Ik worstel hier al een tijdje mee en de worsteling wordt erger merk ik. Sinds ruim 3 maanden eet ik zelf zo goed als volledig WAPF. En de WAPF-integratie is nog steeds in ontwikkeling. Zo ben ik momenteel bezig met orgaanvlees en probeer ik verschillende manieren voor inname. Mijn zoon (9 jaar) profiteert van mijn dieet, maar eigenljik alleen het avondeten. Voor de rest ontwijkt hij het WAPF-eten als de pest. Als ontbijt wil hij Kellog's met rijstemelk. Tussen de middag eet hij bij vriendjes omdat ik werk. Hij krijgt dan gangbaar brood en broodbeleg (supermarktrommel). Rauwe melk staat hier in grote getalen in de koelkast, amar hij raakt het niet aan. Ik heb hem tot op heden zoveel mogelijk vrijheid gegeven om zijn eigen voedsel te kiezen en hem niet mijn WAPF-dieet op te dringen. Ik had gehoopt dat hij wel dingen zou adopteren, maar daar ziet het nu echt niet naar uit. Ik praat er ook geregeld over met hem en leg uit hoe dingen werken, maar het komt niet aan. Hij ziet het denk ik als een overdreven tik van mij. Hem WAPF-voedsel opdringen gaat niet werken denk ik. Alle kinderen op zijn school eten het gebruikelijke Nederlandse supermarktvoedsel. Hij eet liever bij een ander dan thuis. Het valt me zwaar om te zien dat hij gericht is op de degeneratieve lege supermarktvoeding, maar zie niet hoe ik dit zonder drastische maatregelen kan veranderen.
Ik ben vast niet de enige die hiermee worstelt. Hoe doen jullie dat? Vrij laten? Opdringen? Op welke wijze geven jullie zelf het goede voorbeeld? En slaat dat aan? Wat werkt wel en wat werkt niet? Wellicht deugt mijn aanpak helemaal niet. Er moet toch ergens een restje onbewust instinct in mijn zoon huizen dat zich aangetrokken voelt tot goed voedsel? Ik denk dat hij alleen over een drempel heen moet, maar ja....hoe?
Vanavond is op de school van mijn zoon het Midzomeravondfeest. Leuk zou je zeggen, maar het voedsel dat wordt aangeboden is verschrikkelijk. Snoep, broodjes hamburger, suikerspinnen, ijsjes, popcorn.....brrrr. En mijn zoon is erg gek op! Het gaat mij natuurlijk niet lukken hem dat allemaal te ontzeggen terwijl alle andere kinderen het wel krijgen.
Ik need a plan.....
Ik ben vast niet de enige die hiermee worstelt. Hoe doen jullie dat? Vrij laten? Opdringen? Op welke wijze geven jullie zelf het goede voorbeeld? En slaat dat aan? Wat werkt wel en wat werkt niet? Wellicht deugt mijn aanpak helemaal niet. Er moet toch ergens een restje onbewust instinct in mijn zoon huizen dat zich aangetrokken voelt tot goed voedsel? Ik denk dat hij alleen over een drempel heen moet, maar ja....hoe?
Vanavond is op de school van mijn zoon het Midzomeravondfeest. Leuk zou je zeggen, maar het voedsel dat wordt aangeboden is verschrikkelijk. Snoep, broodjes hamburger, suikerspinnen, ijsjes, popcorn.....brrrr. En mijn zoon is erg gek op! Het gaat mij natuurlijk niet lukken hem dat allemaal te ontzeggen terwijl alle andere kinderen het wel krijgen.
Ik need a plan.....