plassen 's nachts.

Laatste week om 4.30 of5.00 wakker neem dan maar zoutflush, ben toch wakker... Ga dan weer slapen tot uurte of 6 half 7. Maar half 7 is al laat, moet er echt vroeg uit.

Zegt het ook iets dat ik altijd tussen 1 en 2 wakker ben?

Lees nu nl dat 6 uur tijd van bijnieren is... :-( ben ik ook altijd wakker...

 
Rateltje@ Het zou toch leuk zijn als het hele gezin op de zelfde tijd op zou staan.

Je staat al vroeg op zie ik.

Ik moest eerder ook vaak plassen s'nachts maar nu niet meer. S'avonds drink ik niet te veel. Het kan ook door stres komen wat weer tal van oorzaken kan hebben enz. Hoe minder je er op focus hoe beter en fijner je zal slapen.

 
Ik moet er 's nachts soms wel 4 keer uit, om de twee uur, om te plassen; en dat zijn dan echt geen grote hoeveelheden, allemaal kleine plasjes, dus zou echt net nodig hoeven zijn om telkens daarvoor wakker te worden. Toch gebeurt het en heb ik ook echt telkens aandrang... :-(

 
Ik word bijna nachtelijks wakken rond 4.00u om te plassen en de volgende keer zo rond een uur of 8 gemiddeld.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan